2520
Sök

Köp Volvo V50 och du har 50% chans att få en fungerande bil!

8 879 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
#1
Nästan varannan ägare till en Volvo V50 av 2006 års modell var tvungen att akut lämna in bilen på verkstaden under bilens första år.

Är inte kvaliten bättre än så här?
Kanske dags för "Ford" att börja höja ribban lite:rolleyes:

Fotograf på tierpidag.se

DFFL
9 020 Inlägg
27 september 2007
#2
Om jag inte har helt fel så har volvo haft en del problem varje gång de introducerat en ny modell de senaste åren?

EDIT:
Utöver det acceptabla alltså.
Senast redigerat av FireTraXX (27 september 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

huh?
10 427 Inlägg
27 september 2007
#3
Stämmer nog bra, en gammal kollega till min far köpte sig en sprillans V50 under
förra året tror jag, tror den har krånglat mycket.


3 722 Inlägg
27 september 2007
#4
Därför ska man äga en V40 istället! smile

151 Inlägg
27 september 2007
#5
Äger en V50 -07 kanonnöjd med bilen sålänge den inte står på verkstaden, vilket den tyvärr gör ofta sad kvaliten suger, men så går det väl när Ford ska blanda in sina billiga skitprylar....
Senast redigerat av raliman08 (27 september 2007)

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

1 418 Inlägg
27 september 2007
#6
Digital_Kicker skrev:
Därför ska man äga en V40 istället! smile
Mitshubishi V40.......

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 Inlägg
27 september 2007
#7
ja har en v50 som aldrig har krånglat. allt e bara skitsnack!

226 Inlägg
27 september 2007
#8
grattis din kanske inte krånglar.. men tydligen så gör vääääldigt många det :S

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 september 2007
#9
raliman08 skrev:
Äger en V50 -07 kanonnöjd med bilen sålänge den inte står på verkstaden, vilket den tyvärr gör ofta sad kvaliten suger, men så går det väl när Ford ska blanda in sina billiga skitprylar....
Jag måste fråga...
Du har en 07:a. Då tänker jag att du har haft den max ett år. Du skriver att den ofta står på verkstad och att kvaliteten suger. Du har alltså haft in en max ett år gammal bil på verkstad ofta. Vad f-n är du kanonnöjd med? Ljudanläggningen? Komforten i stolarna?? Utrymmet i bakluckan??? Däcksmönstret???? Regnumret??????

Lämna tillbaka skiten och skaffa en bil som håller. Volvo tillverkar så usel dynga med eller utan Fords hjälp så det är skamligt. Det är ju tamefn skönt att det inte längre är en svensk bil. Man får ju skämmas. Tänk om svenska folket kunde inse att Volvos dagar som kvalitetsbiltillverkare är över. Godnatt. Finito. Att företagen envisas med att förse sina anställda med skräpet trots att de kostar som en sommarstuga i Roslagen är ju den största gåtan i landets historia. Att sedan någon förvirrad stackare köper en Volvo med sina egna skattade pengar... Ingår en sinnesundersökning? Eller åtminstone en tröja med knapparna på ryggen??

F-n, det finns ju ingen sån där grön kräkande smilie.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

3 722 Inlägg
27 september 2007
#10
Lindberg88 skrev:
Digital_Kicker skrev:
Därför ska man äga en V40 istället! smile
Mitshubishi V40.......
???

8 879 Inlägg
27 september 2007
Trådstartare
#11
A-L skrev:
ja har en v50 som aldrig har krånglat. allt e bara skitsnack!
Inte alls skitsnack, du tillhör det 50% som har en bil som inte krånglar. Grattis

Inget ont om Volvo, men tycker att det varit lite mycket av den här varan sedan utförsäljningen.

