3779
Sök

var tog trafikvettet vägen?

Mångsysslare
546 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Varför sitter det blinkers på bilen när ingen verkar använda dom? Folk verkar alldrig blinka i rondeller längre och oftast inte när dom ska svänga heller, är väll ok om man är själv på vägen men tycker det är irriterande när man ska in i en rondell eller ut i en korsning med mycket trafik så att man blir tvungen att vänta extra länge för att folk inte blinkar innan dom svänger. Och varför ska det behöva gå 50-60 på en 90 väg bara för att någon pesionär ligger längst fram och vinglar över hela vägen? tänkte bara höra vad folk tycker om detta betende för jag tycker det är jävligt irriterande, jag tycker att det är bättre när det går en anning över hastighetsbägränsingen än långt under iaf. Och jävligt irriterande att dessa förmodligen inte åker på böter heller då det anses värre att köra annigen för fort...

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 september 2007
varör ens använda blinkersen när dom ändå inte syns. detta gäller nyare bilar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

bojboj
14 september 2007
Varför ska man använda blinkers för när det inte är någon som litar på en?

Säg tex om man kör på huvudled och ska svänga höger, så kommer det samtidigt en från höger och ska in på huvudleden. Det spelar ingen roll om jag sänker hastigheten i god tid och lägger in blinkers. Han står fortfarande där som en idiot och väntar.... Samma sak gäller i rondeller. Jag blir bara så sne på folk som inte tar tillfälle i akt och kör när jag är snäll och lägger in blinkers så nu skiter jag i det, jag ger fan i att blinka för dom litar inte på att jag ska svänga när jag blinkar
Senast redigerat av bojboj (14 september 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 september 2007
bojboj skrev:

Säg tex om man kör på huvudled och ska svänga höger, så kommer det samtidigt en från höger och ska in på huvudleden. Det spelar ingen roll om jag sänker hastigheten i god tid och lägger in blinkers. Han står fortfarande där som en idiot och väntar.... Samma sak gäller i rondeller. Jag blir bara så sne på folk som inte tar tillfälle i akt och kör när jag är snäll och lägger in blinkers så nu skiter jag i det, jag ger fan i att blinka för dom litar inte på att jag ska svänga när jag blinkar

nått som är ännu värre är när folk börjar blinka 1 meter i från när dom ska svänga

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

304 Inlägg
14 september 2007
bojboj skrev:

Om man svänger in på en huvudled så måste man vara säker på att personen verkligen kommer svänga... Blinkar personen på huvudleden men kör rakt fram och ni krockar så är det du som svänger in på huvudleden som har gjort fel.

Mångsysslare
546 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
jag tycker iaf att det är bra att använda blinkers även om inte andra i traffiken kör när man svänger i korsningen då har man åtminstone get dom möjligheten och jag använder nästan alltid blinkers när jag ska, såvida jag inte är helt själv på vägen för då är det en anna sak tycker jag

DFFL
9 020 Inlägg
15 september 2007
ironhead skrev:
varör ens använda blinkersen när dom ändå inte syns. detta gäller nyare bilar

va?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

BilvårdsTekniker
281 Inlägg
15 september 2007
I Uppsala går det mestadels till på detta viset: Bromsa och sen blinka. Lite irreterande

Rattryckarn

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 september 2007
Audisport_ skrev:
I Uppsala går det mestadels till på detta viset: Bromsa och sen blinka. Lite irreterande

men i uppsala där alla dryga stundeter som inte har råd me bil/körkort som cyklar inte kan en regel  man får ju va beredd på och nita hela tiden lätt sämsta staden och köra i så vida man inte diggar och ha en cykel som motorhuvs trofe

12 086 Inlägg
15 september 2007
De här med blinkers är värdelöst, jag använder dem oftast inte. De började med att jag inte använde de för att jag va ung o dryg.. sen när man fick lite bättre omdömme och börja använda blinkers så insåg man att de kvitta, för folk står ändå kvar i korsningen tills man svängt. Och då blir man så jävla förbannad så man skiter i de nästa gång.

Jag använder i princip bara blinkers när jag ska svänga av en större väg och har trafik bakom, lr när de känns motiverat vilket är upp till mig att bedömma smile

En liten historia btw, fick snuten efter mig i stan en gång, märktes att han komma upp mig så jag åkte lite utanför centrum.. blinka inte en ända ggn för skoj skull typ, säkert 10 korsningar.. sen när de slår på blåljusen så sävnger jag in på en busshållsplats utan att blinka.. Snuten kommer fram och säger att man ska använda blinkers när man svänger in på busshållsplatser. Det bevisar ju bara hur snabbt vissa snutar reagerar, många ploiser i Motala använder inte blinkers häller för den delen.

