Att nya volvo är skit kan jag verkligen inte hålla med om. Föräldrarna är nu inne på sin andra v70n den första var av gen1 av nya generationen, hade den i 3år gick 10kmil och lämnades in 1 ggn pga en kille med bmw körde in i framskärmen efter 2 dagars ägande. annars funkade den felfritt och krånglade aldrig.
Den nya har dom hafft sen mars och nu har den rullar 1300mil, finns inget att klaga på, jo att den är så jävla tyst inne i kupeén så man inte hör den härliga sången från turbofemman.
Har bekanta som har en ny v50, inga problem där heller, förutom en list som inte vill sitta som den ska. Samma personer har köpt en ny v70 med den nyaste, funkar med helt 100%
Fick äran att provköra en fullutrustad s60r och säger det att jag har aldrig kört en mer gedigen bil i hela mitt liv, och då har jag kört endel miljonklass bilar i jobbet.
Volvo har utomordentlig kvalitet och känns inte ett dugg budget utan känns dyrare än vad dom är. Går hellre och köper en ny volvo v70 än en 5serie i samma klass då man inte får lika mkt bil för pengarna i bmws fall. Förstå mig inte fel nu älskar bmw och deras bilar, men dom är för dyra för vad man får, det är mkt betala för märket.