4530
Sök

Vad gör er förbannade bakom ratten?

741 Inlägg
16 oktober 2007
Svin (as) som inte blinkar i rondeller, man stannar vid väjningsplikten för att man inte vet vart idioten ska, och sedan så kör han in på  motsvarande körbana i jämte mig, då har jag stannat och väntat i onödan och får sedan köra iväg.. Blir lika arg varenda gång..

406 Inlägg
16 oktober 2007
Oj här var det livat!

finns hur mycket som helst som jag stör mig på

*folk som inte blinkar eller blinkar just när dom ska svänga
*cyklister som bara cyklar rakt över övergångsställen
*bilister som svänger ut framför en när man åker på huvudled
*bilister som kör för sakta när det inte är halt (när det är halt kan man ju förstå)
*bilister som inte bländar av eller slår på helljus för tidigt
*bilister som ligger för nära bakom utan att köra om när det finns tillfällen för det
*LGF fordon som slickar mitten (man har lust att köra om på insidan ibland)
*fartkameror gillar jag inte heller (men det sänker ju farten på trafiken)
osv osv

:DPlattan i mattan:D

196 Inlägg
16 oktober 2007
Axor skrev:
tkd_rille skrev:
Axor skrev:
E du allvarlig eller? Vad får du ut av att lastbilen måste sega sig upp igen? Men ok ligg du i 90 framför, de e ändå max för oss, ah jag blir så trött på vardagsbilister...

de ska ha de smile när man väl ligger i exakt laglig hastighet så trycker lastbilarna i röven så man bara har deras hytt som utsikt bak! 
ås gillar inte lastbilschaufförer pga att de är mycket idioter som kör

jovisst e de mycket idioter som kör, vi kan ju inte köra, vi ligger ju inte ute på vägarna hela tiden, dom som kör till o från jobb varje dag är säkert mycket bättre och förnuftigare  människor... jag blir så trött...

Helt otroligt vilken jävla attityd.. jag skulle inte tveka en sekund på att slå till en dryg jävel på käften om han sa så till mig.. jag ska ut o köra lastbil snart.. o jag hoppas att ni som gillar att jävlas med oss inte träffar på mig..  som sagt jag må va tjej.. men jag tvekar inte..

3 Inlägg
16 oktober 2007
Ja det värsta är vanliga bilaqr som tror att de kan och får göra vad de vill i trafiken. Sen vill jag bara be er att lämna lite plats till oss yrkes förare för utan oss stanar hela landet.

120 Inlägg
16 oktober 2007
Lastbilschaufförer har 100 gånger svårare att ta körkort än oss "vanliga" bilister..
så jag tror att 95% av alla som kör lastbil kör bättre än oss vanliga dödliga tongue
Edil vet hur svårt det är.. han sitter nästan varje kväll o pluggar ju xD <3

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

Muttley
16 oktober 2007
HEAWY-TRUCK skrev:
Ja det värsta är vanliga bilaqr som tror att de kan och får göra vad de vill i trafiken. Sen vill jag bara be er att lämna lite plats till oss yrkes förare för utan oss stanar hela landet.

jag har absolut inget emot yrkesförare så länge de håller avståndet själva. jag gillar nämligen inte att ha flera ton i röven om de händer något. kör var dag på en tungt trafikerad väg till och från jobbet.

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2007
Liy skrev:
Lastbilschaufförer har 100 gånger svårare att ta körkort än oss "vanliga" bilister..
så jag tror att 95% av alla som kör lastbil kör bättre än oss vanliga dödliga tongue

De som har CE-kort kör upp och gör uppskrivning 3 gånger.
Och då ska man kunna hantera ett 24 meter långt fordon både framåt och bakåt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

196 Inlägg
16 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Liy skrev:

Får jag tillägga att det är Lastbil + släp då med..

120 Inlägg
16 oktober 2007
FireTraXX skrev:
Liy skrev:

aaah.. och det är lite skillnad på att backa me en 24 metare.. än en lite golf en något annat tongue

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

3 Inlägg
16 oktober 2007
Om alla bara skulle börja att visa lite hänsyn i trafiken så vore vi på rätt väg och tänk på att alla ska få plats stora som små i trafiken.

498 Inlägg
16 oktober 2007
HEAWY-TRUCK skrev:
Om alla bara skulle börja att visa lite hänsyn i trafiken så vore vi på rätt väg och tänk på att alla ska få plats stora som små i trafiken.

Jo det skulle vara ett rejält steg i rätt riktning!

