Jag ska aldrig ta MC kort, livsfarligt att køra MC, dyr førsækring och man løper høgre risk att hamna i trafikolycka. Om man krockar så flyger man och dør. Mycket sækrare att sitta i bilen, det ær också farligt men det finns sækerhetsbælten.
//Sam
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Skulle jag kirra en MC skulle jag ta en som är skoj att köra men inte går så förbannat fort, typ en Supermotard. Fan sånna där superbikes är man ju uppe över vilka hastighetsgränser som helst BARA PÅ ETTAN, och det känns ju knappt!
jag vet inte vad som är mest rätt elelr mest fel, jag fick min bil till skroten pga av en mcförare som inte var tillräckligt torr bakom örat, köp det då man kan hålla sig i skinnet, det är flera än en själv på gatorna, annars låt det vara
Jag ska aldrig ta MC kort, livsfarligt att køra MC, dyr førsækring och man løper høgre risk att hamna i trafikolycka. Om man krockar så flyger man och dør. Mycket sækrare att sitta i bilen, det ær också farligt men det finns sækerhetsbælten.
//Sam
Du har aldrig åkt mc va?
Varfør en sån fråga?
//Sam
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Skulle jag kirra en MC skulle jag ta en som är skoj att köra men inte går så förbannat fort, typ en Supermotard. Fan sånna där superbikes är man ju uppe över vilka hastighetsgränser som helst BARA PÅ ETTAN, och det känns ju knappt!
Fast det är rätt skön kännsla att komma till nått lokalt streetrace å veta att man med stor sannolikhet kan dra vilken av bilarna som hellst, på bara 2 växlar..
jag hade nog hellre åkt bakhjul faktist. har rätt lätt för balans också. slår du över i 100 är chansen att du dör inte så stor om du har ordentlig utrustning. kolla motogp. dom stupar ju i 200 knyck och reser sig direkt
//Sam
Du har aldrig åkt mc va?
Varfør en sån fråga?
//Sam
"Livsfarligt att köra MC" "Man flyger av och dör"
Anting har nån nära dig dött på en motorcykel, eller så har du bara fel inställning till det hela..
jag hade nog hellre åkt bakhjul faktist. har rätt lätt för balans också. slår du över i 100 är chansen att du dör inte så stor om du har ordentlig utrustning. kolla motogp. dom stupar ju i 200 knyck och reser sig direkt
Anting har nån nära dig dött på en motorcykel, eller så har du bara fel inställning till det hela..
Før det førsta så ær det ingen næra mig som har døtt på en motorcykel Før det andra så har jag inte fel instællning till det hela, det ær faktiskt sant det jag sæger, kollar man statistiken så ær det fler och fler MC-førare som dør. Jag sæger inte att alla ær det men de flesta som kør MC ær ju dårar, hur kul ær det egentligen att stegra på bakhjulet i øver 100 blås??? Tænk om nån ska gå øver øvergångsstællet och føraren bryr sig inte om att titta va som finns framfør. Riktigt illa kan jag sæga
//Sam
Det är faktiskt mindre som dör på mc nu om man ser till hur mycket mer mc det finns idag på vägarna. Ditt resonemang håller inte hela vägen för ex är det nästan 0% som kör fulla som kör på mc och rattonykterheten orsakar otroligt stora skador varje år på folk och egendom... Det är dyrt med mc det är farligt med mc och det är helt jävla underbart med mc !
Både ja och nej. Att man utsätter sig för större risker när man kör MC är helt sant, MEN varför tror du alla "idioter" gör det? Sjävlmordsbenägna? Galna? Nej, det är ganska enkelt, en helt underbar kännsla som du aldrig kan få i en bil...
Jag tycker helt enkelt att du har fel inställning.
Ska man gämföra olyckstatestiken så är vi MC förare "bättre", vi skadar "bara" oss själva, medans ni biltokar kör fulla å mejar ner en massa andra + dom som är med i bilen..
50% av olyckorna som sker är singelolykor.
sen har jag inte gärnkoll på detta, men vet att en stor del av dom andra 50% är pga biltrafikander som kör på eller kör ut framför motorcyklister...
