3189
Sök

ps3 eller xbox 360???

945 Inlägg
4 november 2007
#61
Markolainen skrev:
Har haft båda konsollerna tidigare. Men sålt iväg båda...
Börjar dock bli sugen på en PS3:a igen.
Så min röst går på PS3 utan att tveka.
Det är iaf den jag skulle skaffa om någon:)
Ok,tack. Men varför faller din röst på Ps3?
Ursäkta om jag är jobbig men detta är ju hopplöst.


DFFL
9 020 Inlägg
4 november 2007
#62
Jag har en PS3 och är otroligt nöjd.
Dock så funderar jag på att köpa en 360 enbart för att kunna bränna ut spel till den.

Eftersom att det inte i dagsläget är aktuellt med en loader till PS3 trots att flera spel blivit rippade.
Plus att jag inte är sugen på att köpa en BD-brännare för X-antal tusen och skivor för runt 200kr.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

945 Inlägg
4 november 2007
#63
Mm,men jag har inte för avsikt att bränna spel för tillfället.
När man frågar folk så är det olika hela tiden, ps3 verkar dock mer framtidssäkrad. Jag brukar ha mina konsoller måånga innan jag byter så därför vill jag vara helt säker på mitt val innan jag handlar.


410 Inlägg
4 november 2007
#64
FireTraXX skrev:
Jag har en PS3 och är otroligt nöjd.
Dock så funderar jag på att köpa en 360 enbart för att kunna bränna ut spel till den.

Eftersom att det inte i dagsläget är aktuellt med en loader till PS3 trots att flera spel blivit rippade.
Plus att jag inte är sugen på att köpa en BD-brännare för X-antal tusen och skivor för runt 200kr.
Så vitt jag fattat det så är alla spelen som släppts till PS3 "bara" dvd storlek. Så du kan ladda ner o bränna på en vanlig dvd. Plus att du antagligen kommer kunna koppla PS3 till PC:n eller nätverket typ som XBoxen och föra över spelen till HDD. Men det ska ju komma spel som är blu ray och det kommer bli ett helvete att ladda ner typ 60GB för ett spel. Men då är det ju bara Wii som gäller om man nu gnäller över storleken på spelen. I framtiden så har ju PS3 större potential synd bara att det inte programmeras spel för flerkärningt så PS3 sitter inne med sisådär 6 kärnor som bara käkar ström i onödan.


Markolainen
4 november 2007
#65
Sir_x skrev:
Markolainen skrev:
Har haft båda konsollerna tidigare. Men sålt iväg båda...
Börjar dock bli sugen på en PS3:a igen.
Så min röst går på PS3 utan att tveka.
Det är iaf den jag skulle skaffa om någon:)
Ok,tack. Men varför faller din röst på Ps3?
Ursäkta om jag är jobbig men detta är ju hopplöst.
Jadu, spelutbudet främst. (titlar såsom Little Big Planet, GT 5 mm)
Och om man ska se film mm så kan man enkelt streama/överföra filmer till PS3an från datorn.
Den har helt enkelt mer av allt.
Enda anledningen till att skaffa 360 ist för PS3 enligt mig är om det finns ngt 360 exkusivt spel som du bara måste ha^^

DFFL
9 020 Inlägg
5 november 2007
#66
laika skrev:
FireTraXX skrev:
Jag har en PS3 och är otroligt nöjd.
Dock så funderar jag på att köpa en 360 enbart för att kunna bränna ut spel till den.

Eftersom att det inte i dagsläget är aktuellt med en loader till PS3 trots att flera spel blivit rippade.
Plus att jag inte är sugen på att köpa en BD-brännare för X-antal tusen och skivor för runt 200kr.
Så vitt jag fattat det så är alla spelen som släppts till PS3 "bara" dvd storlek. Så du kan ladda ner o bränna på en vanlig dvd. Plus att du antagligen kommer kunna koppla PS3 till PC:n eller nätverket typ som XBoxen och föra över spelen till HDD. Men det ska ju komma spel som är blu ray och det kommer bli ett helvete att ladda ner typ 60GB för ett spel. Men då är det ju bara Wii som gäller om man nu gnäller över storleken på spelen. I framtiden så har ju PS3 större potential synd bara att det inte programmeras spel för flerkärningt så PS3 sitter inne med sisådär 6 kärnor som bara käkar ström i onödan.
Jag hittar för tillfället 8st rippade spel och de varierar i storlek upp till 15Gb, vilket inte rymms på en vanlig DVD som bara är 9Gb stor.
Och som jag sa innan så är inte en ISO-loader för tillfället något som finns, men det kommer.
Dock så föredrar jag att kunna bränna ut framför att spara massa imagefiler.

