Allra helst ett Green Cottons dynatvist, modell "DW094" passar nog din bil (206 2,0i GTI/S16 98-) runt 2000 spänn.
I andra hand ett direct air eller forced air kit från samma tillverkare. I sista hand ett dubbelt koniskt öppet luftfilter, men då får du själv konstruera värmeskölden.
Då luftfiltret har till uppgift att rena luften från pratiklar som är skadliga för motorn hade jag satsat på något som renar...
Köp något som en seriös tillverkare står bakom, det är inte en garanti för att det renar särskilt bra, men förmodligen bättre än no-name saker från kina.
Säger absolut inte att tex K&N är dåliga, bara att jag har bättre koll på GreenCottons sortiment. Kolla http://www.greencotton.nu/ om du blev intresserad av alternativen jag listade innan
Pipercross är bra Som alla har redan sakt köp nått med känt märke för du vill inte ha in nå skit i motorn! Dom billiga kopiorna är säkert bra men känns säkrare att köpa riktigt speciellt när det gäller vad som filtreral luften innan den kommer in i motorn.
men kmc mfl har ju sådana ?? är de inget sport filter dåra ?? många säger att man ska ha ett sådant istället för ett konat på en nyare bil... just för motors skull .. .
men kmc mfl har ju sådana ?? är de inget sport filter dåra ?? många säger att man ska ha ett sådant istället för ett konat på en nyare bil... just för motors skull .. .
hmmz
Jo, sport kan det vara men eftersom du sätter det i burken så får du inte det där ljudet du får av ett öppet filter.
Ett öppet filter kan vara skadlig för motorn, eftersom skit och sånt kan komma in lättare. Oftast är det inte något problem om man byter/underhåller filtret som man ska, men risken finns alltid..
är så mkt sugljud i dom orginal jag trodde de va fel på bilen haha:D men ger de lite mer eller va man säger om man har ett sådant som man stoppa ner i burken elr e de bara ondöigt att ha ? 1000 frågor hehehe
köp ett KN-filter. Bra kavlite på dem. Du ska helt klart ha ett öppet filter med avskärmning. Det ser snyggare ut, låter mycket mer och avskärmingen skyddar mot motorn/kylarens värme.
sånt du sätter i orginal boxen är helt onödigt köpte det till min gammla bil. Du kan lika bra ha orginal filtret då. Så satsa på ett öppet om du nu vill ha häftigare ljud och häftigare utseende.