Jag har aldrig skadat mig alvarligt på MC. Belv dock påkörd i sidan av en bil i en korsning en gång.
Det mesta håller jag med om, det finns idioter som inte ska køra bil øverhuvudtaget men jag sæger inte alla bilister ær det. Jag har aldrig kørt rattfull och kommer aldrig gøra det heller før det ær det dummaste man kan gøra. Du får tycka att jag har fel instællning men det ær så jag tycker iallafall.
//Sam
//Sam
Av att flyga av mc:n dör man inte av. Dock så kommer de gå jäkligt illa när man närmar sig trottoarkanten eller en lyktstolpe.
Det är INTE farligt att ramla ner från ett 50 våningshus heller, det är ju när man ska i backen som man dör
SLUTSATS, gräv bort marken och få bort alla lyktstolpar och trottoarer så kommer många fler människor överleva.
BTW. Känslan att sitta bakom styret på en hoj kommer man aldrig nära i en bil, det vore möjligtvis en Bugatti veyron då utan framruta
Ja farorna med MC är ju mycket större än om man sitter i en bil, det kan ju vi alla räkna ut. Men som mr_emcom säger så är det ''bättre'' statistik på mc olyckorna jämfört med bil. Sedan så kan ju jag alltid uppskatta bakhjulsåka och jag tycker även att tex ghostrider filmerna är roliga och underhållande att kolla på, men felet folk gör ar ju att dom försöker härma sådana riskfyllda förare och det är då olyckorna händer. Man ska träna i långsam fart innan man kör bakhjul på vägarna. Och man ska kanske köra lite bana med mc'n innan man blåser 250km/h på en allmän väg. Sedan är det upp till var och en hur dom vill köra på vägarna.
Kan ju ialf säga att den dagen jag skaffar mc kort är det stor risk att man kan bli en aning övermodig och placera sig någonstans bortom det jordliga livet.
de är lika stor idiot vilket som om han kör fort eller ligger på bakhjuler i 30 km/h på allmän väg.
Du behöver inte skriva eller läsa den här tråden eftersom att du inte verkar förstå att vi inte diskuterar moral utan risker med mc-körning..
jag behöver inte skriva nej, men jag skriver pga att jag har en åsikt. risker med idioter på vägen både bil och mc lastbils förare ja alla fordon. man skall väl ändå respektera andra människor `? verkar som folk har tappat vettet ju längre in i framtiden vi kommer. 250 km/h ? på vilken väg kan du igentligen köra de utan någon risk alls ? ge mig en sådan väg som privat har tillgång till.. bakhjulet när man kör om någon ? har man inte tänkt till innan?
risken med att idioter som kör för fort på mc är enorm. bilister hinner ju inte se idioterna eller ? en äldre ska väl inte behöva lida för att de kommer idioter runt 250 blås på bakhjulet ??
pga av att ni leker så får alla lida när ni tar ut era igentligen inte förtjänade försäkringpengar när ni ramlar.
Hær har vi en som vet va han snackar om, jag håller med dig, tkd_rille
//Sam
de är lika stor idiot vilket som om han kör fort eller ligger på bakhjuler i 30 km/h på allmän väg.
Jag kan köra på bakhjulet med min skolcykel i 30km/h*, det borde vara lika farligt som på motorcykel då ju?
Sluta snacka skit bara för att du inte kan köra på ett hjul...
Edit: jag anser nog att 100km/h på bakhjulet är bra mycket säkrare än 250km/h på båda hjulen...
*även om jag föredrar att hålla lägre hastigheter, kan man inte lita på bakbromsen är det läskigt som fan...
köra på ett hjul är inget jag heller vill kunna då jag har köpt en båge med 2 hjul och de finns anledning till de 2 hjulen med, att jag ska köra på dem. och är man på vägen ska man även hålla sig nere, vill man leka på bakhjulet så finns de avstängda vägar man kan vara på eller banor.
och att köra på bakhjulet i 100km/h är också nästan lika med döden, vi behöver knappt köra 50 för att man ska kunna dö, för de finns alltid andra bilister eller andra grejer runt vägen som man kan träffa när man kanar fram.