2768
Sök

Felaktiga uppgifter om effekten på bilarna.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
22 september 2007
spelar väl igentligen ingen roll hur mkt hästar man har, bara man kan hantera bilen ;-)

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

.......
2 655 Inlägg
22 september 2007
sj så bygger ja om min motor från 2,0 till 2,3liters och vet att den då ligger på 205nm sen la ja till lite till, egentligen lite för lite tror ja, då ja har en hel del mer på bilen men hk har ja ingen aning om va de kommer ligga på så då sket ja i å skriva de tongue...
men ska ju köras på rullande då den e klar så de visar sej väl snart tongue...
Senast redigerat av beemern (22 september 2007)

285 Inlägg
22 september 2007
min orginal med luftfilter ha iaf enligt rullande landsväg brutala 175 hk smile

en satans jävla Volvo.

139 Inlägg
22 september 2007
jag som har chippat bilen..gick in på autotechs sida och titta på vad dom säger att man får ut av det chippet..

299 Inlägg
22 september 2007
Ett chip till en turbobil ger ju en ganska stor skillnad sen om den är lika stor som dom som gör chippet säger att den är kan ju diskuteras den effekten dom anger är nog under riktigt optimala omständigheter och vid ett lyckligt tillfälle.........men d är klart att d gör skillnad som min bil tex laddar 0,5-0,6 i grundladd orginal med bsr chip och 3"avgas från turbon så laddar den mellan 1,2-1,3 mest hela tiden så alla som pysslar me turbobilar vet ju att effekten ökas ganska mycke me dubbelt upp i laddtryck......sen om man skriver uppgifterna från den chippfirma man använt eller orginal effekten tycker jag är upp till var och en men skriver man uppgifterna från chippfirman kan man ju skriva att dom är där ifrån och inte uppmätta det är iaf vad jag tycker

Son Of Murphy
782 Inlägg
22 september 2007
Hm, visst att vissa tillbehör som t.ex. fullflödes avgassystem, sportfilter o så (spelar ingen roll om det är öppet eller i orginalbox), kanske ger något extra.
Beräkningarna på chip o så, är ju gjorda för en motor som är 100%frisk och som är tankad med 98oktan.

Därför skriver jag på sin höjd ett + efter orginal hk/nm antal. Det är ju inte hästarna som märks om dom ökar, utan vridmomentet...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

526 Inlägg
22 september 2007
Jag har skrivit mina hästkrafter efter mina papper...
fick ett papper med av förra ägaren från stället där bilen chippades och där stog de
240HK vrid på 360 NM e de å ljuga då?????

Son Of Murphy
782 Inlägg
22 september 2007
TyraX skrev:
fick ett papper med av förra ägaren från stället där bilen chippades och där stog de

Du får ju kanske räkna med att bilen slits, o hästarna kanske minskar... hmm Pappren kanske är bluff, det kanske sitter annat chip i...
Finns så mycket som KAN vara fel, men jag säger inte ATT det är fel... tongue Bara att möjligheten finns.
Men 360nm låter mysigt! wink Skulle få typ 50nm extra om jag chippade, och har 300orginal... big_smile

526 Inlägg
22 september 2007
Mankan1978 skrev:
TyraX skrev:

Du får ju kanske räkna med att bilen slits, o hästarna kanske minskar... hmm Pappren kanske är bluff, det kanske sitter annat chip i...
Finns så mycket som KAN vara fel, men jag säger inte ATT det är fel... tongue Bara att möjligheten finns.
Men 360nm låter mysigt! wink Skulle få typ 50nm extra om jag chippade, och har 300orginal... big_smile

mm de har du fanimej rätt i vettu big_smile
de e klart att bilen slits de e ju solklart när man trycker inn en exta vildhäst eller två big_smile
men men de e ett jäääävla vrid i bilen i alla fall när Turbon sätter inn:D

