3304
Sök

Polisens agg mot hjulburna ungdomar!!

terazzi
23 september 2007
Vilka poliser? där jag bor har jag sett 6 polisbilar på 2,5 år big_smile hahaha

Körv
3 535 Inlägg
23 september 2007
Junior2 skrev:
:lol:Jag tänkte kolla o polisen ängnar lika mycke tid på att jaga ungdomar/äldre i sina sänkta bilar me solfilm mm i fler städer än bara kristinehamn.. 

jag åkte på böter för dimljus,, ja tycker nästan att de är lite över drivet, dom åkte efter mig nästan över halva stan bara för en sådan sak. *fel ljus kombination* varsel ljus och dimljus. VIsst det är olagligt. men va fan dom måste väl ha något annat o viktigare att bry sig om. typ: misshandel, mord, knarkbrott a you name it.

Är det bara så i k-hamn lr nån annan stans??   lol lol lol

Jag bor ju också här i "storstan" roll Och jag kan bara hålla med dig, förfan! Det finns väl annat än å plåga oss ungdomar. Som ikväll till exempel: Jag å nåra polare åkte i en 740 modell vit och rostig. Vi stannar till på en parkering å tar en cigg. Då kommer snuten å glor på oss som att dom väntar på att vi ska börja knarka och eller supa typ.

FÖRJÄVLA irriterande. Så jag håller med dig.

Truckdriving Man

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
23 september 2007
_JLarsson skrev:
Där jag bor så ser jag dom aldrig, lol hehe, bara i grann kommun , om ens det:cool:

Man ser dom knappt här med, om det är denna grann kommun du menar.

Lev livet, det kan ta slut fort

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 september 2007
det finns inom polisen tiotal olika avdelingar. dom börjar i stort sätt som trafkpolis och vissar sina kompetans därefter uppgraderar sig till någonting annat.
Föra vecka i GBG körde jag från parkgatan mot ulevi, stannade vid röt ljus på vänster sida för svänga mot odinplatsen med en polisbil bredvid mig, när det blev grönt för mig, började vi köra och plötslig, bilen mittemot som hade röd för sig började också köra jag fick rejäl tvärnitta och tutta som fan att han förmodligen blev rädd och började backa. jag körde vidare liksom polisbil brevid mig som ignorerar det hella, varför, inget olyckor och han hade ingeting med trafik att göra eller hade mindre eller mer till annat, vem vet.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 002 Inlägg
23 september 2007
Junior2 skrev:
:lol:Jag tänkte kolla o polisen ängnar lika mycke tid på att jaga ungdomar/äldre i sina sänkta bilar me solfilm mm i fler städer än bara kristinehamn.. 

jag åkte på böter för dimljus,, ja tycker nästan att de är lite över drivet, dom åkte efter mig nästan över halva stan bara för en sådan sak. *fel ljus kombination* varsel ljus och dimljus. VIsst det är olagligt. men va fan dom måste väl ha något annat o viktigare att bry sig om. typ: misshandel, mord, knarkbrott a you name it.

antar det var på kvällen/efter skymmning, då är det icke lagligt att använda pljus och dimljusen. men på dagen ska de inte spela någon roll.  eller har ja helt fel?

mvh Gräsberg

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

OEM <3
6 957 Inlägg
23 september 2007
MikeAero skrev:
Lägg ner nu! Jag har yttrat mig i detta ärendet förut! Polisen kan inte vara överallt och de gör det de ska! De såg ett brott, de tog tag i det gav dig böter, var inte bitter! Ni har ju inte Morell nere hos er och det skall ni vara glada över!
Tror han heter Tomas Morell och huserar mot bilburna i Västra Götaland. Det är en plåga som heter duga! Han skriver sina egna lagar om bilar och ger böter! De som har varit på Kinnekulle har nog träffat på honom! Vet en som fick sitt avgassystem underkänt av honom! Det var inte godkänt av fabrikör som han sade! Bara det att killen i fråga är verkmästare på Saab-verkstad och tagit grejerna från hyllan. Men det gick inte enligt Morell!

Det är snyggt att åka så men, Du gjorde ett fel, SRY men sant hmm

OT:
Ja den där Morell...Hatad av sina egna medarbetare (Farbror min e polis har b.la. jobbat med han)
Han satte dit sin egna fru, för hon glömde körkortet tongue
Är Morell i stan kör man lugnt, eller som många andra ställer bilen å går...
Han HATAR ungdomar i A-/EPA traktorer...undrar va som hände med han i unga dagar.
På en cruising i Tidaholm satt han å gömde sig bland buskarna, sen kom de ett
gammalt pilsneråk, då va han snabbt framme...idiot e han!

