3759
Sök

CambridgeKuren

1 833 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
#1
Tja.

Tjejen har lurat på mig att vi skall testa Cambridgekuren tillsammans.

http://www.cambridgekuren.se/

Någon som testat detta, eller något liknande koncept?

Funkar det bra?
Är det svårt att klara av? (är ju van att äta en del både bra och dåliga saker)


/Richard

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
25 september 2007
#2
påstår din flickvän att du är överviktig vaaaaa?tongue

Team Insane Racing

Evolution Garage
478 Inlägg
26 september 2007
#3
det där är bara en temporär lösning för viktminskning.
bästa är att äta nyttigt och motionera mycket, ger mycket mer än cambridge kurer o fan o hans moster vad allt nu heter.

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

FreddeK
26 september 2007
#4
ska jag vara ärlig så tror jag det där bara är skit! hmm då måste jag motivera mig också...

ja varför jag tror det är skit är för att man måste först vilja något starkt och att ta en kur för att gå ner i vikt ser jag inte som viljan är stark nog utan bara en snabb tillfällig lösning av en fixide man fått.

Kuren fungerar säkert men är det egentligen så hälsosamt att bara tokrasa i vikt av att äta soppa etc...

helt ärligt så tror jag först på självkänsla, kost och motion.

en promenad om dagen, börja styrketräna med många upprepningar och hyffsat lätta vikter...då förbränner man mycket och får kondition på köpet. sen kosten..skitviktigt...desto hårdare bajs desto bättre...en redig frukost är viktigt. Mycket frukt och grönt och skippa godis och läsk.

Skit i alla metoder och dynga och gå på lite vanligt bonnvett!

mvh Fredde

FreddeK
26 september 2007
#5
jo en sak till. Tänk på hur lång tid det tog att äta upp er till era nuvarande vikter...mmm många år när man tänker efter??. Så ge det lite tid för att gå ner också, det är sundast så.

kram på er alla och lycka till därute!

459 Inlägg
26 september 2007
#6
Gör som jag istället, minska på maten, gått ner 11kg denna sommaren.


1 723 Inlägg
26 september 2007
#7
ja minska på maten och röra på sig mer fungerar väldigt bra. -6kg på 2 veckor smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 september 2007
#8
TicDemp skrev:
Gör som jag istället, minska på maten, gått ner 11kg denna sommaren.
Exakt, att käka "inget" håller inte särskillt länge... hurmöret sviker, men blir trött och slö... visst -10kg på kort tid men det håller inte särskillt länge. Upp och förbi den vikt man var på innan...    hmm

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

iceman_21
26 september 2007
#9
Squadron skrev:
Tja.

Tjejen har lurat på mig att vi skall testa Cambridgekuren tillsammans.

http://www.cambridgekuren.se/

Någon som testat detta, eller något liknande koncept?

Funkar det bra?
Är det svårt att klara av? (är ju van att äta en del både bra och dåliga saker)


/Richard
D funkar kanon. OM du är psykiskt inställd på det!. det är absolut en bra start för om du vill gå ned i vikt. Man kan gå ned Minst 2kg i veckan, ända upp till 4-5kg i veckan.

Medlem 5280
552 Inlägg
26 september 2007
#10
iceman_21 skrev:
Squadron skrev:
Tja.

Tjejen har lurat på mig att vi skall testa Cambridgekuren tillsammans.

http://www.cambridgekuren.se/

Någon som testat detta, eller något liknande koncept?

Funkar det bra?
Är det svårt att klara av? (är ju van att äta en del både bra och dåliga saker)


/Richard
D funkar kanon. OM du är psykiskt inställd på det!. det är absolut en bra start för om du vill gå ned i vikt. Man kan gå ned Minst 2kg i veckan, ända upp till 4-5kg i veckan.
Funkade kanon när jag o tjejen gick på det.
2 månader med bara pulver. Dom första dagarna va jobbiga sen tänkte man inte på det.
Tjejen gick ner 18kg och jag gick ner 30kg.


1 567 Inlägg
26 september 2007
#11
Jag körde Cambridge i 2 veckor!  Började på 105kg efter 2 veckor så var jag nere på 94kg..
Pain in the ass första veckan men sedan gick det bra..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

BMW Power
2 362 Inlägg
26 september 2007
#12
Nja, funkar direkt inte i längden det där..

Bror min gick ner ungefär 10+ kg på en vecka, och då var det förstås vattenvikt..

Han gick på det där och Funlight wink haha

Men sen illa kvickt gick han långsamt upp igen.. även om han inte åt onyttigt..