Son Of Murphy
782 Inlägg
22 september 2007
TyraX skrev:
Mankan1978 skrev:
TyraX skrev:

mm de har du fanimej rätt i vettu big_smile
de e klart att bilen slits de e ju solklart när man trycker inn en exta vildhäst eller två big_smile
men men de e ett jäääävla vrid i bilen i alla fall när Turbon sätter inn:D

Ja det kan jag tänka mig. wink Min jävel spann loss när jag gjorde en häftig omkörning på 3ans växel häromdagen. yikes Blev fan rädd då!
Tyvärr är T4an känd för att turbon börjar sent, men när den väl sätter i, så! wink

325 Inlägg
22 september 2007
viccoA skrev:
Sen kan man ju undra vad man får ut av 50 extra hästar med chip på en i övrigt standard turbomotor. Även om motorn kanske har 50 extra hästar under optimala förhållanden så är sannolikheten stor att den inte ger lika mycket effekt en riktigt varm dag med hård körning.

Har man då verkligen 250 hästar eller ligger sanningen närmare de 200 som bilen hade från fabrik? smile

Jag bryr mig inte enbart om hur många hästar en bil har, det ska gå att få ner dem i backen, stå på i kurvorna, bromsa osv...

Exact! Det är alltid så lätt att såsa på med siffror för att fränatill det hela! Men vikt och chassireaktion är det som gör det!

OPEL

804 Inlägg
22 september 2007
Sätter på sin höjd ett litet + om jag gjort något som kan påverka.
Fram tills där finns papper på effekten säger jag alltid originaluppgifterna, och där är en hel del som frågar när de ser bilen. smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
22 september 2007
I have it all on paper! 165hk 204nm ner i gatan. 201m 10,00sek.

1 567 Inlägg
22 september 2007
Det är alltid lika kul när folk talar om hur mycket hk dom har i sin trimmade bil..Och det har en tendens till att öka lite hela tiden vaje gång man pratar med dom.
Jag hatar folk som säger jag har chippat på det där "företaget" och nu borde ja ha runt tex 300hk för det stog i deras reklam.... Hadde jag pengarna så hadde jag bjudit folk på ett rototest för att få tyst på skitsnacket och deras tillit till alla dessa chipföretag som säljer glädje via falsk reklam..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Designer.
1 260 Inlägg
22 september 2007
Men alltså alla vet väll att japsdämpare och sportluftfilter gör 100hk? Har man desutom en stor vinge och en dump så gör det självklart 100hk till! Ett chip gör såklart även det 100hk om företaget säger så, för vad tjänar dom på att ljuga om det?

Näe skämt åsido, det som gäller är först i mål, sen spelar inte hästar så stor roll.
Fast det skulle  vara roligt att veta vad folk egentligenhar har i motorn/hjulen och inte bara det som det står att dom får i katalogen.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

2 600 Inlägg
22 september 2007
_Glenne_ skrev:
klimpan skrev:
jag skriver bara orginal hästar jag me 120 hk ha jag i scorpan och 101i focusen som är pappas bil då:P sen att folk skriver mera hk än va dom ha är fel tycker jag me.

nej nej nu ljuger du, du vill bara att det ska låta som att du har mkt hk i scorpan, dom har faktiskt 118hk inte 120hk om jag inte minns fel wink tongue lol

jodå det är 120hk tongue

gör som jag kör gubba racer=)

321 Inlägg
22 september 2007
klimpan skrev:
_Glenne_ skrev:
klimpan skrev:
jag skriver bara orginal hästar jag me 120 hk ha jag i scorpan och 101i focusen som är pappas bil då:P sen att folk skriver mera hk än va dom ha är fel tycker jag me.

nej nej nu ljuger du, du vill bara att det ska låta som att du har mkt hk i scorpan, dom har faktiskt 118hk inte 120hk om jag inte minns fel wink tongue lol

jodå det är 120hk tongue

Nja, 88kw x 1,36 blir 119,68 tongue

1 255 Inlägg
22 september 2007
Jag skriver ut orginal även att ja vet att det är mer hällre skriva förlite än för mycke smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Sök