OEM <3

349 Inlägg
23 september 2007
Junior2 skrev:

trafikpoliser jagar inte mördare

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
23 september 2007
Bjork skrev:
MikeAero skrev:
Lägg ner nu! Jag har yttrat mig i detta ärendet förut! Polisen kan inte vara överallt och de gör det de ska! De såg ett brott, de tog tag i det gav dig böter, var inte bitter! Ni har ju inte Morell nere hos er och det skall ni vara glada över!
Tror han heter Tomas Morell och huserar mot bilburna i Västra Götaland. Det är en plåga som heter duga! Han skriver sina egna lagar om bilar och ger böter! De som har varit på Kinnekulle har nog träffat på honom! Vet en som fick sitt avgassystem underkänt av honom! Det var inte godkänt av fabrikör som han sade! Bara det att killen i fråga är verkmästare på Saab-verkstad och tagit grejerna från hyllan. Men det gick inte enligt Morell!

Det är snyggt att åka så men, Du gjorde ett fel, SRY men sant hmm

OT:
Ja den där Morell...Hatad av sina egna medarbetare (Farbror min e polis har b.la. jobbat med han)
Han satte dit sin egna fru, för hon glömde körkortet tongue
Är Morell i stan kör man lugnt, eller som många andra ställer bilen å går...
Han HATAR ungdomar i A-/EPA traktorer...undrar va som hände med han i unga dagar.
På en cruising i Tidaholm satt han å gömde sig bland buskarna, sen kom de ett
gammalt pilsneråk, då va han snabbt framme...idiot e han!

har också råkat ut för morell....hehe va på lidköping crusingen kom ett halvt varv sen blev det flygande besiktning å fick åka hem igen....!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

Långtradarchaffis
224 Inlägg
23 september 2007
Morell ja! man kan inte säga annat än att han är en stor dum j*vla idiot, vet att det är hårda ord, men i det här fallet är de sant.

han är en sån som verkligen utnyttjar att han är polis, stoppar han en bil så letar han tills han hittar minsta fel, hittar han inga fel så hittar han själv på fel på bilen o sätter dit han som kör.   O nej det är inte överdrivet för fem öre. han är precis tokig.

tror fan de va morell som stoppa mig på cykel en gång, ja minns inte namnet men tror de va han, cyklade hem från en polare en kväll, cyklade på trottoaren, skjussade en kompis och hade inget lyse, okej de kanske inte va så smart gjort..men iaf, möter en saab 9-5 som blinkar me helljuset till förbannelse o sedan kör upp på trottoaren o BLOCKERAR så ja inte ska kunna cykla iväg..herregud. 

sen visa han sin bricka o började genast rablla upp alla fel jag gjort o ville ge mig böter..ger mig f*n på att det va Morell.   Men som sagt, ibland då undrar man faktist om dom inte har något annat för sig än o stoppa cyklister på trottoaren, i den här stan slår ju folk skiten ur varandra varje helg, men jag blir tagen för ja cykla olagligt tongue men dom gör väll bara sitt jobb.

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
23 september 2007
Har faktiskt själv blivit stoppad för det där med 'felaktiga' positionsljus...Sitter faktiskt med kopian på ordningsboten framför mig

Förseelsekod: 103A: Visat annat än vitt eller gult ljus framåt på fordon underfärd.

Föreläggs ordningsbot 500:-

Nåt som är fördjävla roligt är att polisen skrivit under med signaturen 'wilhelm Junior' kan han verkligen heta så eller är det standard på att de skriver nå påhittat alias tongue

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
25 september 2007
Rlundgren skrev:
Morell ja! man kan inte säga annat än att han är en stor dum j*vla idiot, vet att det är hårda ord, men i det här fallet är de sant.

han är en sån som verkligen utnyttjar att han är polis, stoppar han en bil så letar han tills han hittar minsta fel, hittar han inga fel så hittar han själv på fel på bilen o sätter dit han som kör.   O nej det är inte överdrivet för fem öre. han är precis tokig.

