Då har försäkringsbolaget äntligen bestämmt sig att dom ska lösa in min bil efter att den blev stulen. Men vad ska man göra om bolaget ger ett skambud på bilen och inte viker sig en tum vad man än säger? Jag blir så trött på dom, jag låter som en riktig gnällkärring när jag pratar med dom...
Nån som vart med om nåt liknande och hur gick ni tillväga?
Först prövas ditt fall av en försäkringsnämd innom bolaget och är du inte nöjd med deras utslag kan man vända sig till tingsrätten men det kostar stora pengar om du förlorar. Dom här sakerna tar lång tid att utreda så tänk på att preskiptionstiden är 3år på ett försäkringsfall efter det får du inte ett öre!
Din ersättning ska ge vad en likvärdig bil kostar hos en bilhandlare i ditt område. Utrustning och lack som inte normalt sitter på ditt bilmärke och modell brukar värderas MYCKET lågt eller inte alls vid inlösen
Begär en opartisk värdering av Svenska Handelskammaren genom ditt bolag, kostar ca 1000 spänn,det betalar förloraren.Men kolla noga först på vad motsvarande importhäck kostar på marknaden,trots allt brukar dom inte missbjuda.
Min föra bil vart stulen då fick jag också skambud men det vägra jag att ta imot.
Du får kolla runt lite vad dom kostar på blocket samt ringa runt till olika handlare och få uppgifter från dom. Och sen får du räkna ut ett snitt pris.
Jag vet att försäkringsbolg dom kollar blocket och försöka hitta så billiga bilar så möjligt för att sen tala om för dig att dom är inte värda mer än ex:20000kr
På min bil fick jag först ett bud på 115000kr men efter lite om och men så fick jag 130000kr stå på dig