2830
Sök

Biltransport

44 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Jag behöver ta en bil från Stockholm till Gävle. Bilen väger runt 2000 kg, så en vanligt hyrsläp kan jag inte använda.

A: Är det nån som vet var man kan hyra något större släp för personbil (som klarar 2000 kg)?

B: SAAB-transport (ombyggd saab) att hyra. Var kan man hyra såna nu när Statoil Veddesta sålt sin.

C: Finns det nån bra firma som någon här kan rekommendera (eller om det är nån som själv kan tänka sig hjälpa till. mot ersättning förstås) man kan anlita som ordnar transporten?

44 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Är det verkligen ingen som något?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
11 oktober 2007
Kolla med bärgningsfirma eller biltransportföretag.. Kanske går att ordna en samtransport om de ändå är ute o åker..

44 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Visst är det en möjlighet. Den har jag tänkt på, men då kostar det ganska mycket vad jag hitills sett.

44 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Helst skulle jag vilja veta om det är någon som kan tänka sig att hyra ut ett "EFTERFORDON" som är anpassat för bilar. Visserligen får man köra i 30 km/h max men man får lagligt dra  släp tyngre än dragbilen och totalvikt över 3500 kg, och på bara B-kort.....rätta mig om jag har fel..

Driifter;)
1 630 Inlägg
11 oktober 2007
nä ja röstar på lincoln där.. finns inte så mtk alternativ om du ska dra den själv på något vis.. för hur du än gör så hammnar du över totalvikt på 3500 kg.. vikket du inte får köra me b kort.. så då kan du julika gärna ta statios hyrsläp o köra med överlast

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Sök