2905
Sök

Asfaltsjungelns indianer - vad tycker du? :P

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
13 september 2007
#21
länge leve v8er med raka rör som drar bensin i mängder och drar olja ´som fan hehe;-)

hellre pallbocks kung än trailer queen

4 554 Inlägg
13 september 2007
#22
tycker inte heller som suv:ar dom är byggda för skog å lera inte städer.. och dessutom har dom stora dörrar och bilen är bred ja resten kan ni räkna ut själva.. parkeringsfickor e ingen hit, och min bil har ett högt satt dörruppslag i lacken.. go for the beans!

Wankel
1 080 Inlägg
13 september 2007
#23
haha jag har aldrig hört om dom indianerna?? xD
verkar vara riktigt vettigt folk haha

MDS Västerås

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
13 september 2007
#24
hmmmm, ibland finns det ju bara idioter som tror de gör ngt bättre för både miljön och sig själv, men i själva verket är de bara random retards in a random retarded location tongue

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
13 september 2007
#25
Problem med såna är att dom har ju nada kunskap om bilar i övrigt.
O det är konstigt att bara SUVar som är skadliga för miljön!(?) Alla mopeder(ingen kat på dom ju o antalet växer) o gamla bilar som rullar knappt framåt?
Emmm... Vad har dom missat?
Känns som uttråkade snorungar eller s.k. arbetslösa...

O för att vara petig - en SUV släpper ut lika mycket avgaser som en större personbil med liknande motorvolym.


410 Inlägg
13 september 2007
#26
Får ta och säga att såna människor är pinsama men jag tycker att SUV:ar är det onödigaste som någonsin uppfunnits. Den är halvdann på allt. Är skit i teränng är ingen räser och lastar inte som den ska. Alltså ska du lasta och köra i teräng så är ju inte suven nått att ha. Men att sabbotera bilarna är ju bara korkat. Det är väl bättre att skapa opinion mot suvar. Sen så är det tyvär så att dom som bryr sig om miljön men saknar vanligt vett är dom som syns och hörs mest. Men det finns massviss med folk som bryr sig om miljön och har vettiga alternativ men dom hör man inte lika mycket.


Smålänning
7 883 Inlägg
13 september 2007
#27
loudness skrev:
tycker inte heller som suv:ar dom är byggda för skog å lera inte städer.. och dessutom har dom stora dörrar och bilen är bred ja resten kan ni räkna ut själva.. parkeringsfickor e ingen hit, och min bil har ett högt satt dörruppslag i lacken.. go for the beans!

Dom är inte alls till för skog och lera. Dom är byggda för stad för att vara "trediga".
Laika har mer rätt då egentligen.

Jag tycker också att SUV är en ganska onödig biltyp, men det ger inte aktivisterna rätt att förstöra och jävlas.

Många blandar ihop SUV och Offroadbil... Visst, ibland kan gränsen vara svår att märka, men när som säger SUV till, t.ex en Jeep Cherokee av lite äldre årgång (typ till 88) så har dom rätt fel...
Det är en Offroadbil. Den har I och Urkopplingsbar 4x4, Lågväxel, hållbar konstruktion, kantig form, stor lågvarvig motor med mycket vrid...

En suv enligt mig brukar vara: Viskokopplad 4x4, ingen lågväxel, fjäderben och förvånande klena bärarmar, runda former, ofta ganska högvarviga motorer... Inget av det funkar i terräng eller dåliga vägar på samma sätt som en riktigt Offroadbil.

Finns visseligen variationer, men ingen lågväxel - ingen terrängbil.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 108 Inlägg
13 september 2007
#28
Sån komik med tanke på att det som sagt bara innebär att bilarna drar mer bensin, vi har ju älgjakt i Sverige, när ska vi införa aktivistjakt?

