kimpan skrev:
fan helt otroligt det måste kosta en del eller vad celican o audin vart häftigast tycker jag vilken motor i celican
Den här celican var meningen skulle bli Toyotas bidrag till Grupp B. Tyvärr han dom inte få klar en sån bil innan klassen förbjöds. Men det finns prototyper.
Dom han bara köra några få rallyn med den. Tex Hongkong-rallyt som den här bilen kommer från. Dom hade, om jag inte mins fel, stora framgångar med den i Safarirallyt.
Bilen dom har renoverat har dom hittat i Saudi Arabien. Om man kollar noga på bilderna ser man en till som dom har lånat för att kunna göra en så exakt renovering som möjligt.
Så det finns alltså lyckliga människor därute som sitter på mycket gammalt guld.
Exakt vad det är för motor vet jag inte. Men det var ju meningen att dom skulle fajtas i Grp-B med den så potent var den nog alldeles säkert.
Jag vet då att jag avgudar den här bilen. Jag tycker det är det ballaste efter Sport Quattron.
Lite rolig att veta om Makela Autos renovering av Toyotan är tex att dom under hela byggets gång hade kontakt med gamla Toyota Team Europe (TTE). Dom som styrde Toyotas rallysatsning.
Många av grejerna på bilen är fabriks grejer som TTE haft liggande på hyllan.
Som Makela Auto har lyckats grina till sig.
Jag blev så imponerad av bygget att jag fick lov att skicka ett mail med diverse frågor... Å tro på fan... Dom svarade!
Så har någon mer frågor kan ni ju alltid prova att skicka ett mail.
Howdy/Magnus