3246
Sök

Mina fälgar blev snodda under natten:(

N!sSan !D|0t
20 Inlägg
20 september 2007
#21
jävla ÄCKEL svin!! lider med dig!! hoppas du får tag i dom....mad

Måste (sila) Vi (horse) Ha det (braj) Ring nån (bång)...

Diamond
540 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
#22
Så fick reda på idag att lacken är fixad, så har fått en ny lack på hela bilen, men inte taket, för dom orkade inte röra nåt där.. hahahah...

Så återstår vad som händer med fälgarna, inget svar än....sad

I'm Rick James Bitch!

Diamond
540 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
#23
Asså.. FAN VAD SUR JAG ÄR!!!

Fick idag reda på att mina fälgar som jag betala 20000kr för, får jag bara ut 8000kr av försäkringen... asså.. för det kan jag fan med inte köpa andra hjul för!!!!

Jävla skit asså... AKTSAM=SKIT  dom fuskar jämt när det händer nåt med ens bil!!!!!!

I'm Rick James Bitch!

510 Inlägg
14 oktober 2007
#24
Nille_del_Mar skrev:
Det finns ett par amvändara tips som jag använder mig av.
Jag tänker inte berätta alla men jag kan berätta vilket som fungerar på just fälgarna sen tror jag ni får en idé hur min tankebana fungerar.

Monterar in en Generator som genererar en jävla massa spänning...
Sen en kondis på det så du alltid har fullt tryck.
Sen är det inte svårare än så att du väljer en av bultarna (mitt tips låsbulten) kopplar ihop det med spänningskällan och sen har du en strömbrytare inne i bilen som du bara känner till själv vart den sitter... Sen om någon klåfingrig skulle vara framme och pilla så blir dom inte så långvariga.
Tekniskt sett, snabbt tänkt fungerar det nog, hade varit ett bra billarm som du skulle tagigt paptent på .. Men sen funkar det inte .. Du får lösa det där med kopplingen på bulten på ett
annat sätt .. Plus kan inte kopplas till bulten om jord också sitter där ^^ Kanske ifall man fäster plus på bulten .. Isolerar den mot fälgen och sätter jord på fälgen .. men då skulle man få isolera hela gängningen med (: löser du det, och fixar fram en prudokt så köper ja gärna en av dig (:

Ett annat sätt som jag och flickvännens pappa satt och pratade om (hans ide, är elektriker) ..

Första gången jag fick p-böter blev jag väldigt sur .. Då kom vi på detta ..

För att skippa p-böter .. Gör på samma sätt, generator, kondensator som alltid har en jävla massa volt och amper .. Koppla plus till en koppartråd .. Lägg eltejp dubbelt .. Sätt fast eltejpen på vindrutetorkarna .. klistra sedan fast koppartråden där .. Koppla in jord till vindrutetorkararmen "långt ord" .. Sen när lapplisan ska ta och fälla upp torkaren kommer hon nudda både plus och minus och få en kyss så hon tror att hon varit otrogen haha smile Kanske kan fungera ..

Ps, Glöm bara inte skriva över hela framrutan att bilen är elektriciterad .. Annars kommer hon nog stämma skiten ur dig wink haha ..

Mvh Johan


teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
14 oktober 2007
#25
Det borde införas skottpeng på sånt där löst pack som inte ser skillnad på sitt eget och andras prylar. Fy!

Nille_del_Mar  skrev:
massa dynga som inte funkar i praktiken
Du tror inte tjuven sliter ur projektilen ur kroppen eller rent av klipper kedjan?
Hur fan drar du en kabel till hjulbultarna? Låter som mer jobb än det är värt
Dessutom blir du troligen skadeståndsskyldig till den tjuv som sitter fast vid bilen eller får en stöt.

Vad händer om du glömmer slå av skiten när du byter däck på däckfirma eller ska få en punktering lagad? Skulle personligen visa ägaren vad man kan använda ett brytjärn till om det hände mig.
Senast redigerat av gregolt (14 oktober 2007)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

510 Inlägg
14 oktober 2007
#26
gregolt skrev:
Det borde införas skottpeng på sånt där löst pack som inte ser skillnad på sitt eget och andras prylar. Fy!

Nille_del_Mar  skrev:
massa dynga som inte funkar i praktiken
Du tror inte tjuven sliter ur projektilen ur kroppen eller rent av klipper kedjan?
Hur fan drar du en kabel till hjulbultarna? Låter som mer jobb än det är värt
Dessutom blir du troligen skadeståndsskyldig till den tjuv som sitter fast vid bilen eller får en stöt.