Med Sonys egen FW så kommer inte så "jättemycket" att hända för piraterna, däremot ifall man installerar t.ex Yellow Dog som OS så kommer det att finnas väldigt många möjligheter till piratkopiering.

Först då så köper jag en BD-brännare.

Men ifall ni köper PS3 så gör som jag har gjort, bytt HDD.
För jag har på 2 månader lyckats fulla ca 60Gb med demos och trailers.
Alltså behövs lite extra hårddiskutrymme tongue
Info om det finns här: http://www.firetraxx.se/
Senast redigerat av FireTraXX (5 november 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 113 Inlägg
5 november 2007
#67
Alla har ju en 360 redan - DATORN! tongue woohoo! så, varför köpa en till data? tongue köp en spelkonsol istället! wink

Playstation 3! tongue

Semper Fi

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 november 2007
#68
Xbox 360 över ps3 anytime, det är en spelmaskin, ingen minneskortsläsare och allt vafan de försöker få konsoller till tongue Dessutom kommer det fler roliga spel till 360 och snabbare än till ps3 ibland (har en "kompis" som har ps3 å e lagom avis på alla med 360 som får roliga spelen), men visst, man kan väl betala mer för inget extra om man vill tongue


RE-雨宮
481 Inlägg
5 november 2007
#69
Ps3 över Xbox,
Förutom den mkt bra jämförelsen som Loverboy88 gjorde så tål att tilläggas att Xbox360 låter som faan, och att det kommer "fler roliga spel" till 360 är ju snicksnack. Självklart finns det fler eftersom det funnits längre. Men ta dig en titt i Japan så får du ser hur mkt spel det finns.
Och hänger man på Garaget och därigenom har ett bilintresse så finns det inget skäl i världen att inte skaffa GT5 som kommer vara helt fruktat fett. Prolouge säger väldigt mkt mer än vad gissningar gör, kolla in de så har ni svaret. Jag vet vad jag kommer köpa.

RE-Amemiya Kitted FD3S

kevlar_soul
5 november 2007
#70
ett flashat 360 slår det mesta.. Billiga spel och stort urval!smile

167 Inlägg
5 november 2007
#71
Har inte testat någon PS3:a så den vet jag inte mer än jag läst om.
Fördelarna jag ser med 360n är spel som passar mig bättre (Gillar Forza Motorsport betydligt mer än GT. PGR2 var också bra men blev för mkt arkad till 360), onlineläget känns bättre och mer genomarbetat (rätta mig om jag har fel) vilket jag tycker är ett jättestort plus.


VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 november 2007
#72
chrno skrev:
Ps3 över Xbox,
Förutom den mkt bra jämförelsen som Loverboy88 gjorde så tål att tilläggas att Xbox360 låter som faan, och att det kommer "fler roliga spel" till 360 är ju snicksnack. Självklart finns det fler eftersom det funnits längre. Men ta dig en titt i Japan så får du ser hur mkt spel det finns.
Och hänger man på Garaget och därigenom har ett bilintresse så finns det inget skäl i världen att inte skaffa GT5 som kommer vara helt fruktat fett. Prolouge säger väldigt mkt mer än vad gissningar gör, kolla in de så har ni svaret. Jag vet vad jag kommer köpa.
Så jag ska köra japanska spel är det tänkt, låter jättesmidigt måste jag säga! Sen är ju gran turismo som att cykla med stödhjul, eller köra radiobilarna på Liseberg...studsa mellan väggarna o ingenting händer (Weeee va roligt...)..kommer en "ny" 360 till våren som kommer ha en tystare och svalare processor på både grafikkortet och processorn, kommer dessutom bli strömsnålare och en ny tystare dvd. PS3 låter rätt mkt den med...


2 283 Inlägg
5 november 2007
#73
Henrik_G skrev:
xbox 360... Forza motorsport 2 äger:D
Håller med :d

R.I.P. Michael Jackson!

