2742
Sök

Tjuvkoppling av Mitsubishi Galant -92

*.*
54 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Hejsan! Polisen ringde mig idag och sa att min min stulnda bil nu efter 4 månader är hittad!
Blev givetvis jätteglad och såg att bilen var i OK skick, dock var tändningslåset slängt på golvet. Försökta pilla in det men lyckades inte. Är det någon som vet hur man tjuvkopplar en sådan, fanns 3 kablar varav en var helt blå. Eller finns det något verktyg för att starta? Måste starta den för att köra iväg den, vill inte bogsera. Eller vet ni något annat knep man kan använda för att starta bilen?
Är väldigt tacksam för svar // Joachim Nordmark.

Gó?

57 Inlägg
17 september 2007
hmm har den en liten plast dosa (rosen) bakom där tändnings låset ska sitta? isåfall äre bara ta en skruvmejsel och vrida om i rätt läge på rosen! big_smile

*.*
54 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Vet inte vad du menar med rosen men det är möjligt att den går att starta med en rak mejsel... det skall jag banimej åka och testa direkt, tacö för förslaget och kom gärna med fler!!

Gó?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 september 2007
Så körde jag moppe ett tag.
Alla trodde jag stal moppen varje gång jag skulle åka iväg. Fram med mejsel, trycka ner den i tändningslåset och vrida om lol

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
17 september 2007
det finns la Blå , Röd , Svart/Grå på misubbar va??
Sätt då annars den svarte mot plåt Eller nått som jordar & Röd & blå gnistar du på. OBS. Koppla ej ihop dom. Slå mot dom hela tiden så du inte bränner start motorn

C H E V R O L E T <3

?
1 038 Inlägg
17 september 2007
Nordmark skrev:
Hejsan! Polisen ringde mig idag och sa att min min stulnda bil nu efter 4 månader är hittad!
Är väldigt tacksam för svar // Joachim Nordmark.

yikes Får man inte ut ersättning från försäkringsbolaget om bilen inte hittas efter 30dagar??

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Sök