loudness skrev:
tycker inte heller som suv:ar dom är byggda för skog å lera inte städer.. och dessutom har dom stora dörrar och bilen är bred ja resten kan ni räkna ut själva.. parkeringsfickor e ingen hit, och min bil har ett högt satt dörruppslag i lacken.. go for the beans!
Dom är inte alls till för skog och lera. Dom är byggda för stad för att vara "trediga".
Laika har mer rätt då egentligen.
Jag tycker också att SUV är en ganska onödig biltyp, men det ger inte aktivisterna rätt att förstöra och jävlas.
Många blandar ihop SUV och Offroadbil... Visst, ibland kan gränsen vara svår att märka, men när som säger SUV till, t.ex en Jeep Cherokee av lite äldre årgång (typ till 88) så har dom rätt fel...
Det är en Offroadbil. Den har I och Urkopplingsbar 4x4, Lågväxel, hållbar konstruktion, kantig form, stor lågvarvig motor med mycket vrid...
En suv enligt mig brukar vara: Viskokopplad 4x4, ingen lågväxel, fjäderben och förvånande klena bärarmar, runda former, ofta ganska högvarviga motorer... Inget av det funkar i terräng eller dåliga vägar på samma sätt som en riktigt Offroadbil.
Finns visseligen variationer, men ingen lågväxel - ingen terrängbil.