2645
Sök

Reservdelar på Micro?!

256 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Nån som har köpt reservdelar, som t.ex tändkablar och sånt från Micro? Har hört att man bör passa sig för prylar från Biltema, men hur är det med Micro, är dom bättre eller?! Nån som vet???

45 Inlägg
10 september 2007
hallo du!
Det e bra grejer som dom säljer på micro! det enda som du ska passa dig för där e oljefilter! har jobbat där så ja vet!big_smile

256 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Ztoffe skrev:
hallo du!
Det e bra grejer som dom säljer på micro! det enda som du ska passa dig för där e oljefilter! har jobbat där så ja vet!big_smile

OK... Så du tror att jag vågar köpa tändkablar där då??

245 Inlägg
10 september 2007
Ztoffe skrev:
det enda som du ska passa dig för där e oljefilter! har jobbat där så ja vet!big_smile

Varför det? Tänkte handla oljefilter där.

Saab frälst
43 Inlägg
10 september 2007
Vad jag vet så har Micro Mann-filter, vilket betyder att det är riskfritt att handla därifrån. Mann gör ju filter till orginalhandel, precis som Mahle och Fram gör.

Saablar Aset Axsar Bra!!!

45 Inlägg
10 september 2007
tjo!
Jo det e Mann filter som säljs där till "nästan alla" bilar! har man en lite mer spec bil kan det förekomma andra märken! så länge det är ett Mann filter du köper e det lungt! har man t.ex en 206rc så ska man inte köpa filter där inne pga passformen inte är den bästa!
stod och packade upp sådana dagligen när ja jobbade där! om man kollar på original istället så brukar det inte vara någon spec stor skildnad på priset! Men tändkablar e oftast samma som original men F"##¤ så mycket billigare! satsa på en komplet sats då så får för en liten peng!

256 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Tack för svaret! smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
10 september 2007
Men Micro är inte så billigt länge... Meca är billigare o vissa delar har tom Mekonomen billigare.

45 Inlägg
10 september 2007
Micros nya policy är att bli störst och inte att vara billigast! men om du hittar samma vara på meca eller merkonomen billigare så brukar micro lägga sig på samma samt om du tar ett micro kort så får du 10 % tillbaka i form av en check!! Fungerar rätt så bra! och om man har ett företag med en f-skatt sedel kan man få 15 % bara man visar kortet!cool

Evolution
1 627 Inlägg
10 september 2007
på meca butiken jag jobbar på brukar man fixa priset om nån säger den här var billigare på tex mekonomen

Fäll ner pungen och landa

2 655 Inlägg
10 september 2007
Karlzzon The One skrev:
på meca butiken jag jobbar på brukar man fixa priset om nån säger den här var billigare på tex mekonomen

Så brukar det funka på de flesta bildelsbutiker.. Även där jag jobbar..

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
10 september 2007
Grabber skrev:
Men Micro är inte så billigt länge... Meca är billigare o vissa delar har tom Mekonomen billigare.

Mekonomen suger! Iaf i våran hemstad! Mindre kompetens får man fan leta efter! Skulle ha bromsbelägg till en 318i e36 -91 och gubben skulle pracka på mig ett par till en e30 318.
Då förklarade jag att de beläggena som sitter på nu kommer inte att gå i den där lilla kartongen och du tittar på e30 sade jag!
Ja men det är samma på den årsmodellen! Sade gubben!
Men det är inte dem, hur skall jag gå till väga när jag säger att det inte är dem?
Du får helt enkelt öppna dem och kolla sade han!
Menar du att jag skall gå ur butiken och öppna kartongen och kolla på dem och sedan komma tbx!
Ja sade han!
Gick ur butiken och öppnade kartongen och gick in igen! Sade att det inte var dem!
Jaha sade han då! Då får vi kolla igen!
Prova att kolla på e36 då så kanske det stämmer! Och visst fan var det så!Och det är han som basar på detta bygget! Har haft dispyter med denna gubben tidigare ang både det ena och det andra!
Sedan har jag rensat en spindelled på en 240 ifrån Mekonomen!Inga gängor kvar varken bulten eller muttern! Tur att jag hade sinne att låsa däcken på bilen så att hjulet ställde sig rakt fram!

-Mike-

2 655 Inlägg
10 september 2007
Vad har det med ämnet "Reservdelar på Micro" att göra??

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
10 september 2007
Streckkoden skrev:
Vad har det med ämnet "Reservdelar på Micro" att göra??

Att de har bättre grejer än mekonomen då några ville att han skulle gå dit istället! Och han frågade om Biltema var ngt att ha! Då satte jag ett exempel på vad Mekonomen har att erbjuda! Ngt annat? Sen har han ju fått svar på det han ville veta så då kan man väl gå lite off topic!
Senast redigerat av MikeAero (10 september 2007)

-Mike-

2 655 Inlägg
10 september 2007
Bara för att Mekonomen "suger i din hemstad"?? Bara för att det finns idioter på vissa butiker så behöver inte det betyda att hela kedjan är inkompetenta?

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
10 september 2007
Streckkoden skrev:
Bara för att Mekonomen "suger i din hemstad"?? Bara för att det finns idioter på vissa butiker så behöver inte det betyda att hela kedjan är inkompetenta?

Har haft många kompisar som köpt grejer där som inte hållt måttet! Säkerhetsrisker!
Belägg som släpper från stål och styrleder som säckar ihop samt min spindelled! Inga bra grejer! Jag har min åsikt du din! Folk kan välja att inte lyssna på mig!

-Mike-

Sök