Tja,
Kompisen vill sälja en 740 -91 som han har.
Nu är det så här att från början var det en automatare med en turbo motor i som han lyckades skära.... nu är både motor och växellåda bytta. Jag vet nu inte riktigt vilken motor som satt i från början men han hävdar att de nu sitter en b230f i den
E inte den motorn utan turbo?? iaf, turbon är nyrenoverad och växellådan är en halvsynkad låda ifrån 940...
Som köpargment säger han till mej att detta är en 740++ som går skitbra....
Inte just för tillfället bara för generatorn laddar inte men ja hade samma problem på en gammal golf så ja kan nog fixa det....
Nu, vad jag vill veta är att, om man byter motor o växellåda i bilar borde man inte byta hela boxen med??? eller passar dom så bra??? För han har bland annat hoppat över hela el systemet så en verkstad fick fixa det åt honom när hans intresse svek!!!
O sen när ja undrar om besiktning så säger dom till mig att ja INTE
ska registrerabesikta bilen ifrån automat till manuell, då dom aldrig släpper igenom den. Utan ja ska bara åka in o "hoppas på" att dom inte märker något......
Jag tycker allt det här låter konstigt.... Annars så e bilen skitfin o inte alls något rostig typ.. Ja vill köpa den för det e ett bra pris men vill sen inte hålla på att meka i sjutti år för att åka en sväng... Snälla tips o lite mer sanning om besikting på den
Tackar på förhand..... Ps. jag vet att ja skriver lite flummigt men ni får fråga om de e något
MVH