RE-雨宮
481 Inlägg
5 november 2007
#74
Mortalis skrev:
Så jag ska köra japanska spel är det tänkt, låter jättesmidigt måste jag säga! Sen är ju gran turismo som att cykla med stödhjul, eller köra radiobilarna på Liseberg...studsa mellan väggarna o ingenting händer (Weeee va roligt...)..kommer en "ny" 360 till våren som kommer ha en tystare och svalare processor på både grafikkortet och processorn, kommer dessutom bli strömsnålare och en ny tystare dvd. PS3 låter rätt mkt den med...
Så du har spelat nya Gran turismo?

Att köra Forza 1 var också som att köra bil med stödhjul, och vad gäller Japanska spel så sa jag inte köp japanska spel, jag sa att det finns många fler där. Är väl inte konstigt att en ny konsoll inte har lika många spel som en som funnits ett tag?

Det kommer alltid komma nya konsoller, men nu är ett ps3 mkt bättre än ett xbox360 på alla sätt. Dessutom har dom släppt ett nytt tystare ps3 också, men vad vet jag. Jag ska spela Prolouge i vinter om det inte släppts i EU innan jag åker till Japan.

Förresten, kan man sitta "i" bilen i Forza2. För jag anser att ett bilspel inte är bra förens man kan det. Bara GTR2 som ger den riktiga känslan imho.

RE-Amemiya Kitted FD3S

8 156 Inlägg
5 november 2007
#75
Neither. Jag föredrar min PC.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

MissMarilyn
5 november 2007
#76
håller upp handen här; är beroende av 360

Eldknast
915 Inlägg
5 november 2007
#77
PS3 av den mycket enkla anledningen. Min G25 ratt funkar med den... smile

...och min Sony Ericsson P1i kan jag ansluta med blåtand och visa bildspel från bilderna jag tagit med kameran i den... smile

Och mitt blåtandsheadset till telefonen funkar till PS3an med... smile
Senast redigerat av firefreak (5 november 2007)

Tiden är rolig när det går fort... :)

DFFL
9 020 Inlägg
5 november 2007
#78
chrno skrev:
Mortalis skrev:
Så jag ska köra japanska spel är det tänkt, låter jättesmidigt måste jag säga! Sen är ju gran turismo som att cykla med stödhjul, eller köra radiobilarna på Liseberg...studsa mellan väggarna o ingenting händer (Weeee va roligt...)..kommer en "ny" 360 till våren som kommer ha en tystare och svalare processor på både grafikkortet och processorn, kommer dessutom bli strömsnålare och en ny tystare dvd. PS3 låter rätt mkt den med...
Så du har spelat nya Gran turismo?
...
Det finns två demos ute för nya GT.
GT HD Concept 2.0 och GT 5 Prologue.
Jag har båda på mitt PS3.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

167 Inlägg
5 november 2007
#79
chrno skrev:
Att köra Forza 1 var också som att köra bil med stödhjul, och vad gäller Japanska spel så sa jag inte köp japanska spel, jag sa att det finns många fler där. Är väl inte konstigt att en ny konsoll inte har lika många spel som en som funnits ett tag?

Förresten, kan man sitta "i" bilen i Forza2. För jag anser att ett bilspel inte är bra förens man kan det. Bara GTR2 som ger den riktiga känslan imho.
GT har väl alltid varit lite åt arkadhållet? Forza 1 var ju betydligt mer åt simulatorhållet än PGR2. Nästan för mkt för att passa en handkontroll tycker jag. Även Forza 2 (som man inte kan se inifrån så du ser ratten och instumentpanelen, bara motorhuven) känns på gränsen till att man skall ha ratt. Håller med dig om att Simbins spel till PC är riktigt bra simulatorer men jag tycker även att ett lite mer avslappnat arkadlir kan vara skönt. Men det får inte bli för mkt arkad heller smile


VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 november 2007
#80
GT är ju bara arkad, för att det inte finns ngn skademodell och för man studsar mellan väggarna på banorna...se inifrån är ingen hit i nåt spel ändå, får ju klaustrofobi tongue ser nada, PGR4 har ju inifrån på alla bilar också, men det blir ju för jobbigt o se nåt, speciellt när det regnar å torkarna går som fan tongue ne, bumperview e de som gäller alltid smile



Sök