Tjenare! Ligger och funderar på lite grejer nu angående mitt projekt med skärmar å skit hit och dit. Ska ha några 7"are i bagaget som både går på datorn och dvd-spelaren. Det jag funderar på är: Har troligen tänkt att ha en "touchpad" fram nånstanns till musen vilket innebär att den kommer vara fast monterad.
Men så vore de ju bra å ha en mus i bagaget med vid utställningar m.m. och då funderar jag på hur datan skulle reagera om man hade 2 möss inkopplade på usb-portarna ? Ev. så skulle ja kunna montera en "touchpad" bak med.
Är det nån som vet nåt om detta ?
Hade nån fråga till men den ville inte vara kvar i minnet så får fråga nån annan gång.
Har kommit på en fråga till nu Tänkte jag skulle ha usb-portar fram i mittkonsolen på bilen, undrar på om det finns usb-hubbar med så pass lång sladd utan att signalen blir för dålig ? Samma gäller det med musen bak, om ja köper en "touchpad" för usb, hur ska jag få usb-signalen artt vara nog stark ända bak dit ?
Eller är det trådlös mus som gäller för detta istället ?
Har kommit på en fråga till nu Tänkte jag skulle ha usb-portar fram i mittkonsolen på bilen, undrar på om det finns usb-hubbar med så pass lång sladd utan att signalen blir för dålig ? Samma gäller det med musen bak, om ja köper en "touchpad" för usb, hur ska jag få usb-signalen artt vara nog stark ända bak dit ?
Eller är det trådlös mus som gäller för detta istället ?
5m brukar USB fungera upp till, kan även fungera längre om du har en stark utsignal Om du behöver längre så finns det aktiva USB kablar att köpa.