3371
Sök

trimma 300zx

5 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
#1
trimming av 300zx twin turbo 91model har 40tusen å bruke på motor hva bør jeg kjøpe smile
Senast redigerat av wiig (25 september 2007)

2 123 Inlägg
25 september 2007
#2
wiig skrev:
trimming av 300zx har 40000tusen å bruke på motor hva bør jeg kjøpe yikes

Extraktorgrenrör, nya spridare och soppapump, nya luftfilter, 3" avgasrör, 3" downpipe och en ordentlig mappning, kanske behövs en ny koppling och turbobyte borde kanske vara på sin plats då också.
Men Z32 lådan klarar nästan hur mkt effekt som helst så det behöver du inte oroa dig för.

5 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
#3
hvor er det billig å kjøpe dyser 555cc
å downpipe?
Senast redigerat av wiig (26 september 2007)

12 086 Inlägg
26 september 2007
#4
Köp ny soppapump och ett komplett avgassystem. Sen chippar du bilen. De räcker till en 350-400hk om bilen är fräsh. Och du lär hamna runt 20-30 tusen i pris.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
26 september 2007
#5
billigare om du beställer från japan


25 Inlägg
31 december 2007
#6
tjo hoppas du ej har hunnit spendera dina 40 k än ??

för tex så ska du bara bygga för 40 k behöver du inte röra soppa pumpen
hade specat listan så här

avgas sytem med split DPs istället för förkattarna och ersättnings rör för huvudkattarna
ca 5000-10 000 beror hur mkt du kan gör själv här tex bygger du lätt ett eget med simons delar för 2000
ett bra luft filter typ JWT 1000-2000
en lite tuffare koppling typ RPS 3000-4000
ett ProZ chip 1500 då tro jag han löder in det i boxen oxå
nån form av ladd styrning billigt vanlig manuell 500-1000 elektrisk 2000-4000

sen hade jag lagt resten av pengarna på teinsion rods i fram vagnen kyb dämpare och eibach fjädrar och gärna krängnings stag typ dom jag har ST runt 2000
även uppgraderat bromsar så gått det går för resterande pengar typ stål omspunnaslangar litte tufare belägg kanske slitsade orginal skivor  ett par tusen till


dessa modds av  får du ut ca 380hk  med lite drygt 1 bar i ladd tryck är den frisk så kansek närmare 400 plus en bil som ligger väldigt fint på vägen ...

kola in forumet på www.speedfreak.nu där hänger vi nissan pajasar

The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........

BMW fantast
1 172 Inlägg
31 december 2007
#7
måste han inte byta turbosar med... det sitter väl bara Garett t22or i den? uppgradera till t28or så kan du kräma ut mycket...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

25 Inlägg
1 januari 2008
#8
killen har satt en budget på 40k och ska du byta til ballare turbos så skulle jag inte stoppat i mindre än T28 BB med tanke på jobbet att lyfta motor och dom får du  slanta 20-30 k för och ska du nyttja dom måste du byta spridare tex nismo 555 8000-10000 sen skulle jag nog byta IC sen är budgetn spräckt för länge sen och då har du inte bytt kopplingen kammar fjädrar mm

men visst skruvar vi upp budgeten till 100000 så kan vi nog krama ut en 500 påsar på orginal botten finns bilar som gått tio sek på strippen i usa med orörd botten ..men då pratar vi inte om det håller utan om hur länge så ska man bygga så gör man det seriös och bygger en seriös botten del ett riktigt stand alone sprut osv och då kommer inte ens dom 100k i pengar räcka om man sen ska få stopp på skiten samt få ner det i backen tro mig bin there don that ...
och hade jag fått göra om min bil skulle jag nog ändast trimmat den enligt recept ovan och lagt mkt mer krut på att jaga vikt  väghållningen och på bromsar man inte så mkt användning för så mkt mer effekt om man åker bana eller på gatan, tro mig en 400 hk stark 300:a är en snabb bil!!! kanske dock hade hängt i störe spridare så jag kunnat bottna orginal turbosarna sen kanske JWTs mild cams med bi behåller kamstyrning .....

The one who have gone to far is the only one who knows how far you can go........


Sök