2267
Sök

Protect lampa på slutsteg lyser?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Tjena.

Ja har ett problem. Bilen har varit strömlös ett tag så ja satte laddaren på batteriet igår. Kom hem från skolan och tänkte 'Va fan, ja prövar att startar den'. Å den gick igång. Batteriet var riktigt piggt och allt. Men när ja slog på stereon så låter bara koaxialerna. Inte nått alls bak från 6x9orna. Ja gick bak och kollade på steget och en protect lampa lyser. Vad indikerar den?

Steget heter MDS Grand Prix GP3 2007-design och är köpt på mds.se
http://mds.se/?artnr=17213

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Garaget Video Crew
842 Inlägg
11 september 2007
Mitt var att den var dåligt jordad....

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Okej, tackar för svar smile Får kolla upp jordningen då.

Fler förslag?

m5portal.com
m3portal.com

21 761 Inlägg
11 september 2007
Mät spänningen på kopplingsplinten för strömkablarna vid steget så att det verkligen kommer fram rätt spänning dit.

I manualen för GP3 står det några förslag på varför protectionlampan lyser:

#Högtalarkablar ligger emot jord (bilplåt).
#Högtalarkablarna kortsluter varandra.
#För låg impedans.
#Överhettning.

Det kan finnas flera orsaker också, men det är de där sakerna som står i manualen iaf.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Nu väcker ja liv i den här tråden igen och hoppas på fler svar. Problemet finns nämligen fortfarande.

Ja har nu kollat upp allt som står i manualen, och inget hjälpte.
Ja ringde en kompis och han sa att stäng av tändningen, dra ur lågnivå-kablarna, sätt på tändningen, vänta tills stereon startat och spelar musik och sätt i kablarna igen.

Jag gjorde så och mkt riktigt så funkar det, men ett steg ska ju funka korrekt och ja har inga planer på att göra så varje gång ja startar bilen. Någon som vet vad de beror på och vad ja ska göra åt det?

m5portal.com
m3portal.com

451 Inlägg
29 september 2007
Steget har helt enkelt gått sönder! Ibland så hinner det inte slå ifrån när det är dålig jord eller liknande, och då kan steget gå sönder och då lyser protekt lampan! Har du inget MDS eller annan ljudbutik i närheten som du akn lämna in de hos? brukar gå på max 1000 lappen att laga!

Illustratör
826 Inlägg
29 september 2007
KlantHörnfeldt.. tongue Vad planerar du att göra nu då? Garanti kvar på det? Ska ner till s-svall nån gång nästa vecka, kan höra med dom där om dom känner igen problemet eller om du vill lämna in steget..

Tänker...

SQ
1 343 Inlägg
29 september 2007
kan kosta mer än 1000 å laga, mitt gick på 3.. bara så ni vet big_smile

Ljudnörd!

1 Inlägg
30 september 2007
Min historia om mitt GP3 steg. Jag hade steget i några veckor sen lyste protectlampan. lämnade in steget. samtidigt som jag köpte en ny bil av en polare som hade kablar dragna i bilen och hade aldrig haft problem med sitt ljud i den.
Jag satt i GP3 steget i den bilen när jag fick tillbaka det. och nu är det trasigt igen.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Fallan skrev:
KlantHörnfeldt.. tongue Vad planerar du att göra nu då? Garanti kvar på det? Ska ner till s-svall nån gång nästa vecka, kan höra med dom där om dom känner igen problemet eller om du vill lämna in steget..

Hejsan Fällan big_smile Bilkrockarn wink
Jordu, ja har garanti kvar på det, har till och med drullegaranti tongue
Ska lämna in det nu snart. De är något med lågnivå ingången och det är tydligen ett vanligt problem med just de där steget. Ringde MDS och kollade med dem och de frågade direkt om de var lågnivå ingången... ^^

m5portal.com
m3portal.com

Sök