Men han ville iofs gå ner snabbt och just för stunden, mest för Go-kart-karriären wink

BMW, bogsering med wire :/

1 703 Inlägg
26 september 2007
#13
Alla kan ju gå ner i vikt genom att inte äta nåt, och exakt så funkar cambrigdekuren. Det är ju inte vidare hälsosamt.
Tycker man ska se på ett längre perspektiv om man vill behålla sin lägre vikt.
När man sedan slutar med sånnahär svältgrejjer så går man garanterat upp i vikt igen.
Det abosult bästa och typ det enda permanenta alternativet är motion och nyttig mat i rimliga och regelbundna portioner.

Summa:
Skit i att spendera massa pengar på ingenting.


9 108 Inlägg
26 september 2007
#14
Jag körde en liten variant, köpte nå pulverpåsar (dyra, funkar nog lika bra med whey80) på apoteket och drack dom 2 gånger om dagen med mjölk, choklad var ruskigt gott! Sedan drack jag litervis med vatten och åt ett mål riktig mat om dagen, det funkade skitbra. Det viktigaste är att ge fan i socker och att ta 1-timmeslånga promenader några gånger i veckan.

Jag var på McDonalds minst någon gång i veckan men tog då bara en burgare och vatten, även pizza gick ner men med vatten istället för cola wink Droppade iaf från 90-80kg på 1 månad och det var det klart värt med tanke på att jag ändå ätit gott. Fast nu har jag gått upp under sommaren igen så det får bli en likadan kur i Januari big_smile

En jag känner gick för övrigt ner 40kg med Cambridgekuren, kände verkligen inte igen honom efter att inte ha sett honom på ett bra tag big_smile


1 Inlägg
26 september 2007
#15
Tjena

Lyssna inte på dessa här som säger att det inte funkar, dom har inte en aning, jag gick på det i 6v, tappade ca 17kg, har gått upp 2kg sen jag slutade, men det gör du automatiskt pga att vätskedepåerna fylls på, men du kan ju inte äta som du gjorde innan, tänk på vad du käkar.
det är skit tufft i början, men det blir lättare tro mig.
Lycka till

1 703 Inlägg
26 september 2007
#16
Westfield skrev:
Tjena

Lyssna inte på dessa här som säger att det inte funkar, dom har inte en aning, jag gick på det i 6v, tappade ca 17kg, har gått upp 2kg sen jag slutade, men det gör du automatiskt pga att vätskedepåerna fylls på, men du kan ju inte äta som du gjorde innan, tänk på vad du käkar.
det är skit tufft i början, men det blir lättare tro mig.
Lycka till
Återigen, såklart att det funkar att gå ner i vikt genom att svälta sig.
Men det är inte hälsosamt. Kroppen mår bra mycket bättre av motion, sen måste man ha en relativt ok grundkontition/förbränning.


1 567 Inlägg
26 september 2007
#17
Lata som vi människor är... så vill man ju göra så lite som möjligt och samtidigt nå max resultat..Cambridgekuren är ju bra för där ser och når man resultat snabbt utan att lyfta ett finger mer eller mindre. 3st soppor om dagen och en massa vatten klarar man sig på under ett par veckor..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

FreddeK
26 september 2007
#18
har ett praktexempel på jobbet...han gick ner från 160 kilo till ca 120 kilo....ett år efter kuren han körde så var han uppe i 160 igen. Visst kuren funkar säkert men det är inte hälsosamt att rasa så fort i vikt. det är ren jävla lathet att ta en kur för man ska ner i vikt...oj jag är fet jag måste äta soppa...smarrigt.

sen att en del gått ner si ock så på några veckor...visst är det möjligt men då var ni bra feta innan och mycket vätska som gått ur kroppen.

är så trött på alla kurer där dom försöker lura folk på pengar...inga billiga saker det där.

putte-p
26 september 2007
#19
Provade det i 4 dagar tills jag fick nog. Resultatet blev att jag var konstant skithungrig trött och jävligt mycket mer irriterad än vanligt. Prova istället att skippa all form av läsk och godis i en månad. Gick ner 4 kg. Men godis och läsk är gott, så jag fixade bara en månad...

1 723 Inlägg
26 september 2007
#20
istället för att äta väldigt liten mängd mat så kan man prova att hålla sig till något proteinrikt t ex kyckling och sen komplettera det med MYCKET grönsaker. Inte bara grönsallad, tomater och gurka utan även broccoli, blomkål osv. Grönsakerna innehåller väldigt lite energi men ger en stor mättnadskänsla. Och det fina är att det är inte mängden energi som gör dig mätt och belåten, utan volymen du äter. Ät energifattiga (men nyttiga) grönsaker i stora mängder så håller du dig mätt länge och går samtidigt ner i vikt av det lägre energiintaget.

kombinerat med motion så blir det ett utmärkt sätt att gå ner i vikt OCH vara mätt.
Senast redigerat av falloutboy (26 september 2007)


Sök