Dls ca 12 ! Får inget mos!:S

Richardloord
16 september 2007 · 111 Inlägg

Tjenna. Det handlar om mitt slutsteg. Det blir inget mos! Om jag ändrar level fram o tbx så är det skillnad men inget dunk. man bara hör att det kommer lite mer bas om man sätter den på 0,25 . Allt är inkopplat som det ska. jag har ingen konding! men det borde spela på ändå?

Nårra tips eller erfarenheter? det driver 2 st 600w Rockford punch 12" !

Dls ca 12

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
RF
16 september 2007 · 86 Inlägg

Eftersom du säger att allt är inkopplat som det ska vara (troligtvis inte) så är det fel på grejerna och då får du ta ditt kvitto och byta grejerna!

Richardloord
16 september 2007 · 111 Inlägg

okejj. Det kanske är likabra. Ska testa med en konding först o se annars e d fel kanske.

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Richardloord
16 september 2007 · 111 Inlägg

Vad kan jag ha kopplat fel så att det inte spelar bra? Det funkade bra med det andra steget men det brann upp.

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Drönirettab
16 september 2007 · 21 761 Inlägg

Har du en bild på hur det ser ut på steget med alla kablar inkopplade?
Om inte, kan du beskriva mer exakt hur varje reglage är inställt på steget?

Tänk på att det finns en knapp som man kan välja mellan antingen "Hi/Level" eller "Low/Level". Kolla så att den står i läge "Low/Level" om du använder lågnivåingången.

Richardloord
16 september 2007 · 111 Inlägg

ja det har jag justerat så det ska va rätt. men ska ut o titta igen o skriva ner.

Lpf står på 12db+ och 80hz och subsonic e på och står på ca 25-30hz hmm lowlevel knappen intryckt. och rca kablarna sitter i input i A och B .. jord och ström är 21mm kablar.

Senast redigerat av Loordan (16 september 2007)

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Drönirettab
16 september 2007 · 21 761 Inlägg

Men om Hi/Low Levelknappen är intryckt så innebär det att den är inställd på Hi Level, det är ju fel. Knappen ska vara ute när det är lågnivå. Så står det i manualen iaf.

Richardloord
16 september 2007 · 111 Inlägg

okejj. men jag har testat båda 2 men det blir ingen skillnad faktistk. Nått annat förslag?

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Drönirettab
16 september 2007 · 21 761 Inlägg

Inte för att dumförklara, men du har väl kopplat båda basarna rätt så att de inte spelar i motfas och tar ut varandra?

Richardloord
16 september 2007 · 111 Inlägg

nej plus e plus o minus minus ! om det inte e fel i terminalen.:S men det lira fint med det andra steget. jag har kopplat ena högtalarn på den innersta plusen o minus o sen den andra på yttersta inget brygg eller någon ting.!

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
_Shadow_
17 september 2007 · 345 Inlägg

Loordan skrev:
ja det har jag justerat så det ska va rätt. men ska ut o titta igen o skriva ner.

Lpf står på 12db+ och 80hz och subsonic e på och står på ca 25-30hz hmm lowlevel knappen intryckt. och rca kablarna sitter i input i A och B .. jord och ström är 21mm kablar.

Inte för o dumförklara eller något sånt.. men du har kopplat in remoten från stereon va? smile för du skrev inte med den så tänkte bara kolla om du hade gjort det smile

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell
Mitt projekt: Volvo 740 V8 Quattro "AWDsome" =)
Audi A6 "A till B" (2016)
Volvo 744 TIC "Mikaela" (1987)
Richardloord
17 september 2007 · 111 Inlägg

ja den ärm på och kopplad eftersom steget lyser grönt när man startar stereon.  smile ingen som kan ha någon aning ?

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Westman_
17 september 2007 · 16 Inlägg

Har du kollat att Hi/Low level knappen är på Low??  (Lågnivå)

-Blomman-
17 september 2007 · 1 174 Inlägg

ingen kabel som ligger på så det blir kortslutning någonstans? Men eftersom det funkade med det andra steget så borde det ju vara något som är fel på ditt nya steg.. om du kopplade allting likadant på det nya..

"If you're in control, you're not going fast enough"
Richardloord
17 september 2007 · 111 Inlägg

Den är inställd på low. och jag vet inte vad det kan va. men även om jag skulle lyckats kortsluta det så ska det la inte funka :S Mvh!

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
17 september 2007 · 277 Inlägg

troligen fel på steget du använder...om det funkade mkt bättre med det förra steget så, så e det ett knas på det du använder nu

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
Richardloord
17 september 2007 · 111 Inlägg

jo det är bara 5 månader gammalt. köpte det av en snubbe. SKa ringa till han. Han har kvar garanti ! Det kan väll inte va nått annat.

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
No_Shame
17 september 2007 · 67 Inlägg

en polare hade likadant slutsteg till sina 10" dls basar.. och de funkade skitdåligt, vi testade med mitt steg och de fungerade utmärkt. då ändrade jag och tog både "motorantenn" kabeln och remote-kabeln till remoten, då stereons remote var för "dålig"? sen fungerade de utan problem.. och han har en värsting kenwood dvd-indash stereo..

Senast redigerat av No_Shame (17 september 2007)

Rätt hastighet kan rädda liv, Men full fart sparar tid!
Richardloord
17 september 2007 · 111 Inlägg

okejj ska testa o dra en strömkabel från batteri sen o testa:P

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang