Spräckt skalle samt hjärnskakning efter olycka i 4-årsåldern. Vittnena till det hela heter Brant Backe, Trottoar Kant, Fri Volt och El Skåp. Massor blod, massor stygn och massor panik från föräldrarnas sida.
Råkade klyva vänstra tummen ner till "mittleden" på träslöjden i lågstadiet.
Fick näsan knäckt av en klasskamrats knä under en gymnastiklektion i mellanstadiet. Det var avsiktligt från hans sida, och hämnden var ljuv...
Brutet lillfinger och spricka i handkanten efter att ha blivit omkullskjuten med en tennisboll när jag lekte cyklist på väg hem från skolan någon gång i mellanstadiet.
Lyckades en gång med den otroligt pantade bedriften att reta en hund så pass att den gav mig ett rejält bett i plytet. Massa blod och några stygn.
Bröt ett ben i foten vid sparring under kampsportsträning, sparringpartnern flyttade på sig och foten träffade ett vägghörn istället.
Fick spikar i vänsterarmen när jag höll på att ramla omkull på en "byggarbetsplats" och skulle ta emot mig med armen mot väggen. Där stack det in spikar, och de var vassare/hårdare än armen. Tre stycken revor á 1 centimeters djup i fina paralella rader på underarmens ovansida. Det fixades lätt med silvertejp i brist på bättre.
Kniv som satte sig i vänster vadmuskel under FBU-övning då några machokillar i närheten lyckades få kniven att studsa mot ett träd när de lekte knivkastning.
Frätande vätska i vänster öga på mitt första jobb. Har återfått synen men har ärrbildning på näthinna/hornhinna (eller vad fasen det heter).
För full har man också varit, och på en fest fick av någon dum anledning för mig att dyka genom en glasdörr. Som tur var höll jag händerna framför mig, som otur var så var glaset vassare än min hand. En glasbit gick igenom högerhanden, enda gången i mitt liv jag sett blod spruta ut i pulser.
Spricka i vänster armbåge samt pannbenet efter att jag vek farsans Cosworth runt ett träd och skallade sönder förardörrens ruta med skallen. Inte konstigt att man är som man är med tanke på alla smällar huvudet fått stå ut med...
Bröt lill- och ringtån på högerfoten i på semester i Thailand i samband med Tsunami-katastrofen. Upplevde aldrig "flodvågen", tårna bröt jag när jag skulle kuta uppför en stentrappa och benen var för korta eller något... Andra dagen på semestern, jäkligt skoj må jag säga.
Senaste som gjorde riktigt ont var när jag skulle spänna åt ett spännband på trailern, och kroken tappade fästet. Den kom underifrån med full kraft och träffade mig precis under hakspetsen. Flög några meter bakåt och landade avdäckad på asfalten. O-format sår under hakan som blödde något rent djävulskt... Personalen på Silja-hamnen i Sthlm trodde nog jag var certifierat pantad när jag raglade in på deras kontor och bad om plåster och huvudvärkstablett...
Inget särskilt allvarligt egentligen (om man jämför med att exempelvis kapa av sig näven), men en satans massa smärta kan jag lova.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex