3403
Sök

Lagen om reservhjulsbalja?

49 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Tjenare, har försökt söka efter svar men inte hittat nåt. det jag undrar är om lagen säger nåt om att man måste ha en reservhjulsbalja samt då också om besiktningen kommer att underkänna den ifall man skulle såga bort den?

Jägermeister
910 Inlägg
3 oktober 2007
Vet att på gamla volvobilar (140 & 240) fick man kapa dom men man var tvungen att svetsa dit en rak plåt sen i en viss tjocklek.

Om jag inte kommer ihåg helt fel sa besiktnings gubben nått om att även baljorna var en del av konstruktionen som håller samma bilen.

Men sen vet jag inte hur det är med andra bilmodeller...

En gång är ingen gång...

49 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
hmm okej, jo jag hade ju såklart tänkt svetsa dit en plåtbit efteråt smile
nån mer som kan nåt ytterliggare?

Sommarglidare
38 Inlägg
3 oktober 2007
beror på bilmodell.

Hastighet har aldrig dödat, det är det plötsliga stoppet

49 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
ringde faktiskt bilprovningen precis och för allas information så finns det förutsättningar att bilen går igenom bes. om det är gjort på rätt sätt och "fackmanna"-vis smile dessutom får det tydligen inte sitta dragkrok, då får man lite fler bekymmer att ta bort den o regga om bilen osv. så jag skulle gissa att det blir kapa och bygga dubbla utblås för min del i vinter big_smile

study
772 Inlägg
3 oktober 2007
ifall vi ska göra detta så tycker jag att ni ska dra ett cross blakar lite tjokare för att stödja upp allt.

[x] typ så
Senast redigerat av moose46019 (3 oktober 2007)

49 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
va?

CarCass
627 Inlägg
3 oktober 2007
Han menar troligen att du inte enbart ska sätta dit en platta, utan även förstärka

Join the Evolution

49 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
aha! hehe ja såklart smile

Sök