2257
Sök

SmSa Låna!? Funkar det

Pfffft
906 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Har någon erfarenhet av detta?
Är typ desperat... :S

Umadbro?

9 108 Inlägg
11 september 2007
Har ingen erfarenhet av det men det lär allt funka, "räntefritt" innebär att det är en fast avgift på 300 kronor istället har jag fattat det som. Kolla upp det så noga som möjligt i alla fall.

245 Inlägg
11 september 2007
Tänk på att det ska betalas tillbaka också. Är väl bara 30 dagars kredit!

low profile
253 Inlägg
11 september 2007
Ta inte lån.

1 436 Inlägg
11 september 2007
Låna av familj eller vem som helst! SMS-lån skall man undvika av den enkla anledningen att det kostar mycket och du hamnar snabbt hos fogden...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

markholm
11 september 2007
Bättre att gå till banken och ta ett vanligt lån, får du inte där så är det inte "meningen" att du ska ta lån. Ta det på rätt sätt! smile Mvh Björn

260 Inlägg
11 september 2007
att ta sms eller telefonlån är det absolut värsta du kan göra. Fasta avgifter eller räntor på 20-25%

Du kommer hamna mer i skiten än du redan gör.

styling har egentligen bara med pengar att göra.

67 Inlägg
11 september 2007
Dreamcatcher skrev:
att ta sms eller telefonlån är det absolut värsta du kan göra. Fasta avgifter eller räntor på 20-25%

Du kommer hamna mer i skiten än du redan gör.

Precis du kommer bara få det jävligare...
Ta vanligt lån eller försökt låna av nära å kära

804 Inlägg
11 september 2007
Är det till en räkning är det inte iheller lönt. Avgifterna är runt det dubbla mot förseningsavgiften så bättre att pröjsa nästa månad.

1 723 Inlägg
11 september 2007
vet du att du kan betala tillbaka inom 30 dagar och tänker på att smset kostar 25 kr, avgiften varierar mellan 350kr till 600 kr beroende på summa så är det ju lugnt.

betalar du inte inom 30 dagar så har du säkert en hög ränta plus påminnelseavgift att vänta. de skriver inte ut sin ränta på hemsidan, alltså är den väldigt hög.

lånar du för att du har taskig ekenomi rent allmänt så ska du låta bli, blir en ond cirkel annars.
Senast redigerat av falloutboy (11 september 2007)

1 174 Inlägg
11 september 2007
Gör det inte, skciakr ut lite av sånna räknar å shit! räntan e ju svin hög!  låna av en polare istället å ge han lite ränta påt big_smile

3 650 Inlägg
11 september 2007
GTI-95 skrev:
Ta inte lån.

håller med blir bara skit av allt, du kommer tycka att det var ett enkelt sätt till snabba pengar och börja "låna" allt oftare..låna av nån bekant ist..

Pfffft
906 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Finns ingen bekant att låna utav o mor min säger enkelt "sälj hunden o bilen, ta bussen" sitter fullständigt i skiten alltså...

Umadbro?

1 436 Inlägg
11 september 2007
Får man fråga om hur stora summor det rör sig om?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Avstängd
914 Inlägg
11 september 2007
Om det nu är så illa som det låter så tycker jag att du borde sälja bilen. Det finns fler smile Lycka Till!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Långtradarchaffis
224 Inlägg
11 september 2007
ja hade då inte tagit sms lån..verkar rätt lurigt de där me alla räntor..håller med föregående, är de så illa så får du nog sälja något..men sms lån skulle ja iallafall undvika..

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
11 september 2007
Jag har gjort det för ett halv år sen ca nu .
Jag ångra det idag. Räntan är hög som fan

C H E V R O L E T <3

Hmm.
11 september 2007
För dig egen skull, gör det inte.

Körv
3 535 Inlägg
11 september 2007
Sälj bilen istället. Den är inte viktigast på jorden.

Truckdriving Man

Pfffft
906 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
decib3L skrev:
Sälj bilen istället. Den är inte viktigast på jorden.

nästan sad
uan bilen måste jag sluta jobba helger o kvällar o då kommer jag tjäna ännu mindre än vad jag gör nu så det löser inget i längden

Umadbro?

Sök