Hörde om en 'aktivist' i Trollhättan som gick runt i luffarkläder och propagerade för att krossa kapitalet och miljöförstöringen och allt vad det var, efter varje skoldag blev hon hämtad av sin farsa i en splitter ny merca. Tror att det är ganska typiskt beteende faktiskt.


blacken
13 september 2007
#29
MikeAero skrev:
Sen har vi ju Miljöpartiets talesman som satt och klanka ner på SUVarna! Reportern var påläst och frågade varför hans fru hade en registrerad på sig då? Jävlar vad sur han blev!

poetisk rätttvisa!.

1 171 Inlägg
13 september 2007
#30
Jag kan tipsa asfaltsindianerna om ytterligare symboler för koldioxidutsläpp att angripa:

-Lufta köttfärspaketen på mataffären, de där med innesluten "atmosfär". Maten står typiskt för ungefär 1/4 av alla utsläpp och kött är värst.
-"Lufta" infärgningslarmen på kläderna inne på H&M. Konsumption av kläder kräver resurser vid tillverkning och transporter och förorenar även naturen. Står för typiskt 1/4 av alla utsläpp.
-Lufta folks bostäder genom att slå in en fönsterruta i varje lägenhet. Uppvärmning av bostäder står för ungefär 1/4-del av alla utsläpp av koldioxid.

Då har vi nog täckt in något ur huvuddelarna av konsumenternas källor till koldioxidutsläpp.


blacken
13 september 2007
#31
zoopåse skrev:
Jag kan tipsa asfaltsindianerna om ytterligare symboler för koldioxidutsläpp att angripa:

-Lufta köttfärspaketen på mataffären, de där med innesluten "atmosfär". Maten står typiskt för ungefär 1/4 av alla utsläpp och kött är värst.
-"Lufta" infärgningslarmen på kläderna inne på H&M. Konsumption av kläder kräver resurser vid tillverkning och transporter och förorenar även naturen. Står för typiskt 1/4 av alla utsläpp.
-Lufta folks bostäder genom att slå in en fönsterruta i varje lägenhet. Uppvärmning av bostäder står för ungefär 1/4-del av alla utsläpp av koldioxid.

Då har vi nog täckt in något ur huvuddelarna av konsumenternas källor till koldioxidutsläpp.

För att inte tala om alla kor och trädkramande vegeterianer som släppet ut en massa metan(rövgaser) som fräter på ozonskiktet.big_smile
Senast redigerat av blacken (13 september 2007)

Tyskstükare!
225 Inlägg
13 september 2007
#32
Vad kan man säga?
Förstår inte varför dom ska ge sig på privatpersoners bilar.
Dom är helt enkelt idioter i mina ögon...


4 554 Inlägg
13 september 2007
#33
twin_cam skrev:
loudness skrev:
tycker inte heller som suv:ar dom är byggda för skog å lera inte städer.. och dessutom har dom stora dörrar och bilen är bred ja resten kan ni räkna ut själva.. parkeringsfickor e ingen hit, och min bil har ett högt satt dörruppslag i lacken.. go for the beans!

Dom är inte alls till för skog och lera. Dom är byggda för stad för att vara "trediga".
Laika har mer rätt då egentligen.

Jag tycker också att SUV är en ganska onödig biltyp, men det ger inte aktivisterna rätt att förstöra och jävlas.

Många blandar ihop SUV och Offroadbil... Visst, ibland kan gränsen vara svår att märka, men när som säger SUV till, t.ex en Jeep Cherokee av lite äldre årgång (typ till 88) så har dom rätt fel...
Det är en Offroadbil. Den har I och Urkopplingsbar 4x4, Lågväxel, hållbar konstruktion, kantig form, stor lågvarvig motor med mycket vrid...

En suv enligt mig brukar vara: Viskokopplad 4x4, ingen lågväxel, fjäderben och förvånande klena bärarmar, runda former, ofta ganska högvarviga motorer... Inget av det funkar i terräng eller dåliga vägar på samma sätt som en riktigt Offroadbil.