Ni som skriver offtopic, kanske kan starta en egen tråd....
Senast redigerat av Hamilton (27 september 2007)

Fotograf på tierpidag.se

Kapten Långsam
185 Inlägg
27 september 2007
#12
Det är långt ifrån skitsnack, jag hade en S40N -06 tills för en månad sen då jag sålde den. Nu var det absolut inga fel på den bilen och den var härlig på alla sätt och vis, men de första årsmodellerna (04/05) av V50/S40N är det massor av konstiga småfel på. Hoppas att det har blivit bättre nu till faceliften dock, dessa bilar förtjänar ett bättre rykte...

Muttley
27 september 2007
#13
Digital_Kicker skrev:
Lindberg88 skrev:
Digital_Kicker skrev:
Därför ska man äga en V40 istället! smile
Mitshubishi V40.......
???
stort frågetecken ? finns bara ett motorval som är mitsubishis motor ?= 1.8 l eller ?

BMW Nörd
21 Inlägg
27 september 2007
#14
jobbar på volvo och som sagt vissa bilar kommer in ofta men vissa har inga problem alls,.,


Thomas_855r
27 september 2007
#15
jäkla piss ford

Smålänning
7 882 Inlägg
27 september 2007
#16
tkd_rille skrev:
Digital_Kicker skrev:
Lindberg88 skrev:

Mitshubishi V40.......
???
stort frågetecken ? finns bara ett motorval som är mitsubishis motor ?= 1.8 l eller ?
Det som är gemensamt med Mitsubishi Carisma är:
Motor 1,8
Chassi
Montörer
Fabrik
Material
Även många komponenter som hjullager, spindelleder m.m...

Tillverkas i en fabrik i holland, där DAF tillverkades på 70-talet, och volvo 66...

Ni kör en svensk japanare tillverkad i holland. wink

Angående dom nya S40/V50 så är det bara beklagligt. Volvo är inte vad dom har varit.
Inte bara V50/S40 som lider av kass kvalité. Även XC90 har visat sig vara halvkass vid besiktning...

Jag är ingen såndär "Bättre förr", men det verkar som om det är mer problem nu än förut. Antagligen beror det på press och att det ska sparas hela tiden på allt.

Men min erfarenhet av V50 är inte stor... Körde upp i en sån. Slöare bil har jag nog aldrig kört... Var en 1,8F...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

X40 Nordic
784 Inlägg
27 september 2007
#17
Det hela med dålig kvalitet på prylarana bygger nog allt för mycket på att man tvingas släppa ut bilarna på marknaden så tidigt att de första köparna också får agera testpersonal. Det gör ju inte det hela bättre att Ford äger VOLVO. Först och främst är Ford amrikanskt= ingen utveckling och pg av att de inte har någon utveckling säljer de inte några bilar och vips så går dom med miljard förlust.
Men vi trogna volvo anhängare får väll hoppas på att Ford snart inte har råd att ha kvar Volvo då det verkar som det är den enda delen av företaget som de inte inte för betala för att bli av med säljs till BMW eller kanske Toyota. Då skulle de kanske bli lite ordning på sakerna igen och framförallt kvalitet på grejerna igen.

En sak som man nog ska vänja sig med är om man köper första årgången på en ny bil model får man nog tyvärr räkna med att man köper sig en del fel. Gäller inte bara Volvo. Och det är trots allt för j**la dåligt.
Senast redigerat av m_a_c (27 september 2007)


Biltokig
870 Inlägg
27 september 2007
#18
Digital_Kicker skrev:
Därför ska man äga en V40 istället! smile
Den är också Belgien-byggd wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

X40 Nordic
784 Inlägg
27 september 2007
#19
Mr_Gear skrev:
Digital_Kicker skrev:
Därför ska man äga en V40 istället! smile
Den är också Belgien-byggd wink
Nopp den är byggd i grandlandet Nederländerna


4 554 Inlägg
27 september 2007
#20
kan ju inte påstå att nån volvobil är bra längre för mycke elektronik och för mycke skitkomponenter för att pressa priserna, andra biltillverkare har säkert liknande fel med men kanske inte tas upp lika mycke


Sök