2gånger som räknas som olyckor värda att nämna
första gången åkte vi i skogen med polarns Celica minns att mätaren stog på 130 när han bytte växel och bilen snurrar runt och fortsätter baklänges varpå vi åker rakt ut i skogen
där tog det tvärstopp mot en stubbe inga direkta skador ingen av oss hade bälte på oss
hade ont i nacken och bränn märke efter innertaket i pannan
bilen mådde inge bra däcket högerbak satt där framdörren började och var väldigt mosad höger bak
var ren tur att det faktist gick bra hade det varit ett träd som vi kört på och den träffat lite brevid hade nog det gått riktigt illa
nästa gång närmare bestämt 8dagar senare med samma förare
så satte vi oss i polarns nya bil en äklig Lancer från tidigt 90tal
och ska köra ikapp polarn som kör framför i sin 940turbo
sagt och gjort men vid andra svängen efter bara några sek körtid
så hör jag polarn skrika att det går åt helvete det sista jag minns är när polarn rycker handbromsen för att vi inte ska åka rakt fram
vi åkte ungefär 120km/H vid tillfället
vi går med förarsidan före rakt in i en telfonstolpe som tar bakom framhjulet men innan förardörren
varpå stolpen går av vid backen och vi fortsätter rakt in i ett stort träd blir liggande på sidan
slutade med att polarn hamnade på sjukhuset med punkterad lunga
jag fick en avslagen axel och ett litet jack i ena knät
hade inte heller bälte denna gång
fast jag höll på att ta på mig bältet så när jag kvicknar till i bilen hänger jag med höger armen i bältet
hade polarn INTE rykt handbromsen när han gjorde det hade vi störtat ner för ett 10-20meter djupt grustag
kontentan med dom olyckorna är att inte åka bil med den polarn något mer
men samtidigt insåg jag att jag är odödlig
var på platsen ungefär 10år efteråt och kollade på platsen och det syns tydligt på trädet vart smällen tog
och det lär inte varit något klen smäll och en japsare från tidigt 90tal är inte krocksäker
men tillräckligt tydligen
tippar på att vi hade runt 100km/h när vi träffade telfonstolpen