3652
Sök

Polisens agg mot hjulburna ungdomar!!

139 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
:lol:Jag tänkte kolla o polisen ängnar lika mycke tid på att jaga ungdomar/äldre i sina sänkta bilar me solfilm mm i fler städer än bara kristinehamn.. 

jag åkte på böter för dimljus,, ja tycker nästan att de är lite över drivet, dom åkte efter mig nästan över halva stan bara för en sådan sak. *fel ljus kombination* varsel ljus och dimljus. VIsst det är olagligt. men va fan dom måste väl ha något annat o viktigare att bry sig om. typ: misshandel, mord, knarkbrott a you name it.

Är det bara så i k-hamn lr nån annan stans??   lol lol lol

vet ni varför skruvdragaren är klassad som ett av världens farligaste verktyg!?! Jo den har tillbehör som bittz ;) höhö!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
11 september 2007
Junior2 skrev:
VIsst det är olagligt. men va fan dom måste väl ha något annat o viktigare att bry sig om. typ: misshandel, mord, knarkbrott a you name it.

Var går gränsen för vad som anses viktigt och oviktigt? Viktigt för vem? Du KAN blända någon med din ljuskombo, så att denne blir bländad.. krockar, whatever.. är det inte lika viktigt längre?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

464 Inlägg
11 september 2007
Junior2 skrev:
:lol:Jag tänkte kolla o polisen ängnar lika mycke tid på att jaga ungdomar/äldre i sina sänkta bilar me solfilm mm i fler städer än bara kristinehamn.. 

jag åkte på böter för dimljus,, ja tycker nästan att de är lite över drivet, dom åkte efter mig nästan över halva stan bara för en sådan sak. *fel ljus kombination* varsel ljus och dimljus. VIsst det är olagligt. men va fan dom måste väl ha något annat o viktigare att bry sig om. typ: misshandel, mord, knarkbrott a you name it.

ja du, jag själv funderar oftast om polisen gör annat än att sitta å fika. Ser aldrig till dem nästan. Aja de kanske gör något vettigt men men, jag ser sällan till dem.

12 086 Inlägg
11 september 2007
Polisen i Motala är lite olika, beror på vad läget är.. är de helgkväll struntar de oftast i bilarna då de har fullt upp med slagsmål och dylikt. Men möter man snuten en vardagnatt efter 12 blir man stannad 99 av 100 ggr.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
11 september 2007
Lägg ner nu! Jag har yttrat mig i detta ärendet förut! Polisen kan inte vara överallt och de gör det de ska! De såg ett brott, de tog tag i det gav dig böter, var inte bitter! Ni har ju inte Morell nere hos er och det skall ni vara glada över!
Tror han heter Tomas Morell och huserar mot bilburna i Västra Götaland. Det är en plåga som heter duga! Han skriver sina egna lagar om bilar och ger böter! De som har varit på Kinnekulle har nog träffat på honom! Vet en som fick sitt avgassystem underkänt av honom! Det var inte godkänt av fabrikör som han sade! Bara det att killen i fråga är verkmästare på Saab-verkstad och tagit grejerna från hyllan. Men det gick inte enligt Morell!

-Mike-

281 Inlägg
11 september 2007
haha de va som fan....

/Deki

139 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
men de är ju lite så. mindre pappers arbete... Jag säger inte att polisen bara gör fel, men dom jagar heller en bil med solfilm än o tar fast en riktig kriminell. haha okey de är nog lite väl kanske me de avgassystemet.. big_smile

vet ni varför skruvdragaren är klassad som ett av världens farligaste verktyg!?! Jo den har tillbehör som bittz ;) höhö!

