3959
Sök

[STULEN] Svart R-Vinge

947 Inlägg
28 oktober 2007
Bamse940Ltt skrev:
volvo har inga andra fästen än dom som man får med i monteringsatsen.. .det du kan göra är att limma vingen med tex volvos kraftlim eller ngt annat lim som är lite mjukt när det härdat... då kommer vingen gå i bitar när ngn försöker rycka den..

hellre det än att ngn kan använda den..

håller ögonen öppna

Jag har hört att det blir billigare självrisk om vingen går sönder än att den blir stulen.

684 Inlägg
28 oktober 2007
Borde ju finnas en hel del stulna vingar här ute, både till salu och köpta. Men om man nu rycker vingen när fästena förstöras, borde dem inte bli mer svårsålda då?

Tycker det är så jävla dumt bara att gå och rycka vingarna på folks bilar.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

1 878 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
villon skrev:
Borde ju finnas en hel del stulna vingar här ute, både till salu och köpta. Men om man nu rycker vingen när fästena förstöras, borde dem inte bli mer svårsålda då?

Tycker det är så jävla dumt bara att gå och rycka vingarna på folks bilar.

nja fästena går att hammra lite på så är de som nya igen.

194 Inlägg
30 oktober 2007
strömlägga bilen is the shit 8)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
30 oktober 2007
Sweeman skrev:

Går de utan att batteriet tar slut? :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

167 Inlägg
30 oktober 2007
Ska hålla koll på blocket pch här uppe i norr om nån försöker sälja nån r-vinge som stämmer bra på din beskrivning..!
Har du nån bild du kan lägga up så men vet exakt hur den ser ut?

Ingen minns en fegis

32 Inlägg
30 oktober 2007
fyfan vilka jävla idioter som gör sådant, köp eget era svin!

vad kostar en R-vinge?

194 Inlägg
30 oktober 2007
HyperSonica skrev:
Sweeman skrev:

Går de utan att batteriet tar slut? :S

men roll man tar en sladd innefrån huset som är ojordad och lägger plus direkt på karossen cool

1 688 Inlägg
30 oktober 2007
Surt läge, såg att du haft uppe de i tidigare inlägg, men sätt rakblad under, å små spikar som man får till möblerna på ikea, t.ex bakskivan som man snickrar fast, små, å tränger lätt genom huden om man tar i lite som folk gör när dom rycker vingar.
Dom går nog inte på din bil mera efter det.
Tror inte dom har så stor lust att förstöra din bil med blodiga nävar heller.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 878 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
volvo-854 skrev:
fyfan vilka jävla idioter som gör sådant, köp eget era svin!

vad kostar en R-vinge?

hamnar oftast på: 1000 -> 2000:- beroende på skicket =]

köpt en begangnad nu men är i mkt fint skick, hamnade på 1600:-
finns inte en skråma på vinge, eller fästena hela o rena kablar. komplett med nytt monteringsats (vilket kostar 211:-) hos volvo.

1 878 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
krossa skrev:
Ska hålla koll på blocket pch här uppe i norr om nån försöker sälja nån r-vinge som stämmer bra på din beskrivning..!
Har du nån bild du kan lägga up så men vet exakt hur den ser ut?

ska kolla vad jag har i digital kameran.

http://www.garaget.org/gallery/archive/39055/181587_f7dve9.jpg
R-Vingen, denna är dock stulen! jävla idioter. har ingen bättre bild tyvärr.
Senast redigerat av Frozen1985 (30 oktober 2007)

4 506 Inlägg
30 oktober 2007
Sätt Rakblad, Ev. Mattknivs blad mellan bagagelucka och vinge, Vet ej om det hjälper så mkt på vingar.

Vi tänkte göra det på våra nummerplåtar ett tag, Då dom snor dom titt som tätt.
Men då får man väll hela bilen sönderslagen, Eller blir stämd för att man har skadat
någon..

Kan du andas kan du dö.

1 878 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Sätt Rakblad, Ev. Mattknivs blad mellan bagagelucka och vinge, Vet ej om det hjälper så mkt på vingar.

Vi tänkte göra det på våra nummerplåtar ett tag, Då dom snor dom titt som tätt.
Men då får man väll hela bilen sönderslagen, Eller blir stämd för att man har skadat
någon..

jo, man kan inte kontra med: Vad hade du där att göra?

dom säger väl bara, skulle titta hur den satt och hur den såg ut under eller nåt.

så åker väl man på böter som fan för att vållat skada på någon annan.

Bärgare/Volvo Mek
9 Inlägg
30 oktober 2007
Efter att ha blivit av med 2 R-vingar har jag gjort en bra lösning. (tror jag)
Vingen är nu fast limmad och har skurit upp vingen o lagt en 2mm tjock plåt i den.
sen har jag skruvat med 6st långa skruvar upp i plåten. 2 i varje anliggningsyta.
det tog en bra stund att göra, men det kan vara värt det.
skruvskallarna är slipade så ingen får bort dom, inte ens jag.
Senast redigerat av Danneboy (30 oktober 2007)

3 059 Inlägg
30 oktober 2007
Varför sno en R vinge överhuvudtaget.. man får ju inte direkt ståfräs av dom..

Tror det kvittar om du sätter fast den ordentligt.. du kommer bli lika besviken om du kommer ut till din bil och ser att vingen är i flera delar eller om den är stulen..
Sätter du den benhårt i luckan kommer skadorna bara att vara flera gånger värre på bilen än om du sätter den som du brukar.

19 Inlägg
4 november 2007
ett hett tips e väl att fixa ett garage eller att börja sova i baksätet? xD

Jävla tjyyyvar!

1337
1 343 Inlägg
4 november 2007
Får man prova sig på en gissning??
Bilen fanns i Gbg området när det hände??

I'm not a fighter, I'm a lover!

Mr White
1 072 Inlägg
4 november 2007
Frozen1985 skrev:
blir trött på det. eftersom det är fjärde vingen som åker oxå. men ska iväg och hämta en ny om 2veckor på volvo. och ska höra om de har nårra special fästen eller liknande till dessa vingar. annars får jag väl ta och borra och skruva fast vingen. så man slipper detta problem! kanske ta och lägga 4st svetsloppor på vardera fästen? nån som har provat?

Jajjemen å den sitter garanerat kvar...Dra en hel svestsräng längst fästerna..så gjor de ja på min å fick ha den kvar.

Mr White
1 072 Inlägg
4 november 2007
Smajly skrev:
Varför sno en R vinge överhuvudtaget.. man får ju inte direkt ståfräs av dom..

Tror det kvittar om du sätter fast den ordentligt.. du kommer bli lika besviken om du kommer ut till din bil och ser att vingen är i flera delar eller om den är stulen..
Sätter du den benhårt i luckan kommer skadorna bara att vara flera gånger värre på bilen än om du sätter den som du brukar.

Hellre de å veta att dom inte fick den me sej..Då är de ju gjort till nån nytta wink

1 878 Inlägg
4 november 2007
Trådstartare
Nille_del_Mar skrev:
Får man prova sig på en gissning??
Bilen fanns i Gbg området när det hände??

nope bilen stog på garage uppfarten, hade farsans bil inne i garaget den natten för jag grejjade handbromsar och nya Ok till bilen. då passar idioterna på. den har fått sitta på bilen typ i 8månader utan nån äns har tittat på den. men men. R-Vingar får man juh lätt ståfräs utav :>

Sök