Vad händer om du glömmer slå av skiten när du byter däck på däckfirma eller ska få en punktering lagad? Skulle personligen visa ägaren vad man kan använda ett brytjärn till om det hände mig.
Kan man inte byta däck själv, eller byta ett punkterat däck, då ska man nog inte försöka sig på med elen heller .. ^^ Mvh Johan


947 Inlägg
28 oktober 2007
#27
John87 skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Har monterat in en tryckluft i dörren som 10 sekunder efter att larmet gått skjuter ut en projektil som är ca 5mm med hullingar och som sitter fastsvetsad med en kedja i dörren (insidan bakom dörrsidan). Ni kan nog själv räkna ut vem som sitter vid bilen och väntar nästa morgon när man ska hämta bilen. materialkostnad ca 2000kr självrisk när tjuven sitter fast i dörren med en projektil i benet PRICELESS!!!
Sen kan man ju fundera på hur lagligt det är wink
man kan ju även sätta upp en liten varningstext på bilen. För har man det ang tex strömmen så ska de va lagligt va jag har hört.. ingen tjuv tror ju på det iaf så då får dom skylla sig själv tongue


947 Inlägg
28 oktober 2007
#28
wimhed skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Det finns ett par amvändara tips som jag använder mig av.
Jag tänker inte berätta alla men jag kan berätta vilket som fungerar på just fälgarna sen tror jag ni får en idé hur min tankebana fungerar.

Monterar in en Generator som genererar en jävla massa spänning...
Sen en kondis på det så du alltid har fullt tryck.
Sen är det inte svårare än så att du väljer en av bultarna (mitt tips låsbulten) kopplar ihop det med spänningskällan och sen har du en strömbrytare inne i bilen som du bara känner till själv vart den sitter... Sen om någon klåfingrig skulle vara framme och pilla så blir dom inte så långvariga.
Tekniskt sett, snabbt tänkt fungerar det nog, hade varit ett bra billarm som du skulle tagigt paptent på .. Men sen funkar det inte .. Du får lösa det där med kopplingen på bulten på ett
annat sätt .. Plus kan inte kopplas till bulten om jord också sitter där ^^ Kanske ifall man fäster plus på bulten .. Isolerar den mot fälgen och sätter jord på fälgen .. men då skulle man få isolera hela gängningen med (: löser du det, och fixar fram en prudokt så köper ja gärna en av dig (:

Ett annat sätt som jag och flickvännens pappa satt och pratade om (hans ide, är elektriker) ..

Första gången jag fick p-böter blev jag väldigt sur .. Då kom vi på detta ..

För att skippa p-böter .. Gör på samma sätt, generator, kondensator som alltid har en jävla massa volt och amper .. Koppla plus till en koppartråd .. Lägg eltejp dubbelt .. Sätt fast eltejpen på vindrutetorkarna .. klistra sedan fast koppartråden där .. Koppla in jord till vindrutetorkararmen "långt ord" .. Sen när lapplisan ska ta och fälla upp torkaren kommer hon nudda både plus och minus och få en kyss så hon tror att hon varit otrogen haha smile Kanske kan fungera ..

Ps, Glöm bara inte skriva över hela framrutan att bilen är elektriciterad .. Annars kommer hon nog stämma skiten ur dig wink haha ..

Mvh Johan
hahaha den där var riktigt jäkla bra hehe


510 Inlägg
5 november 2007
#29
850_GLT skrev:
wimhed skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Det finns ett par amvändara tips som jag använder mig av.
Jag tänker inte berätta alla men jag kan berätta vilket som fungerar på just fälgarna sen tror jag ni får en idé hur min tankebana fungerar.

Monterar in en Generator som genererar en jävla massa spänning...
Sen en kondis på det så du alltid har fullt tryck.
Sen är det inte svårare än så att du väljer en av bultarna (mitt tips låsbulten) kopplar ihop det med spänningskällan och sen har du en strömbrytare inne i bilen som du bara känner till själv vart den sitter... Sen om någon klåfingrig skulle vara framme och pilla så blir dom inte så långvariga.
Tekniskt sett, snabbt tänkt fungerar det nog, hade varit ett bra billarm som du skulle tagigt paptent på .. Men sen funkar det inte .. Du får lösa det där med kopplingen på bulten på ett
annat sätt .. Plus kan inte kopplas till bulten om jord också sitter där ^^ Kanske ifall man fäster plus på bulten .. Isolerar den mot fälgen och sätter jord på fälgen .. men då skulle man få isolera hela gängningen med (: löser du det, och fixar fram en prudokt så köper ja gärna en av dig (:

Ett annat sätt som jag och flickvännens pappa satt och pratade om (hans ide, är elektriker) ..

Första gången jag fick p-böter blev jag väldigt sur .. Då kom vi på detta ..