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
11 september 2007
Junior2 skrev:

samma här uppe.. lättförtjänta pengar helt enkelt. tragiskt men så är det.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

139 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
ja de är ju så men men .
big_smile

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
12 september 2007
Där jag bor så ser jag dom aldrig, lol hehe, bara i grann kommun , om ens det:cool:

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

654 Inlägg
12 september 2007
varför gnälla/klaga?!,Det är du som skapat din egna sitvation!
Vart skall polisne sätta gränsen,vid tjänste fel pga att han skiter i dig som bryter mot lagen när han själv angivit/lämnat löfte om att uppehålla lagen när han blev polis.

och som tidigare nämnt,kanske lika bra att du råkar blända nån med dina ljus så denne kör på nån stackare.Och har du otur så kanske du blir vållande eller annat då.

Så,alla som gnäller över polisen vad gäller,hastighet,bilen,andra saker osv..Det är ni själva som valt att sätta er i den sitvationen och det är ni själva som iom detta väljer att ta ev böter som ni vet kan komma pga erat val med balla ljus osv.

424 Inlägg
12 september 2007
Kan vi inte ha ett förbud mot att göra fler "jag gjorde något olagligt men fick böter ändå"-trådar......

139 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
ja det kanske är dumt,.. men nu kollar jag rent av nyfikenhet bara ompoliserna BRYR sig mer om stylade biler än andra brott i andra städer??  jag gnäller inte jag bara kollar lite.. det kanske är olagligt det oxå?? ja vet itne?? hmm

Toker
491 Inlägg
12 september 2007
Klart att dom bryr sig mer om det är en sportbil med dimljus än en V70, då jag har båda och kör med dimljus.. Men detär risken man får ta, sen beror det på lite vem det är som jobbar osså..
Åker man olagligt får man skylle sig själv..  Jag med !

Toker Jr 081102

139 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
exrta kul med spänning big_smile

.......
2 655 Inlägg
12 september 2007
här uppe så tar dom bara unga killar/tjejer som kör lite spotigare bilar, eller som e stylade på nå vis men inte typ gamla vettisar typ nån bubbla eller en jänk utan 9 av 10 gånger så är de stylade lite sportigare bilar dom tar, helst så många gånger som möjligt också.
en gång förra sommarn blev ja stoppad 3 gånger på samma kväll:S. sen e dom helt borta på helgerna hela tiden, ser dom nästan aldrig, sen på vardagsnätter då kryllar de av dom...

1 174 Inlägg
12 september 2007
jonesono skrev:
Junior2 skrev:
VIsst det är olagligt. men va fan dom måste väl ha något annat o viktigare att bry sig om. typ: misshandel, mord, knarkbrott a you name it.

Var går gränsen för vad som anses viktigt och oviktigt? Viktigt för vem? Du KAN blända någon med din ljuskombo, så att denne blir bländad.. krockar, whatever.. är det inte lika viktigt längre?

Håller med vart ska man dra gränsen? den är nig ganska hårfin!

97 Inlägg
23 september 2007
Att dom ger ut böter för fel ljuskombination osv är ju okej. Det är fan deras jobb liksom, men när polisen kommer till bilen, svär och skriker till mig bara för en sånn liten grej, då förlorar jag lite respekten för dom också. Är dom däremot trevliga blir det en helt annan sak.

OT då:

Här i stan stoppar polisen aldrig bilar med mindre dom inte observerat en massa småbrott ocb sen tycker det går för långt eller nåt. Dock får man besök av uddevalla/vänersbort-polisen ibland och då är det fullt kör hela natten. Otrevliga är dom också.
Senast redigerat av steve-N (23 september 2007)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 september 2007
visst snutarna gör ju rätt oså om man bryter mot regler men vissa gånger undrar man fan om de inte har nå vettigare saker för sig

fast i enköping är dom rätt trevliga/gör inte mkt så vida man inte åker moped

139 Inlägg
23 september 2007
Hahah, okey..jag blev precis stoppad av snuten förut..kör runt i en saab 900 utan avgassystem..trodde dom skulle ta mig för det...fick blåsa och dom titta upp reg numret..sen sa han ha en trevlig kväll och så åkte dom bara..systemet ligger i bagaget och skräpar. hehe

Sök