ja nu ska vi se här!
jag har bytt grenrör till ett hemgjort (som det finns bild på i min länk) och på det sitter en Garrett T3/T04E med skruvat 360 lager och större kompressorhus. mkt snabb spoolup och max ladd kommer runt 3500 rpm.
från turbon är det 3" hela vägen med racekatt och en fullflödesdämpare.
sen en progressiv bränsletrycksregulator från malpassi som ger på 1,4:1.
jag ska sätta i spridare från volvos R-modell som ger på mer soppa till våren också.
vad mitt kostar blir ju lite svårt att säga eftersom det är beggat.. men vi kan göra så här istället..!
hemmagjort grenrör: ca 3-5000:-
rs2 turbo ny: ca 8-9000:- (eller en bättre när du ändå håller på för 12-13000:-)
3" från turbo: 1500:- + racekisse: 2000:-
bränsletrycksregulator: 2000:-
hårdare wastegatefjäder: 1000:-
sjyst dump som tål lite: 1500:-
jag tror att min bil har 330-350 hk i dagsläget..
men säg att den har 330 nu och 350 efter spridarbyte kanske..
jag kör med ett laddtryck på 1,5 bar och den peakar 1,6 lite snabbt ibland..
känns stabilt!
Senast redigerat av fr3drik (4 november 2005)
Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express