3970
Sök

Försäkringsbolag vägrar ersätta skada...

9 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Har fått problem med mitt försäkringsbolag, de vill inte ersätta en skada på min bil. Anledningen till att de inte vill ersätta skadan är att de tycker att den fanns där när jag köpte bilen. Det var skador i motorn, hur har de tänkt att man ska kontrollera det när man köper en begagnad bil av privatperson?

Det skrevs ju om något liknande för någon månad sedan i tidningarna, det var även på tv. Handlade om ett par som köpt en bil och fick 6 månaders försäkring på köpet. De bytte till sitt vanliga bolag efter de sex månaderna och sen efter två veckor gick motorn sönder och inget av bolagen ville ersätta skadan.

Någon som vet hur det gick, hörde att ett av bolagen ersatte skadan men vet inte vilket.
Någon som har koll på vilket tv-program det var som tog upp saken (förutom alla nyhetsprogram)?

RS
886 Inlägg
24 september 2007
Fan vad drygt hmm Vad är det för skada om man får fråga?

Focus RS

9 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
Grovrost på insugskamaxeln, rost i en av cylindrarna samt krökt vevstake.
De räknar det som två skador, d.v.s. två självrisker.

654 Inlägg
24 september 2007
Ett tips är att ta hjälp av en utomstående expert så du har 2 skadebedömmningar.
En från försäkringsbolaget och sen en utomstående ev till din fördel.
Ev kanske handelskammaren eller ARN kan rekomendera nån sådan expert till dig.
Kostar visseriligen lite pengar,men kan ge dig rätt mot F-bolaget.
Bolag vill inte gärna i onödan betala ut pengar om man itne verkligen måste.

9 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Har nu anlitat en utomstående expert som har tittat på motorn. Enligt honom så är den en spricka i ena cylindern och att det har pressats in kylvätska där.

Försäkringsbolaget tyckte inte att det lät troligt så de ville ändå inte ersätta skadan.

De har dock begärt en provtryckning av motorn. Så nu får jag väntar några veckor till innan det är fixat sad

Sök