Ska dock tillägga att jag tror de är viktigare i storstäder med blinkers. Där står man inte o väntar verkar de som. Och är de 4 filer så kan de ju va ide att visa vart man är påväg, så när jag kör in i stora städerna så åker blinkersen fram illa kvickt smile

Muttley
15 september 2007
de är ju bara idioter som inte använder blinkersen, jag har stor fördel när andra trafikanter använder de. typ när mna ligger bak en bil sen plötsligt nitar idioten och ska svänga men utan blinkers då harm na inte kunnat planera en nätt inbromsning eller kunna köra om.

Avstängd
658 Inlägg
15 september 2007
Brukade aldrig använda blinkers frut, men i denna bilen så ser man fan knappt nått så nu änvänder ja det hela tiden.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Mångsysslare
546 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
tkd_rille skrev:
de är ju bara idioter som inte använder blinkersen, jag har stor fördel när andra trafikanter använder de. typ när mna ligger bak en bil sen plötsligt nitar idioten och ska svänga men utan blinkers då harm na inte kunnat planera en nätt inbromsning eller kunna köra om.

Jag håller med, tycker också att jag har fördel av att andra använder blinkers

41 Inlägg
15 september 2007
hmm både delar jag bor i en mindre ort där oftast ingen använder blinkers meen i sora städer m.m kan det var lämpligt att använda dom...

hallå.! kolla www.stallverketracing.se :)

284 Inlägg
15 september 2007
JapMax skrev:
Jag använder i princip bara blinkers när jag ska svänga av en större väg och har trafik bakom, lr när de känns motiverat vilket är upp till mig att bedömma smile

Jag med. smile

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

10 Inlägg
15 september 2007
Men de som blinkar i rondeller så är det många som blinkar "fel". Det du ser en som kommer i rondellen och som blinkar för tidigt så du uppfattar att han ska svänga in där du kom ifrån. Fast han ska vidare i rondellen!! Detta är varför jag väntar lite i rondellen tills jag är säker på att han ska ut åt mitt håll..  Finns även de som tar ut svängen maximalt i rondellen så får man samma uppfattning.. Suck.. det är ett enormt aber dessa rondellförare..

"Det blir vad man gör det till!"

Smålänning
7 887 Inlägg
15 september 2007
Har märkt att i storstäder sm stockholm är dom i alla fall mer noggranna med blinkersen än härnere. Kanske för att det kan bli lite värre konsekvenser för bilen...

Jag använder alltid blinkers, men ibland väntar jag om det sväger in en buss, lastbil, traktor eller liknande. Annars så ser man inte om det är nått bakom...

Och jag håller med ironhead. På dom allra flesta nya bilar så syns inte blinkersen. Särsklit inte i motljus eller när solen ligger på och reflekteras i strålkastaren...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 297 Inlägg
15 september 2007
Jag blir så jävla irriterad över filbyten som görs på fel sätt. Ofta så ligger man brevid eller är påväg om. Så märker man hur bilen närmar sig lite väl mycket. Sen kommer blinkersen på att dom ska byta fil, medans dom redan har passerat sträcket. Efter det så kollar dom döda vinkeln och ser att ojfan där ligger någon. Så då får dom ratta tillbaka hastigt!

804 Inlägg
15 september 2007
Använder alltid blinkers. Har gjort det till en vana sen jag började köra bil så jag blinkar även ute på landsvägar även om där inte är någon alls i närheten.
Sen om jag ska svänga av huvudled och där står någon och ska köra på blinkar jag och saktar in extra tidigt så den personen ska slippa vänta.

Absolut värsta är ändå högerreglen. Händer OFTA att man kör på vägar så kommer där någon från höger och man stannar så sitter de som värsta nollorna och viftar och vill man ska köra. Oavsett om det är i stan eller på landsvägar. Varför kan inte folk en av de absolut viktigaste reglerna som finns?

2 600 Inlägg
15 september 2007
blinkers sitter på bilen för att användas svårare än så är det inte. och bara för nån inte orka ändra på spaken och krocka  är ju så jävla onödigt använd blinkers!

gör som jag kör gubba racer=)

Sök