2502
Sök

Köp Volvo V50 och du har 50% chans att få en fungerande bil!

66 Inlägg
28 september 2007
#41
För att ford går med så mtk förluster på sitt egna företag att dom måste ha pengarna helt enkelt.. volvo's vinst kan inte täcka upp både dem själva och fords miljon förluster.

edit. förlåt.. det är troligtvis miljardförluster!
Senast redigerat av pfa (28 september 2007)


2 652 Inlägg
28 september 2007
#42
pfa skrev:
För att ford går med så mtk förluster på sitt egna företag att dom måste ha pengarna helt enkelt.. volvo's vinst kan inte täcka upp både dem själva och fords miljon
förluster.
de precis som du säger .

perpelle
28 september 2007
#43
Säger man att volvo inte är svensk så får man skit och de påpekar minsann att de flesta tillverkas i Sverige och alla högt uppsatta sitter här. Sen när det kommer fram att volvo är skit, ja, då skyller de på ford?
Senast redigerat av perpelle (28 september 2007)

66 Inlägg
28 september 2007
#44
perpelle skrev:
Säger man att volvo inte är svensk så får man skit och de påpekar minsann att de flesta tillverkas i Sverige och alla högt uppsatta sitter här. Sen när det kommer fram att volvo är skit, ja, då skyller de på ford?
Säger man att volvo är svenskt, ja.. då har man fel smile


One Man Clan
4 287 Inlägg
28 september 2007
#45
de finns ett par fel som dom inte har tänkt igenom så mycke (ford) och dessa kommer drabba dom flesta tyvärr...men när dom bara är åtgärdare så är de inte mycke annat som strular


180 Inlägg
28 september 2007
#46
Är inte något stort volvo fan egentligen men var inte denna tråd om V50 specifikt, vet inte hur fel statestiken ligger över volvos andra bilar ex. V70 med flera. men tvivlar starkt på att det är rättvist att dra hela volvo i skiten tack vare en modell, nu kommer iofs V70 i ny skepnad också, får väl hoppas att den funkar bättre än nya V50

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

1 723 Inlägg
28 september 2007
#47
BBR skrev:
Följdfrågan är då dock, varför sälja det man går vinst med?

Kanske lite offtopic, men men
för att få snabba pengar

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
28 september 2007
#48
Är volvo fan, men då syftar jag bannemej på bilar av äldre karaktär. Hade jag tänkt köpa vanlig brukis ida skulle jag lätt inte köpa en bil tillverkad här i europa. toyota gör kanske jäkligt tråkiga bilar, men det fungerar iaf grymt mycket bättre än all den skit som pumpas ut i vår närhet. Det känns jävligt tråkigt att säga det men det kommer bli för dyrt att tillverka konkurrens kraftiga bilar här i Europa.

I japan kostar det en bråkdel med arbetskraft, man tillverkar extrema volymer. Detta medför att man vet vad man gör, man har inte råd att släppa ut skitbilar, att återkalla blir extremt dyrt i dessa volymer. Arbetarna är rädda om sina jobb o får kicken för ingenting, dessutom står samme person i 40 år och monterar höger fram bromsok, jäkligt oergonomsikt och tråkigt för honom men blir bättre kvalitet. Här i sverige har arbetarna mer krav och slapphet, det blir ingen direkt påföljd om man slarvar.

Sen om man köper en bil som är tillverkad i 1000ggr färre ex och om kan hålla samma kvalitet är det ju grymmt bra. Jobbar själv på volvo (lastvagnar) Och har både stått på golvet och i utveckling. Tycker fortfarande att det e konstigt det lönar sig att sälja lastbilar från 1 mille styck. Så sjukligt mycket tid som läggs ner på minsta lilla detalj. Är beundrarnsvärt att det fortfarade lönar sig.

Och till detta bör tillägas att jag absolut inte e någon japan nörd utan snarare tvärtom och kör själv jänkare. Tråkig utveckling


Teddan
2 495 Inlägg
28 september 2007
#49
alla nya bilra har sin skit....... men inte fan vill man åka gammalt , dom är det ju bara skit med ..
jag anser att bmw är den europeiska tillverkaren som har minst fel på nya bilar , men dom har fel dom oxå .
vill man ha nått utan barnsjukdomar osv så får man nog leta sig över till den japanska marknaden ... å ja lexus är ju trevligt ..

sen är det rät tkul å se hur alla volvo åkare försvarar volvo å tycker det är världens bästa bil osv, saab åkarna säger samma om saab osv.

