3472
Sök

Turbokonvertering på förgasarmotor

48 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Hej
undrar om min ide funkar!
jag vet ju att man inte kan sätta en turbo på en vanlig förgasarmotor och köra tryck igenom förgasaren för då måste man ju ha en särskild trycksatt förgasare. men min ide är

om man sätter förgasaren på insugsidan på turbon? funkar detta?
isåfall så måste det ju vara en kanon lösning för fläkten hjälper ju till att fördela "partiklana" i bensinen till minimala och därigenom en utmärkt förbränningskapasitet

410 Inlägg
30 september 2007
lär väll funka, tror jag sett bilder nån stans på sånt bygge, vet ej hur bra eller dåligt de blir men men prova så får vi veta!"

Copyright @ Rybbs Production

Jajjemen!
1 512 Inlägg
30 september 2007
De funkar, men du måste ha en speciell turbo, lr lagrena måste iaf vara skyddade.
Carbontätad lr nåt i den stilen heter de tror ja.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

73 Inlägg
30 september 2007
Nog finns det ju förgasare som tål turbotryck? Om inte orginal förgasaren tål det är det väl lika bra att bara byta förgasare.

49 Inlägg
30 september 2007
det höll dom på med på 70talet, då dom inte visste vad dom gjorde

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 september 2007
varför inte bara trycktäta förgasaren?! inte så svårt... ska ju finnas nån guide nånstans på nätet på hur man gör... ska se om jag hittar igen den smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Jajjemen!
1 512 Inlägg
30 september 2007
_Glenne_ skrev:
varför inte bara trycktäta förgasaren?! inte så svårt... ska ju finnas nån guide nånstans på nätet på hur man gör... ska se om jag hittar igen den smile

Finns på www.savarturbo.se bla..

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

10 287 Inlägg
1 oktober 2007
Vet du vad du pratar om nu? Vet du ens vem Janne "Gulan" Lundin är som var en av dom som utvecklade turboladdning på förgasarmotorer på 70-talet.
Är det något han kan så är det förbränningsmotorteknik och överladdning.

/Göran

Tegelby skrev:
det höll dom på med på 70talet, då dom inte visste vad dom gjorde

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
1 oktober 2007
Han som hade lada projektet turbokonverterade sin fögasarbil.

kolla med honom

Peder DailyFresh

48 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
hmm okay tack för svaren.. men det behövs nog inte nän särskild turbo om man bara ska ha det på sin gamle 240 från 1980

Sök