3608
Sök

Vilka tvättar INTE i eget garage ?

Avstängd
658 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
När ja e i linköping tvättar ja på gör det själv på en mack,när ja e i varberg tvättar jag i farsans garage, perfekt. I mitt egna garage kan jag inte tvätta för det e så smalt att ja knappt kommer ur bilen.

Men när man tvättar i gör det själv hall,retar det mig som fan att för det första kostar så jäävla mkt, sen att folk som står brevid inte tänker efter hur fan dom ska spruta på sin bil,klart det finns skynke imellan men vattnet studsar ju ändå under och på min bil, så har man då torkat den så kommer det fortf skit på den för folk inte vet hur fan man ska spruta m högtryckstvätten,fan dom har ingen koll alls.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

264 Inlägg
10 september 2007
Säg till dom att ta det lungt på andra sidan, sen när du tvättat klart bilen så kör du ut och torkar den i lugn och ro... smile

Mvh Kristoffer

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

Avstängd
658 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Torkar man ute flyger det på massa smågrus som man inte ser, torkar aldrig en bil ute.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

BE*CE
419 Inlägg
10 september 2007
tvättar alltid min bil ute allt annat i garaget blir ju böltt osv inte värt det
Senast redigerat av truckracing_ (10 september 2007)

Volvo R racing

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2007
URC skrev:
BEATNIK skrev:
Torkar man ute flyger det på massa smågrus som man inte ser, torkar aldrig en bil ute.

Vad merar du, hur kan det flyga på massa smågrus när bilen står still?

Tvättar alltid bilen ut, torkning med sämskskinn, funkar fint.
Men har då aldrig märkt nå smågrus när jag torkar wink

tror BEATNIK menar att det flyger damm ute som landar på bilen och kan orsaka små repor och sånt tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 627 Inlägg
10 september 2007
Tvättar då alltid min utomhus också smile Dels därför att jag inte har något garage, och även om jag haft det så skulle det blivit pisseblött, och det är ju det sista man vill hmm Det förstör ju garaget wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

820 Inlägg
10 september 2007
Jag har inte tvättat min...
Och jag har haft den i ett halvår snart.
Iofs står den ute jämt så den blir fin och blank av regnet...

586 Inlägg
10 september 2007
Nere i garaget på spolplatta smile

EDIT:
Tror att det finns bilder på spolplattan, om man kikar på volvons bilder...
Senast redigerat av SpotniX (10 september 2007)

155 Inlägg
10 september 2007
Det flyger damm inne i ett garage också.

3 121 Inlägg
10 september 2007
Fördelen med de flesta GDS-hallar är att deras högtryckstvätt sköljer med många liter/sekund, allt är framplockat/igång. Enkelt och snabbt. Sen är det inte skitdyrt heller tycker jag. En motsvarande högtryckstvätt kostar säkert runt 25.000. Blir några tvättar för dom pengarna (betalar 120/timme, debiteras per minut).

Jag tvättar på företaget ibland, tvättar ute, torkar och städar ur bilen inne. Har ändå en rätt okej högtryckstvätt (ca 4000 kr) men har ändå sämre tryck och flöde i den, ska plocka fram tvätten, förlängningskablar, öppna lås och portarna in till hallen osv, tar lite mer tid.

Avstängd
658 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
URC skrev:
BEATNIK skrev:

Vad merar du, hur kan det flyga på massa smågrus när bilen står still?

Tvättar alltid bilen ut, torkning med sämskskinn, funkar fint.
Men har då aldrig märkt nå smågrus när jag torkar wink

tror BEATNIK menar att det flyger damm ute som landar på bilen och kan orsaka små repor och sånt tongue

Xakt, inte just damm men finkornigt smågrus som knappt syns men orskar repor när man drar m skinnet sen,för vind finns det alltid.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Mustangfrälst
199 Inlägg
10 september 2007
Jag åker alltid till OKQ8as gör det själv hall när det är tvätt o polerings dax. Tycker det funkar bra.

Torkar gör jag inomhus, annars blir det lätt vattenfläckar har jag inbillat mig smile

//Danne

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

Sleeper
3 084 Inlägg
10 september 2007
Tvättar oftast i tvättstugan jag smile

edit: inte i min egen tvättstuga har kollektiv tvättstuga tongue
Senast redigerat av Sushikocken (10 september 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
10 september 2007
Tvättar bilen gör jag i min egen trädgård i gräsmattan..

285 Inlägg
10 september 2007
viccoA skrev:
Fördelen med de flesta GDS-hallar är att deras högtryckstvätt sköljer med många liter/sekund, allt är framplockat/igång. Enkelt och snabbt. Sen är det inte skitdyrt heller tycker jag. En motsvarande högtryckstvätt kostar säkert runt 25.000. Blir några tvättar för dom pengarna (betalar 120/timme, debiteras per minut).

Jag tvättar på företaget ibland, tvättar ute, torkar och städar ur bilen inne. Har ändå en rätt okej högtryckstvätt (ca 4000 kr) men har ändå sämre tryck och flöde i den, ska plocka fram tvätten, förlängningskablar, öppna lås och portarna in till hallen osv, tar lite mer tid.

Var tvättar du där dom har tvättar för 25k ?
Jag har en högtryckstvätt för runt 2-3k som har varit bättre än dom kärscher tvättbås, andra tvättbås (stava) samt okq8 jag varit på. utöver att jag inte kan byta mellan shampo,vax,avfettning & dyl utan att byta dunken som min tvätt suger upp det ur.

en satans jävla Volvo.

Evolution
1 627 Inlägg
10 september 2007
Jag tvättat hoss mamma och pappa men volvon har jag inte tvättat än haft den 1 månad och den kommer inte tvättas en på länge

Fäll ner pungen och landa

4 767 Inlägg
10 september 2007
Tvättarna i tvätthallarna har ofta ganska lågt tryck för att folk är i allmänhet värdelösa på att hantera dem, och hade således blåst bort både lack och lister med en riktig maskin på full fart smile

Själv tvättar jag oftast på jobbet där det finns bra högtryck (3-fas maskin kärscher), gott om plats och varmvatten i slangen big_smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Avstängd
658 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Varmvatten vill man ju ha...fan att det inte finns nånstans !

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Husägare
268 Inlägg
10 september 2007
tvättar min på jobbet där finns allt man behöver o lite till smile

no turbo shit just real power

409 Inlägg
10 september 2007
hos mormor..

Sök