Första bilden jag tog tyvärr tog ja ingen bild när allt var uttaget ur bagaget eller med ljudbygget som satt i.. Såhär ser det ut änsålänge, nytt golv
Bild på ena hörnet..
Workshop, tyckte bilden blev cool
Ett par redbull för att hålla lusten uppe
Första biten utsågad för att döja baslådan.
Spraylim å häftpistol gjorde susen !
Axelsson_ själv med sin vintermössa newyork keps haha..
Första sidobiten börja ta form..
Båda utsågade varav den ena är klädd och klar och även en klunk pilsner behövs ibland för att få till dom skaarpa kanterna!
Så långt så bra alla tre utsågade och klädda.. baslådan är gömd bakom den mittersta biten..
inga kommentarer , polaren som hjälpte till jobbade förmiddag och kunde inte sova så vi höll på till klockan sex men tyvärr finns det ingen bild på nått senare klockslag haha..
Ena steget monteras, tyvärr jag har ingen bild på att jag satt ihop dom med kemisk metall, som ni ser är det två delar på bilden, själva steget och en "plåt" för att dölja kablarna, och där fanns det givetvis inga skruvar att sätta ihop dom med så löste det med kemisk metall
det är alltså den vänstra biten som är ditsatt med kemisk metall
sådär ja.. nu börjar det arta sig
då satt båda stegen på sin plats bara monoblocket kvar
och nu när jag hade kommit såhär långt och satt dig stegen på spånskivsbitarna tänkte ja till och ville ha lite snyggare lack på stegen bort med dom och börja skruva isär stegen..
valde inte denna bilden för det skulle va en bra bild utan för att ni som inte vet vad kemisk metall är skulle få en liten aning, det är det gråa kladdet haha.. men jaao.. va bara till att bräcka bort.. så det satt helt perfekt hårt, inte för löst för att bara lossna och inga problem att plocka isär..
efter lite om och men fick jag äntligen ut kretskortet.. alla skruvar satt med locktite och skit.. den vita sörjan ni ser på sidorna av kortet är kylpasta, chassit fungerar som en kylflens och dom små svarta klumparna på steget ska ha kontakt med chassit på steget för att få kylning , annars säger det poff och allt börjar brinna haha
sådär ja.. alla bitarna borta och DLS emblemen bortskruvade för dom ska vara orginal första bästa lackbox nästa lämnade in stegen och ville ha dom i samma färg som bilen.. skulle ta en vecka.. och det resulterade såhääääär
jag blev nöjd .. nu va det bara till att ta ny kylpasta och skruva ihop stegen och smälla dit dom
bara att sätta ihop stegen jaa... det var svårare än ja trodde.. men det va bara till att kleta på kylpasta och dit med klemmerna så blev det bra till slut
provspelade steget och tro det eller ej allt funkade precis som det skulle
skruvade fast stegen på spånskivorna igen.. dock horisontellt denna gången hoppas på att det blir bättree
och så ja , nu har man varit i ronneby och köpt sig ett ny monoblock av den trevliga Jimmi på blekinge bilradio toppensteg!
och jaaa, dls is king ;D
alla hål borrade till kablar, inkopplade och ready to go.. nu var det bara dags att provspela och tro fan så funkade ingenting.. stirrig som ja blev använde jag en livlina å ringde en vän.. han kom på felet direkt.. efter som remote kablen är kopplad till 12-volts uttagen i bilen så får ju bara remotekablen ström när 12-voltarna är igång..
och pang sa det.. där hittade ja en brännd säkring.. klockan va då 21.58 och shell stänger 22.00.. WROOOOOOOOOOOM gasen i botten till shell.. yesbox, en ny säkring införskaffad.. 3:- billigt och bra .. nu va det ström fram till stegen och allt va frid å fröjd
oj du, här var det gott om plats.. .. bara dags att skruva fast alla jävla vinkeljärn som skulle hålla fast alla skivor och basen på plats.. skruva skruva svettas svettas svära svära..
swisch pang wish, nu satt vinkenjärnen där, ser rent ut sagt för jävligt ut.. men det skiter jag fullständigt i .. fyller sin funktion.. och jaa.. nu är det väl bara en bild kvar.. slutresultatet?
Så här blev det tillslut , är inte helt nöjd än.. ska in några häftiga didorar med
Ska plasta nått häftigt att ha monoblocket i också.. ser lite tråkigt ut så som det är nu.. men just nu är det idé torka så satt dit det så, sålänge.. Mer bilder kommer när ja fått insperation!
MVH
Alexander
Axelsson
cash is king
0
0
0
0