3079
Sök

Vrid

1 827 Inlägg
21 september 2007
#21
Är det lönt att ta upp en hel sida med quoting?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
21 september 2007
#22
Eisenhut skrev:
Är det lönt att ta upp en hel sida med quoting?

Ja, det var skönt wink

I do it my way

Smålänning
7 887 Inlägg
21 september 2007
#23
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Majestas
1 319 Inlägg
21 september 2007
#24
CRX-vtec skrev:
Det blir ju klart mer underhållande när man har mer hk än nm för då får man ju varava smile

>

Håller med.. klart skönast när den drar ganska bra från botten, men runt 3500 - 4000 rpm kommer en kick som skickar en långt bak i stolen big_smile

Har dock aldrig upplevt Vtec i verkligheten, men det lär vara skönt tongue ( Inte för att det har med tråden att göra roll )

Team VeboTrim

58 Inlägg
21 september 2007
#25
twin_cam skrev:
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

Jag har svårt att tro att en SAAB Aero med alkohol eller bensin kan vara snabbare än en 997 Turbo.

8 883 Inlägg
21 september 2007
#26
azathoth skrev:
Hamilton skrev:
Föredrar också Nm före Hk, 250hk och 210Nm kan inte vara kul ;-)

Ehumm.. dags att testa något annat än din saab? wink

Inte för att vara elak men jag tror säkert att jag testat fler bilar än dig ;-)
och vidhåller att jag prioriterar just vridmomentet.

Fotograf på tierpidag.se

8 883 Inlägg
21 september 2007
#27
azathoth skrev:
twin_cam skrev:
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

Jag har svårt att tro att en SAAB Aero med alkohol eller bensin kan vara snabbare än en 997 Turbo.

Står inget om 997 heller...

Fotograf på tierpidag.se

539 Inlägg
21 september 2007
#28
dom flesta av oss vet att hästkraffter vinner försäljning och vridmoment vinner race tongue

1 827 Inlägg
21 september 2007
#29
"Okej"

Min delsol hade 150nm... Var inte många som kunde spöa den bilen även om det var många som testade. Det man inte har i vrid har man i varv istället. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 297 Inlägg
21 september 2007
#30
Eisenhut skrev:
"Okej"

Min delsol hade 150nm... Var inte många som kunde spöa den bilen även om det var många som testade. Det man inte har i vrid har man i varv istället. wink

de är för att din bil vägde som en gokart smile


1 827 Inlägg
21 september 2007
#31
Ja, det i samband med att min bil hade 170hk, fast på 8000rpm. smile

Jag ville bara få fram att effekt är effekt. Vrid är bara effekt tidigare i registret.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

11 Inlägg
21 september 2007
#32
twin_cam skrev:
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

För det första finns inte 9-5 Aero Biopower, för det andra går inte en 9-5 Aero 120 på tvåan.

Avstängd
658 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
#33
negative skrev:
twin_cam skrev:
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

För det första finns inte 9-5 Aero Biopower, för det andra går inte en 9-5 Aero 120 på tvåan.

lol Saabar som typ knappt gör mer än 70-80 på 2 an lol

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
22 september 2007
#34
Eisenhut skrev:
"Okej"

Min delsol hade 150nm... Var inte många som kunde spöa den bilen även om det var många som testade. Det man inte har i vrid har man i varv istället. wink

ska vi ta ett race i en 7% uppförsbacke? wink med det vridet skulle du få ligga i 2:an hela vägen upp big_smile
Senast redigerat av MeloveGolf (22 september 2007)


Smålänning
7 887 Inlägg
22 september 2007
#35
azathoth skrev:
twin_cam skrev:
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

Jag har svårt att tro att en SAAB Aero med alkohol eller bensin kan vara snabbare än en 997 Turbo.

Kollade du på klippet överhuvudtaget? Det är vad han säger..

negative skrev:
För det första finns inte 9-5 Aero Biopower, för det andra går inte en 9-5 Aero 120 på tvåan.

Det var jag som hörde fel tongue Är inte mer än människa tongue
"The way this car does 40 - 70 in seconds..." va det han sa... Jaja... Alla kan höra fel tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

58 Inlägg
22 september 2007
#36
Hamilton skrev:
azathoth skrev:
Hamilton skrev:
Föredrar också Nm före Hk, 250hk och 210Nm kan inte vara kul ;-)

Ehumm.. dags att testa något annat än din saab? wink

Inte för att vara elak men jag tror säkert att jag testat fler bilar än dig ;-)
och vidhåller att jag prioriterar just vridmomentet.

Vad spännande att du vet hur många bilar jag har kört.

Om du nu har kört så många bilar hur kan du då köra SAAB? wink

58 Inlägg
22 september 2007
#37
Hamilton skrev:
azathoth skrev:
twin_cam skrev:
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

Jag har svårt att tro att en SAAB Aero med alkohol eller bensin kan vara snabbare än en 997 Turbo.

Står inget om 997 heller...

Ganska orelevant att jämföra en ny SAAB mot en gammal Porsche?

Annars kan jag ju ståta med att min bil minnsan är sanbbare än en Ferrari.

58 Inlägg
22 september 2007
#38
Garic skrev:
dom flesta av oss vet att hästkraffter vinner försäljning och vridmoment vinner race tongue

Dags att läsa om Fysik A?

58 Inlägg
22 september 2007
#39
twin_cam skrev:
azathoth skrev:
twin_cam skrev:
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

Jag har svårt att tro att en SAAB Aero med alkohol eller bensin kan vara snabbare än en 997 Turbo.

Kollade du på klippet överhuvudtaget? Det är vad han säger..

negative skrev:
För det första finns inte 9-5 Aero Biopower, för det andra går inte en 9-5 Aero 120 på tvåan.

Det var jag som hörde fel tongue Är inte mer än människa tongue
"The way this car does 40 - 70 in seconds..." va det han sa... Jaja... Alla kan höra fel tongue

Topgear är extremt underhållande men fakta nja det är inte jeremys starka sida.

348 Inlägg
22 september 2007
#40
BEATNIK skrev:
negative skrev:
twin_cam skrev:
Anledningen till att biltillverkarna vill få så mycket vrid i motorerna på så läga varv som möjligt är för att den ska bli tyst...

Såg ett test från TopGear där dom testade saab 9-5 aero BioPower, 250 hk.
Då nämde han att när det gäller att köra om lastbilar, så är den snabbare än en porsche 911 turbo.
Även att sättet som bilen går från 40MPH till 70MPH (ca 70 - 120 km/h) på tvåan är sjukt...

Så lite betydelse har vridet ändå.
Länk till testet: http://video.google.com/videoplay?docid … 9143790331

För det första finns inte 9-5 Aero Biopower, för det andra går inte en 9-5 Aero 120 på tvåan.

lol Saabar som typ knappt gör mer än 70-80 på 2 an lol

Min 900 gör dryga 110 km/h på tvåan
Päronens 9-3 gör 105-108 km/h på tvåan
Våran gamla 9000 ltt 2.3t gjort lite över 110 km/h

Det som beskrivs i programmet är det "berömda" saab intervallet, 80-120, fast inte exact dom siffrorna i programmet, men runt omkring, då en saab rör på sig väldigt fin, antagligen anpassat till svensk vägstandarder.



Sök