tror fan de va morell som stoppa mig på cykel en gång, ja minns inte namnet men tror de va han, cyklade hem från en polare en kväll, cyklade på trottoaren, skjussade en kompis och hade inget lyse, okej de kanske inte va så smart gjort..men iaf, möter en saab 9-5 som blinkar me helljuset till förbannelse o sedan kör upp på trottoaren o BLOCKERAR så ja inte ska kunna cykla iväg..herregud. 

sen visa han sin bricka o började genast rablla upp alla fel jag gjort o ville ge mig böter..ger mig f*n på att det va Morell.   Men som sagt, ibland då undrar man faktist om dom inte har något annat för sig än o stoppa cyklister på trottoaren, i den här stan slår ju folk skiten ur varandra varje helg, men jag blir tagen för ja cykla olagligt tongue men dom gör väll bara sitt jobb.

Var garanterat inte Morell då han varken är polis eller trafikpolis! Besiktningsman med rötter i Motormännens riksförbund! Han är som sagt var inte klok i huvet!

-Mike-

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
25 september 2007
Här uppe så är det jättelugnt. På helgerna när man är ute och tar sig kalas så brukar ja dricka med poliserna (dom som inte är i tjänst). Har bara blivit tagen en gång av dom. Körde en gammal häckig bil från min parkering till mitt garage (sent på natten) men dom sa att de trodde att jag var en pundare som skulle sno nått då (eftersom bilen var så skabbig + att den var avställd). Annars så är det jättelugnt. Pratat med dom om att köra fort och flera tycker att det är onödigt att åka fort inne i stan för alla gamlingar ringer och anmäler då. Men om man gasar utanför och ingen anmäler det så bryr dom sig inte.

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

157 Inlägg
25 september 2007
Gillar inte bortförklaringar. Stå ditt kast, du körde olagligt.
Det är bara att bita ihop och gilla läget.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 september 2007
jag tror att det där e så olika från polis/person till polis/person, jag har blivit stoppad med halvljus med blå positionsljus och dim på med tonade framrutor och blåa regskyltslampor och dom har bara gått runt den och tittat lite och sagt att den är snygg. inte mkt mer än så.. haft tur antar jag, sen när man kör me halv o dim så brukar dom bara blinka till lite me helljusen för att signalera att ja ska stänga av något av dom men eftersom ja inte kör runt stan mer än 1 gång så brukar ja skita i det,, men som sagt políserna e ju människor oxå. om jag va i hans sitts o hade en dålig dag tro fan att ja hade stoppat allt o alla för vadsomhelst.. big_smile

Inspiration comes standard

793 Inlägg
25 september 2007
Morell = <\3

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 september 2007
d e ganska lugnt här i stan också, dom kan gnälla som fan på helgerna, men inte på vardagskvällar.. har en i stan som är väldigt ökänd, han tycker tydligen om att stoppa dom flesta för ingenting å sätta dit dom, har blivit stannad av honom en snöigkväll i februari iår, han sa bara att jag inte fick ha blå innerbelysning wink sen fick jag åka!! kan ha haft tur, sen en som ställde sig på torget där vi hänger på kvällarna, å sa att min framrute bord gick för långt ner, (1,5 cm) och frågade vad jag hade för xtra utrustning på bilen, efter som att jag har vippströmbrytare i mittkonsolen.. sa bara som det var att dom var till dioder, dvd och mer dioder wink hehe, man ska va kompis med polisen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Långtradarchaffis
224 Inlägg
25 september 2007
MikeAero skrev:
Rlundgren skrev:

Var garanterat inte Morell då han varken är polis eller trafikpolis! Besiktningsman med rötter i Motormännens riksförbund! Han är som sagt var inte klok i huvet!

hehe okej smile Ja hur som helst så är den där morell ingen höjdare, han kan förstöra dagen för en ganska så lätt

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

OEM <3
6 957 Inlägg
25 september 2007
Rlundgren skrev:
MikeAero skrev:
Rlundgren skrev:

hehe okej smile Ja hur som helst så är den där morell ingen höjdare, han kan förstöra dagen för en ganska så lätt

Har fö mig han heter Tomas Morell? De värsta e ju att han inte e en riktig polis...fast han tror nog de tongue

OEM <3

190 Inlägg
25 september 2007
Gå in på Zatzy och sök på Morell, han e en driftig liten inspektör (han ÄR INTE polis). Däremot så fick han nog inte vitaminerna han behövde när han var liten tongue.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Sök