3510
Sök

Bilstereo krånglar

4 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Hej,

Jag installerade en ny Pioneer bilstereo igår, och när jag testade den med motorn avstängd fungerade den perfekt. Men idag körde jag bilen en bit och skulle sätta på stereon, och den gick igång men det kom inget ljud, och så fort jag tryckte på någon knapp (t. ex volymen) dog den. Testade flera gånger men med samma resultat. Vad kan det bero på?

Använde tejp för att förbinda bl.a 12v-kabeln till stereon, är det olämpligt att använda tejp?

Tacksam för svar

Billjuds byggare
139 Inlägg
12 september 2007
Erva skrev:
Hej,

Jag installerade en ny Pioneer bilstereo igår, och när jag testade den med motorn avstängd fungerade den perfekt. Men idag körde jag bilen en bit och skulle sätta på stereon, och den gick igång men det kom inget ljud, och så fort jag tryckte på någon knapp (t. ex volymen) dog den. Testade flera gånger men med samma resultat. Vad kan det bero på?

Använde tejp för att förbinda bl.a 12v-kabeln till stereon, är det olämpligt att använda tejp?

Tacksam för svar

Tja
Ja tejp är inte bra sad låter som om du inte har lyckats få till anslutningarna som det ska vara..... villken bil har du???

4 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
tk skrev:
Erva skrev:
Hej,

Tacksam för svar

Tja
Ja tejp är inte bra sad låter som om du inte har lyckats få till anslutningarna som det ska vara..... villken bil har du???

Det är en Peugeot 205. Tog bort tejpen och gjorde en ny skalning med det hjälpte inte. Den går igång och lyser, men så fort man trycker på någon knapp dör den.

Jag har anslutit båda batterikablarna och jordkabeln, det är väl allt som ska behövas för att stereon ska kunna vara igång? Spelade musik med den igår med samma kopplingar, men idag lyser den bara lite. Någon som har något tips?
Senast redigerat av Erva (12 september 2007)

VULKARE
117 Inlägg
12 september 2007
är det avtagbar fron är det det så tvätta den i elektronikspray

det är vad jag kan sä

Team Ljudbyggaren
välljud så det hörs

Sök