345 Inlägg
21 oktober 2007
Kommer ihåg när jag hade en bil framför mig på väg in i en rondell, så åkte han medurs i rondellen alltså åt fel håll, de roliga va att jag kopplade inte de första, va rätt trött. sen så möter jag honom halvvägs , va rätt lustigt tycker jag hehe. Inget jag blev irriterad på direkt, satt mest o skratta, då de inte bara var en bil i rondellen så de blev lite jobbigt för honom smile

EDIT: Dock en sak jag blir irriterad på, var ang en händelse som skedde för några helger sen, när en sl-buss låg bakom mig, alldeles för nära. Då jag markerar att jag vill att personen ska lämna mer mellanrum, o så gör den inte de. Så stanna jag till bilen o pratar me chaffören, till slut säger hon att jag luktar sprit o spottar på mig, de e väl en av dom gångerna jag blivit riktigt förbannad smile
Senast redigerat av RRBmw (21 oktober 2007)

8 156 Inlägg
21 oktober 2007
Liy skrev:

Det gäller väl för svenska lastbilsförare, men hur är det med dom från östeuropa?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

409 Inlägg
21 oktober 2007
folk som får för sig att byta till omkörningsfilen när man kommer för omkörning. sikten bakåt är ao för fan!!

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
21 oktober 2007
De som man blir iriterad på är när lastbilar ska köra om på motorväg och det tar över 1km... det värsta jag vatt med om tog det 3 MIL!!! Då har man rätt att vara iriterad på den jävlen som körde om!

Och det som nästan är ännu mer iriterande är de bilister som inte vet var bilen gränser går och tror de kör en stor cadillac när det är en lite vw polo!!

Annars är där inte så mycket att klaga på om alla skulle börja visa hänsyn och lära sig köra tongue

You name it
34 Inlägg
21 oktober 2007
Alltså, det finns idioter både i personbilar och i lastbilar, så varför göra en stor grej av det hela?! Jag vet flera stycken som inte borde få ha körkort över huvud taget, och då gäller det både B & C(E) förare. Så bara för att man lyckas ta körkort betyder det ju inte att man alltid kommer köra som en ängel, oavsett vilka behörigheter man har.

Folk som sackar ner i kurvor å inte kan hålla hastigheten är grymt irriterande!!!!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 februari 2008
En grej hände förut inatt. Var ute på byn och gled lite. Kommer upp bakom en gammal risig Volvo 740. Helt plötsligt tvärstannar denna mitt på sundsbron!, UTAN bromsljus! Jag stod på hejdaren och svor en härlig ramsa om ungdomar och risiga bilar, roll  men jag tutade inte eller nåt annat liknande. Utan jag väntar tills den mötande bilen ska passera då stapmar jag gasen i golvet och vrålar upp i 50, för jag visste att polisen hade varit ute tidigare.
Ja, då helt plötsligt sitter Volvohelvetet som ett klistermärke bakom och varvar och vill rejsa!
Jag tänkte, Jaja, det är det du vill.. Åk du, så kommer jag sen.
Jag smög runt i sakta mak, 40-50 med denna hemska sak bakom mig.
Sen på en bredare gata tänkte jag; Kör om nu för helvete.. Så hoppas jag att polisen står längre fram, men icke,
Volvoskräpet ligger kvar. Sackar efter ibland bara för att gasa upp i baken på min bil igen. sad
Då gör jag det trafikläraren lärde mig om nån ligger för nära: Tvätta rutan! Jag blåser rutan full och automatiskt spolar bilen av strålkastarna två gånger.
DÅ! Då, släpper högen efter... mad
Min första tanke var, hehe, funkar inte torkarna... big_smile
Såna jävla idioter stör jag mig på! mad
Kör om eller skit i att sniffa lack på min bil. Nästa gång bromsar jag för "en katt"! Det värsta är att de flesta ungdomar från trakten är såna, oavsett vad dom kör. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 februari 2008
Stör mig som f** på idioter som ligger och slickar kofångarna, synd bara att man brukar köra en 9-5, en Chevy Silverado 3500 med IronBull Bumpers (mycket gods i dem rackarna smile ) och jag skulle stå på stoppklossen. Skulle va rätt kul när idioten i kian bakom inte kan öppna dörrarna för att chassiet vek sig... hahaha!

En annan sak är folk som vid t.ex. rödlysen ska stanna precis 9,92 mm innan mig. Fartkameror, snutar och vägtullar är också ett fördärv som borde förbjudas.

Rock'n Roll

"Ijenkligen"
788 Inlägg
10 februari 2008
det som gör ig mig förbannad är folk som svänger ut i vägen 20 meter fram när man ligger i 90km/h, eller folk som liger i 90 på 110-väg, 70 på 90-väg 30 på 50-väg typ. hmm

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Toyaddict
241 Inlägg
10 februari 2008
Det värsta jag vet är folk som kör om på insidan på motorvägen när man ligger i en mindre kö förbi en lastbil med hyfsat avstånd till framförvarande!! Brukar sluta med att jag pressar corollan och kör ifrån kostymnissen (brukar va såna i en nyare volvo)..
Det händer aldrig när jag kör supran dock big_smile
Och så jävla slö är inte corollan wink

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

Sök