För att skippa p-böter .. Gör på samma sätt, generator, kondensator som alltid har en jävla massa volt och amper .. Koppla plus till en koppartråd .. Lägg eltejp dubbelt .. Sätt fast eltejpen på vindrutetorkarna .. klistra sedan fast koppartråden där .. Koppla in jord till vindrutetorkararmen "långt ord" .. Sen när lapplisan ska ta och fälla upp torkaren kommer hon nudda både plus och minus och få en kyss så hon tror att hon varit otrogen haha smile Kanske kan fungera ..

Ps, Glöm bara inte skriva över hela framrutan att bilen är elektriciterad .. Annars kommer hon nog stämma skiten ur dig wink haha ..

Mvh Johan
hahaha den där var riktigt jäkla bra hehe
Nästan så man skulle testa det någon gång wink


1337
1 343 Inlägg
5 november 2007
#30
Spänning på låsbulten fungerar eftersom du dels har lackade fälgar plus en balansring osv som "tätar" minus.

Sen som svar på frågan om jag skulle bli stämd osv.
Ser det ut som om jag bryr mig??

Jag betalar hellre 30.000 i skadestånd till idioten som försöker sig på att göra nåt med min bil än att betala 30.000 för nya fälgar..

Varför ska man sätta ström i vindrutetorkarna??
Har man gjort fel får man väl ta böterna..
Detta handlade från början om att behålla det som är sitt eget och inte att skapa vilda västern där man gör som man vill...

Finns det intresse att ta fram en produkt som har med volt och låsbultar att göra så tar jag gladeligen fram en lösning.
Jag har ett par ideér så någon av dem bör funka...

I'm not a fighter, I'm a lover!

88 Inlägg
24 januari 2009
#31
Xtravagant skrev:
Varför ska man sätta ström i vindrutetorkarna??
Har man gjort fel får man väl ta böterna..
Detta handlade från början om att behålla det som är sitt eget och inte att skapa vilda västern där man gör som man vill...
Om inte jag fattade saken fel så handlade det från början om att en kille hade blivit av med fälgarna och undrade om någon hade sett något.. inte för att han formulerade frågan på ett sånt sätt men tråden ligger ju faktiskt under efterlyst

Limpan

631 Inlägg
24 januari 2009
#32
Varför i helvete skriver du i en 2 år gammal tråd ?

88 Inlägg
24 januari 2009
#33
Arradin skrev:
Varför i helvete skriver du i en 2 år gammal tråd ?
Heh varför inte?tongue.. näe men jag satt å flummade runt på forumet lite bara å skulle se om jag hittade något kul tongue

Limpan

631 Inlägg
24 januari 2009
#34
Visst, men det är inte bra om du vill kunna fortsätta skriva, Moderatorerna ( och Administratörer )   gillar det inte.

För att inte prata om oss " vanliga " också tongue

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 januari 2009
#35
Arradin skrev:
Varför i helvete skriver du i en 2 år gammal tråd ?
Ja detta måste vara de onödigaste trådlyftet jag varit med om

Jonas

279 Inlägg
25 januari 2009
#36
Arradin skrev:
Varför i helvete skriver du i en 2 år gammal tråd ?
det första man gör e väl inte o kolla datumet för första inlägget... se man nått intressant ämne o folk som skriver nyligen så e d väl inge fel o skriva om tråden e kvar ?

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

3 650 Inlägg
25 januari 2009
#37
Arradin skrev:
Visst, men det är inte bra om du vill kunna fortsätta skriva, Moderatorerna ( och Administratörer )   gillar det inte.

För att inte prata om oss " vanliga " också tongue
OCH? e du en moderator/administratör cry boy lr?
Senast redigerat av Kesler (25 januari 2009)


906 Inlägg
25 januari 2009
#38
Fan jag som hann läsa halva tråden innan jag såg datumet:( så jävla onödigt!

=)

3 059 Inlägg
25 januari 2009
#39
Hehe.. tillomed missat denna tråden när den va ny.. smile
Men men.. Tänkte på en sak när jag såg bilderna.. Att cementklumparna låg snyggt under varje bromskiva. Om man snor fälgar varför gör man sig jobbet och tiden att palla upp den så fint utan att skada den. Tror ändå han "snott" dom själv o repat bilen för att få en ny lack o fälgar smile
Senast redigerat av Smajly (25 januari 2009)


Grävmaskinist
216 Inlägg
25 januari 2009
#40
Smajly skrev:
Hehe.. tillomed missat denna tråden när den va ny.. smile
Men men.. Tänkte på en sak när jag såg bilderna.. Att cementklumparna låg snyggt under varje bromskiva. Om man snor fälgar varför gör man sig jobbet och tiden att palla upp den så fint utan att skada den. Tror ändå han "snott" dom själv o repat bilen för att få en ny lack o fälgar smile
Kanske är för att det inte går att få ut domkraften om de inte ligger nått i mellan bromsskivorna och backen.



Sök