2861
Sök

köpa synkringar till min 855 T5:a -94? + ev. sprängskiss på lådan. Passar andra lådor?

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Som rubriken lyder, synkringen på 3:ans växel e dålig och skulle vilja byta dom.

Vars kan man köpa dessa? Inte på Volvo iaf för dom byter inte sånt på verkstan mad

Eller e de kanske billigare med en begagnad låda? hitta växellåder för 5000 å uppåt å dom hade gått runt samma som min bil 27k mil

Tacksam för svar

EDIT: Rubrik
Senast redigerat av BBAD (16 september 2007)

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 september 2007
m56 lådor kan man hitta rätt billigt om man kollar runt lite ..du hittar inga reservdelar till dom lådorna.... e en sån trasig så slängs den (så en trasig låda där tex synkringen på 5an gått kan man ju köpa)  ..finns inte ritningar på hur dom ser ut heller sad

de billigaste hade nog varit om man har mekvana /kunskap  å sedan köpa en trasig låda där något annat är pajj tex diffen...så tar du bara å byter ut synkringarna

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Ok, har plockat isär andra lådor å renoverat förr men ingen 850 låda.
men då hade ja sprängskiss till lite hjälp

Äre någon skillnad mellan lådorna på tex GLT å TURBO?

The real Swede
56 Inlägg
15 september 2007
BBAD skrev:
Ok, har plockat isär andra lådor å renoverat förr men ingen 850 låda.
men då hade ja sprängskiss till lite hjälp

Äre någon skillnad mellan lådorna på tex GLT å TURBO?

Utväxlingen är det skillnad på mellan en M56L och en M56H låda. Eftersom du har en turbo så är det förmodligen en M56H i din bil.

M59 skiljer det i slutväxel mellan lådorna.
Senast redigerat av _swede_ (15 september 2007)

Mvh,
Eric Hjelte

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
ska ta å kolla upp vad de e för utväxling på lådorna, kanske kan få bättre acceleration om man lix ska plocka isär lådan big_smile

166 Inlägg
15 mars 2010
Tjenare
Har exakt samma problem, synring på 3:an är död typ. Hur gjorde du, skrapa mkt växel ? min bara börja skrika som fan när man la inte 3:an :S
Ska plocka av lådan nån dag

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
jag bytte låda, vart lättast så för de gick inte att få tag på delar.

skrapde som fan när man la i 3an men funkade fin fint att köra på 3an när man lyckades få i den. inte alltid man fick i den heller

166 Inlägg
18 mars 2010
BBAD skrev:
jag bytte låda, vart lättast så för de gick inte att få tag på delar.

skrapde som fan när man la i 3an men funkade fin fint att köra på 3an när man lyckades få i den. inte alltid man fick i den heller

Okey, satte du i en L eller H låda ?

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
det minns jag inte men ja satte in en låda från en likadan bil 94 turbo

Sök