Finns visseligen variationer, men ingen lågväxel - ingen terrängbil.

en liten följdfråga,.. varför har man 4wd om man inte ska köra under svåra förhållanden? suv med 4x4 är ju säkert jättebra på städernas skoddade sandade och rena vägar... markfrigång ja varför detta? en baktanke är kanske för att komma över vägbulor lättare men då kan man fråga sig varför har man då vägbulor om man köper bilar som går utan problem över dom i högre gastigheter.. och som jag sa innan en midre bil (icke suv) har lättare för parkeingar än en stor så vad har stora bilar ex suv i städer att göra?
sen angående din tolkning om vad som är offroad och suv så finns wikpedias tolkning: http://sv.wikipedia.org/wiki/SUV

644 Inlägg
13 september 2007
#34
loudness skrev:
twin_cam skrev:
loudness skrev:
tycker inte heller som suv:ar dom är byggda för skog å lera inte städer.. och dessutom har dom stora dörrar och bilen är bred ja resten kan ni räkna ut själva.. parkeringsfickor e ingen hit, och min bil har ett högt satt dörruppslag i lacken.. go for the beans!

Dom är inte alls till för skog och lera. Dom är byggda för stad för att vara "trediga".
Laika har mer rätt då egentligen.

Jag tycker också att SUV är en ganska onödig biltyp, men det ger inte aktivisterna rätt att förstöra och jävlas.

Många blandar ihop SUV och Offroadbil... Visst, ibland kan gränsen vara svår att märka, men när som säger SUV till, t.ex en Jeep Cherokee av lite äldre årgång (typ till 88) så har dom rätt fel...
Det är en Offroadbil. Den har I och Urkopplingsbar 4x4, Lågväxel, hållbar konstruktion, kantig form, stor lågvarvig motor med mycket vrid...

En suv enligt mig brukar vara: Viskokopplad 4x4, ingen lågväxel, fjäderben och förvånande klena bärarmar, runda former, ofta ganska högvarviga motorer... Inget av det funkar i terräng eller dåliga vägar på samma sätt som en riktigt Offroadbil.

Finns visseligen variationer, men ingen lågväxel - ingen terrängbil.

en liten följdfråga,.. varför har man 4wd om man inte ska köra under svåra förhållanden? suv med 4x4 är ju säkert jättebra på städernas skoddade sandade och rena vägar... markfrigång ja varför detta? en baktanke är kanske för att komma över vägbulor lättare men då kan man fråga sig varför har man då vägbulor om man köper bilar som går utan problem över dom i högre gastigheter.. och som jag sa innan en midre bil (icke suv) har lättare för parkeingar än en stor så vad har stora bilar ex suv i städer att göra?
sen angående din tolkning om vad som är offroad och suv så finns wikpedias tolkning: http://sv.wikipedia.org/wiki/SUV

Detta är ju ingen kommuniststat,så folk får väl ha vilken bil dom vill utan att det ska komma  några idioter och lägga sig i... Eller..?


933 Inlägg
13 september 2007
#35
twin_cam skrev:
Verkligen bra för miljön att tömma ut luft ur däcken... Billen rullar tyngre = Drar mer bensin och däcken slits fortare och mer = mer farliga ämnen i naturen, yngre att styra = mer slitage på sindel och styrleder = mer fett och gummi i naturen...

Idiotiska miljöaktivister som inte tänker på lång sikt...

haha det är ju sant!


1 567 Inlägg
13 september 2007
#36
Personligen så är jag imot "Stadsjeepar" förstår mig inte på varför man skaffar sig en sådan  om man bor i storstad som här tex i Göteborg..Argumenten är oftast ganska sjuka om man pratar med folk som har eller funderar på att köpa..Säkert på vintern med 4X4 !! Man åker säkert!! jag gillar komforten!! Och man tar sig fram överallt!! sjukt säger jag.99%av dom som kör en jeep har nog aldrig eller kommer nog inte äns att  få använding av fyrhjusdrift eller hög markfrigång

Men frågan handlar om asfaltindianerna som tror att om man släpper ut luft ur däcken på dessa miljöbovar så  blir välden bättre..Ställ dessa personer mot en vägg och skjut dom..
Senast redigerat av 940R (13 september 2007)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

4 554 Inlägg
13 september 2007
#37
Pellefax skrev:
loudness skrev:
twin_cam skrev:
Dom är inte alls till för skog och lera. Dom är byggda för stad för att vara "trediga".
Laika har mer rätt då egentligen.

Jag tycker också att SUV är en ganska onödig biltyp, men det ger inte aktivisterna rätt att förstöra och jävlas.

Många blandar ihop SUV och Offroadbil... Visst, ibland kan gränsen vara svår att märka, men när som säger SUV till, t.ex en Jeep Cherokee av lite äldre årgång (typ till 88) så har dom rätt fel...
Det är en Offroadbil. Den har I och Urkopplingsbar 4x4, Lågväxel, hållbar konstruktion, kantig form, stor lågvarvig motor med mycket vrid...

En suv enligt mig brukar vara: Viskokopplad 4x4, ingen lågväxel, fjäderben och förvånande klena bärarmar, runda former, ofta ganska högvarviga motorer... Inget av det funkar i terräng eller dåliga vägar på samma sätt som en riktigt Offroadbil.

Finns visseligen variationer, men ingen lågväxel - ingen terrängbil.

en liten följdfråga,.. varför har man 4wd om man inte ska köra under svåra förhållanden? suv med 4x4 är ju säkert jättebra på städernas skoddade sandade och rena vägar... markfrigång ja varför detta? en baktanke är kanske för att komma över vägbulor lättare men då kan man fråga sig varför har man då vägbulor om man köper bilar som går utan problem över dom i högre gastigheter.. och som jag sa innan en midre bil (icke suv) har lättare för parkeingar än en stor så vad har stora bilar ex suv i städer att göra?
sen angående din tolkning om vad som är offroad och suv så finns wikpedias tolkning: http://sv.wikipedia.org/wiki/SUV

Detta är ju ingen kommuniststat,så folk får väl ha vilken bil dom vill utan att det ska komma  några idioter och lägga sig i... Eller..?

kanske inte rätt agerande dom gör (inte lagligt att grejja andras egendom) men för att va i fega sverige är det ju bra att överhuvud taget agera, klart att folk får ha vad dom vill men vi får ju tycka vad vi vill med då vi har yttrande frihet så öppna diskussioner är väl inte fel eller??

3 627 Inlägg
13 september 2007
#38
Det ska tydligen vara värre, enligt Morrongänget roll så skär de sönder däck.. de jävla puckona hade tydligen gjort det på en Lexus RX400h.. en jävla hybridbil tongue De satans idioterna!

Tycker det är helt jävla idiotiskt! För ju fler däck de skär sönder, ju mer gummi går åt = fler gummiträd fälls = sämre miljö wink

Kan ju säga att jag fan hade slått ihjäl en sån jävel om han suttit och hållt på med mina däck :@

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Smålänning
7 883 Inlägg
13 september 2007
#39
loudness skrev:
twin_cam skrev:
loudness skrev:
tycker inte heller som suv:ar dom är byggda för skog å lera inte städer.. och dessutom har dom stora dörrar och bilen är bred ja resten kan ni räkna ut själva.. parkeringsfickor e ingen hit, och min bil har ett högt satt dörruppslag i lacken.. go for the beans!

Dom är inte alls till för skog och lera. Dom är byggda för stad för att vara "trediga".
Laika har mer rätt då egentligen.

Jag tycker också att SUV är en ganska onödig biltyp, men det ger inte aktivisterna rätt att förstöra och jävlas.

