3383
Sök

elfel på b-230F

Så eller så eller tvärtom.
86 Inlägg
30 oktober 2005
Trådstartare
har en motor som inte går.

det är gnista på alla fyra stift, och bensin fram till spridarna, men dom öppnar inte.

Nån som har varit med om det själv eller har nåt tips?

/Joel
"Det ordnar sig alltid."

10 287 Inlägg
30 oktober 2005
Startar bilen på startgas? I så fall luktar det trasig styrbox.
(Bilen startar och går, fast illa, även om tex luftmassemätaren är död.)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

86 Inlägg
30 oktober 2005
Trådstartare
Sharky skrev:
Startar bilen på startgas? I så fall luktar det trasig styrbox.
(Bilen startar och går, fast illa, även om tex luftmassemätaren är död.)

/Göran

hm, det har jag inte testat. ska göra det imorn. men om den nu e sönder, va skulle kunna va fel på den? är det nån speciell komponent som brukar ryka, lr e det bara att byta hela skiten? nån som vet?

Och om det nu e så att jag måste byta...
är det samma styrbox o system på en volvo 360-87 med b200f? o vart sitter styrboxen?:S det måste ju finnas en.

tacksam för snabbt svar.

/Joel
"Det ordnar sig alltid."

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
31 oktober 2005
ifall det är boxen så går det nog inte bara löda på en ny komponent hemma... wink ganska advancearde saker... wink boxen sitter på passagerar sidan till höger på väggen under den plastskyddet... vet ej ifall det är samma box... har själv haft problem med styrboxen fast tvärt om, spridarna va öppna hela tiden då... men du kan ju iaf testa systemet med hjälp av test enheten som sitter på höger fjädertorn sett framifrån... men jag kan ej i huvudet hur man gjorde men det hoppas jag någon annan kompliterar efter mig... lycka till!

86 Inlägg
31 oktober 2005
Trådstartare
hm, jag e lite insatt i elektronik;) en resistor eller två kan man väl byta ut om det ska va så. men det e ju TVÅ boxar på 240... men inte på varken 740 eller 360 med "F"-sprut. vilken box är det då fel på? dom e ju dyra på skroten...

jaa, hur testar man? säg, snälla:D

/Joel
"Det ordnar sig alltid."

240 Inlägg
31 oktober 2005
testa om ditt bromsljus funkar.. gör de inte de är de samma säkring dit som de är till relät som gör så att spridarna kan öppna. hade ett sånt fel på jobbet idag fast på en 940 turbo.

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
31 oktober 2005
boxen i bilen kollar avgasvärden mm boxen i motor rummet kollar spridare å tändning.   VOC har samma saker. VOC är en form av rally bil)
En bil tvär dog på en sträcka, kasade in till kanten, vi gick fram när han pillade å så sa han jävla spridare, samma fel som du har, sen drog han ut sittsen på baksätet slängde de på marken kröp under å satte fast jordsladden mellan växel lådan eller var den nu sitter å chassit, startade å körde iväg.  kan vara så enkelt på din bil också. vem vet.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

86 Inlägg
2 november 2005
Trådstartare
vi bytte styrboxen, o bilen gick igång innan startmotorn börjat snurra typ xD haha! lr kanske inte. men tack för alla svar iaf, man lär sig alltid nåt nytt!

/Joel
"Det ordnar sig alltid."

Sök