3211
Sök

Lastbilschaufförer

Faster than the speed of night
118 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Tjena hejsan..

Jag undrar vad du som Lastbilschaufför jobbar med? Typ tankbil, gods, grus ja osv.. smile
Håller på att utbilda mig till en trucker så är nyfiken på vad för jobb det finns.. smile

Ha det! smile

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
8 oktober 2007
Håller också på att utbilda mej. Å uddevalla är du ifrån med ja. Då skulle ja tro att vi går på samma skola..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

268 Inlägg
8 oktober 2007
Tjo.

Kul med fler som vill köra lastbil smile..
Själv kör jag Flygfrakt och har gjort det i lite mer än ett år wink

Lycka till //Marcus

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
8 oktober 2007
goa pengar i den branschen va?

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
8 oktober 2007
Richardo: Ja det är inte helt fel. Jag tjänar som ny ca 17 000 ut efter skatt. Och det tycker jag inte är helt fel tongue

Duckiie: Börja kör styckegods bil wink Så lär du dig lasta som en riktig trucker! smile

Ska fixa bilder när jag har lastat fullt. Såska du få se på topplass! tongue
Senast redigerat av THEBADGUY (8 oktober 2007)

Allt för den där jävla hatten!

Faster than the speed of night
118 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Jag praktiserar på ett gods/parti företag så jag vet allt hur de ser ut smile

Lidhultare.
325 Inlägg
8 oktober 2007
snart så ska jag komma ut i trafiken jag med med en lastbil:) vill helst få jobb på ett specialtransport åkeri, körning av bla breda, höga, långa och tunga transporter:D

lycka till alla! smile

-Twiajävlen-

Yrkesförare
1 073 Inlägg
8 oktober 2007
Kör partigods bla för DHL på sträckan Skåne-Jämtland.

Lastbilschaffis
5 Inlägg
8 oktober 2007
Kör styckegods och diverse stål och papper i hela sverige. Trivs bra med det och tjänar fina pengar. smile Bild på min bil finns på sidan. 

Lycka till alla som ska börja köra.

Trucker
234 Inlägg
8 oktober 2007
danne1277 skrev:
Kör styckegods och diverse stål och papper i hela sverige. Trivs bra med det och tjänar fina pengar. smile Bild på min bil finns på sidan. 

Kollade på ditt ekipage, är det inte jobbigt att backa med en sån kominantion?
Håller också på att utbilda mej till chaufför går sista året nu, har praktik på Sandahls Bolagen i Värnamo.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

Lastbilschaffis
5 Inlägg
8 oktober 2007
Lincoln skrev:
danne1277 skrev:

Kollade på ditt ekipage, är det inte jobbigt att backa med en sån kominantion?
Håller också på att utbilda mej till chaufför går sista året nu, har praktik på Sandahls Bolagen i Värnamo.

Det var lite ovant i början men man lärde sig snabbt. Inga problem med backningen nu men sen har jag kört den i 2 år oxå

NoFuckNoRide
474 Inlägg
8 oktober 2007
jag utbilldar mig till en smile i mariestad smile

Sug Performance Club

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
9 oktober 2007
Har inget fast jobb än, men kör extra vid behov för en grossist här i stan... Kör ut varor till restauranger med en scania p270... Funkar som så att vi lastar allt på pallar å kör på dom med truck, sen bär man av allt för hand på restaurangerna... Jättekul å springa rakt genom kök å grejjer me 25kg mjölsäckar å plattor me cola å sånt, men får ju iaf träning tongue Har tyvärr ingen bild på hur de ser ut när ja jobbar, men ska försöka fixa en bild på räserscanian iaf big_smile
Sen angående lön så tjänar ja väl mest av alla i den här tråden skulle ja tro, ligger på våldsamma 90kr/h, ingen ob... mad Däremot skatt, så ca 60 kronor per timme landar i min tunna plånbok, å om man sedan jobbar 50 timmar på en månad kan ni räkna ut en till anledning på varför min bil ser orginal ut hmm

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Son Of Murphy
782 Inlägg
9 oktober 2007
Jag skrev på kontrakt på 18månader på Arlanda för att få c-kortet betalt av arbetsgivaren (fick det för 2veckor sedan), så nu kör jag ut inrikespost till respektive flygplan (som jag hjälper till o lasta), ska få utbildning på att köra vatten- och toalett service.
Skönt o få lite "gratis" övning liksom... =P
Efter 18månader så ska jag börja söka mig utanför Arlanda mer seriöst. Det är ju som sagt mycket bättre betalt. smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

2 014 Inlägg
9 oktober 2007
Körde tidigare löstrailer med utgångsort Göteborg, och även om lönen var bättre så var knappast arbetstiderna detsamma (ligga ute söndag eftermiddag till natt mellan fredag/lördag).

Körde sedan på Oslo, vilket jag trivdes jäkligt bra med. Bättre lön och bättre arbetstider än att köra löstrailer.

Kör numera kväll/natt mellan Jönköping och Stockholm med dragbil och trailer. Riktigt glassigt, sällan mer än en lastning om dagen, ingen lossning och en skiftning. Jobbar bara tre dagar i veckan men får ut heltidslön.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
9 oktober 2007
Jag söker, men för bara till svar; "Nej, tyvärr, vi har för mycke personal"... Man börjar undra om det verkligen behövs mer chafförer. Men det kommer nog märkas.

Lev livet, det kan ta slut fort

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
45 Inlägg
9 oktober 2007
Går sista året på transport i oskarshamn, klarade uppskrivingen på C idag så det blir uppkörning på torsdag. Ska ta adr-tank imorron. Är väldigt nöjd med utbildningen så här långt.
Praktiserar på en Flisbil 3 dagar i veckan. / Kim
Senast redigerat av K_Johansson (9 oktober 2007)

23 Inlägg
9 oktober 2007
Kör timmer bil. Har gjort de i snart 2 år. Varit mycke att göra för oss efter stormarna. De e många timmer åkerier som behöver folk (va ja har hört iaf).
Kör skift så de blir tidigt ena veckan å sent den andra men lönen e helt ok.
Kör en sprillans ny FH16 -660 me ny kran å ny renoverat släp...

7 Inlägg
9 oktober 2007
själv kör man ICA varor från helsingborg...

trivs jävligt bra med att köra ica... man vet när man börjar och när man slutar de tycker jag e det bästa med ICA...

plus att man får köra scania v8... kan de bli bättre?? hehe har bild på min sida smile

Scania V8

Sök