3423
Sök

motorn ryker...

57 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
va ute nyss och körde "lite" hårt med bilen (volvo 855 t5) när den plötsligt börjar ryka, och sen när jag går ut ser jag ett spår av vätska därifrån jag kommit, och det rinner ut något under motorn, samtidigt som det ryker från motorn, och det ryker från högra övre delen av hela motorn(bakom luftfiltret)...är inte så kunnig inom detta så jag undrar vad det kan vara? är det bara en enkel åtgärd eller måste jag lämna in den..

är i stora behov av bilen, pendlar mycket(jobb,plugg,träning)...

fick bogsera hem den och nu står den där med en förtvivlad ägare...sadsadsad

136 Inlägg
5 oktober 2007
vätska ? olja eller typ vatten/glykol? har du provat starta den efteråt ryker den fortfarande? kollade du temp mätaren när den började ryka etc. give us som clues.

VW Passat 1.8T. 97-

57 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Granathe skrev:
vätska ? olja eller typ vatten/glykol? har du provat starta den efteråt ryker den fortfarande? kollade du temp mätaren när den började ryka etc. give us som clues.

Det är nog vatten/glykol...den starta å allt efteråt det går att köra, men det börjar ryka från samma ställe igen då, temp mätaren var normal när den började ryka och läcka...

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
5 oktober 2007
Siaaa skrev:
Granathe skrev:

Det är nog vatten/glykol...den starta å allt efteråt det går att köra, men det börjar ryka från samma ställe igen då, temp mätaren var normal när den började ryka och läcka...

vänta tills motorn är kall, kontrollera kylarvätska osv.. var ifrån läcker det?  kylaren?
beskriv mer exakt så är det lättare att hjälpa.

57 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
Det läcker därifrån det ryker, typ precis över luftfiltret där nere....men starta motorn idag så tändes den där lampan som säger att kylarvätskan e slut....antagligen en slang eller packning som gått?

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
5 oktober 2007
kan vara en frostplugg som rök, men man vet aldrig, det är bara att göra en felsökning.

Lev livet, det kan ta slut fort

Sök