volvo är inte världens bästa bil, har aldrig varit komemr aldrig bli , hur mycket ni nu än gillar era 240,740 så är det traktorer
bästföre datumet är passerat på dom

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Servicerådgivare
715 Inlägg
28 september 2007
#50
haha så jävla bra.. v50
fick ett mail från chefen med typ samma rubrik som denna .. massa ner klankande på volvo hela tiden... jag jobbar på toyota  =9  bilar behöver bara service :.  typ..smile

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
28 september 2007
#51
Att nya volvo är skit kan jag verkligen inte hålla med om. Föräldrarna är nu inne på sin andra v70n den första var av gen1 av nya generationen, hade den i 3år gick 10kmil och lämnades in 1 ggn pga en kille med bmw körde in i framskärmen efter 2 dagars ägande. annars funkade den felfritt och krånglade aldrig.

Den nya har dom hafft sen mars och nu har den rullar 1300mil, finns inget att klaga på, jo att den är så jävla tyst inne i kupeén så man inte hör den härliga sången från turbofemman.

Har bekanta som har en ny v50, inga problem där heller, förutom en list som inte vill sitta som den ska. Samma personer har köpt en ny v70 med den nyaste, funkar med helt 100%

Fick äran att provköra en fullutrustad s60r och säger det att jag har aldrig kört en mer gedigen bil i hela mitt liv, och då har jag kört endel miljonklass bilar i jobbet.

Volvo har utomordentlig kvalitet och känns inte ett dugg budget utan känns dyrare än vad dom är. Går hellre och köper en ny volvo v70 än en 5serie i samma klass då man inte får lika mkt bil för pengarna i bmws fall. Förstå mig inte fel nu älskar bmw och deras bilar, men dom är för dyra för vad man får, det är mkt betala för märket.

2 164 Inlägg
28 september 2007
#52
Ska man ha bra kvalite ska man köpa subaru, toyota eller lexus.
angående hur många fel prosent per bil så är volvo S40/V50 högt upp på listan.
Vet en del som har köpt den modellen men är så missnöjda på grund av alla fel.
Att saab 9-3ss skulle ha så många fel är med isolerade fall där de har varit extrema måndags ex som alla bil tillverkare har.
Att BMW skulle vara så jätte bra håller jag inte med om.
Visst har dom många nöjda ägare men bäst nej!

MVH

F


66 Inlägg
28 september 2007
#53
bmw har absolut inte minst fel på sina bilar, dom ligger ganska högt upp dom oxå, tror nog att opel av alla tyska märken toppar


Gammelbilsnörd
450 Inlägg
28 september 2007
#54
Statistiken talar ju för sig själv liksom. Fakta finns ju! Att ens granne e nöjd med sin nye volvo e väl skönt, men några bilar i kompiskretsen säger inte så mycket, liksom att någon man känner har haft problem med sin bil. På samma sätt är väl kanske inte min piss corolla som jag konstant pinar skiten ur och som alltid funkar ingen bra sätt att enbart bevisa att toyota e bra kvalitet.

Det man kan säga är väl att volvo liksom saab folk (mm) är av ganska envist släkte o plockar ut nya bilar med jämna mellanrum utan att tänka på vad det e för något. Tycker att de gör ganska tråkig opersonliga bilar nuförtiden tyvärr.

Såg en kille för ett tag sen med sin Sprillans nya audi A6, bilen bara dog vid rödljuset och fick bärgas från plattsen... lite trist men man kan fundera på hur det kommer att bli med alla allt mer komplexa lösningar och hållbarhet med dem.


Teddan
2 495 Inlägg
28 september 2007
#55
jag vet att bmw inte är felfria..... men däremot så får man hjälp när man kommer till verkstan....

inte som på VAG , dom är ju fan körda i skit eller nått

som någon sa om saab .... handtagen tappar färg, gummit på knappar å sånt lossnar det är sånt jag har varit med om på min 9-3ss

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

perpelle
2 oktober 2007
#56
pfa skrev:
perpelle skrev:
Säger man att volvo inte är svensk så får man skit och de påpekar minsann att de flesta tillverkas i Sverige och alla högt uppsatta sitter här. Sen när det kommer fram att volvo är skit, ja, då skyller de på ford?
Säger man att volvo är svenskt, ja.. då har man fel smile
Tack, då är det konstaterat.
Alla som tror att volvo är Svenskt, läs nu.


Sök