Många blandar ihop SUV och Offroadbil... Visst, ibland kan gränsen vara svår att märka, men när som säger SUV till, t.ex en Jeep Cherokee av lite äldre årgång (typ till 88) så har dom rätt fel...
Det är en Offroadbil. Den har I och Urkopplingsbar 4x4, Lågväxel, hållbar konstruktion, kantig form, stor lågvarvig motor med mycket vrid...

En suv enligt mig brukar vara: Viskokopplad 4x4, ingen lågväxel, fjäderben och förvånande klena bärarmar, runda former, ofta ganska högvarviga motorer... Inget av det funkar i terräng eller dåliga vägar på samma sätt som en riktigt Offroadbil.

Finns visseligen variationer, men ingen lågväxel - ingen terrängbil.

en liten följdfråga,.. varför har man 4wd om man inte ska köra under svåra förhållanden? suv med 4x4 är ju säkert jättebra på städernas skoddade sandade och rena vägar... markfrigång ja varför detta? en baktanke är kanske för att komma över vägbulor lättare men då kan man fråga sig varför har man då vägbulor om man köper bilar som går utan problem över dom i högre gastigheter.. och som jag sa innan en midre bil (icke suv) har lättare för parkeingar än en stor så vad har stora bilar ex suv i städer att göra?
sen angående din tolkning om vad som är offroad och suv så finns wikpedias tolkning: http://sv.wikipedia.org/wiki/SUV

Jag ska ta lite kort vad jag menar:
Jag har sett en Jeep Cherokee -04 köra i svår terräng, men jag ha aldrig sett t.ex en Hyundai SantaFe ta sig fram i väglöst land....

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 554 Inlägg
13 september 2007
#40
twin_cam skrev:
loudness skrev:
twin_cam skrev:

Dom är inte alls till för skog och lera. Dom är byggda för stad för att vara "trediga".
Laika har mer rätt då egentligen.

Jag tycker också att SUV är en ganska onödig biltyp, men det ger inte aktivisterna rätt att förstöra och jävlas.

Många blandar ihop SUV och Offroadbil... Visst, ibland kan gränsen vara svår att märka, men när som säger SUV till, t.ex en Jeep Cherokee av lite äldre årgång (typ till 88) så har dom rätt fel...
Det är en Offroadbil. Den har I och Urkopplingsbar 4x4, Lågväxel, hållbar konstruktion, kantig form, stor lågvarvig motor med mycket vrid...

En suv enligt mig brukar vara: Viskokopplad 4x4, ingen lågväxel, fjäderben och förvånande klena bärarmar, runda former, ofta ganska högvarviga motorer... Inget av det funkar i terräng eller dåliga vägar på samma sätt som en riktigt Offroadbil.

Finns visseligen variationer, men ingen lågväxel - ingen terrängbil.

en liten följdfråga,.. varför har man 4wd om man inte ska köra under svåra förhållanden? suv med 4x4 är ju säkert jättebra på städernas skoddade sandade och rena vägar... markfrigång ja varför detta? en baktanke är kanske för att komma över vägbulor lättare men då kan man fråga sig varför har man då vägbulor om man köper bilar som går utan problem över dom i högre gastigheter.. och som jag sa innan en midre bil (icke suv) har lättare för parkeingar än en stor så vad har stora bilar ex suv i städer att göra?
sen angående din tolkning om vad som är offroad och suv så finns wikpedias tolkning: http://sv.wikipedia.org/wiki/SUV

Jag ska ta lite kort vad jag menar:
Jag har sett en Jeep Cherokee -04 köra i svår terräng, men jag ha aldrig sett t.ex en Hyundai SantaFe ta sig fram i väglöst land....

nä de förstår jag för ska man ha ett pålitligt terräng fordon så köper man ju inte något som fått dålig kritik och dom gjorde ett test för ett tag sen med en del suvar i terräng och även om dom hade 4wd och bra med motor och hög frigång bmm så va de inte många som klarade sig, så suv är egenkligen helt meningslösa, kanske går bra i nysnö upp för backar där det är någorlunda bra underlag och så men annars vetefan:P


Sök