vad har du mer provat att byta?? Provat MAP sensorn?? Har du kollat bräsnletrycket?? kanske kan vara BTR på fuelrailen som är felande?? tempgivaren har du kollat den??
vad har du mer provat att byta?? Provat MAP sensorn?? Har du kollat bräsnletrycket?? kanske kan vara BTR på fuelrailen som är felande?? tempgivaren har du kollat den??
Nån MAP-sensor finns inte, däremot en luftmassamätare som skulle kunna krabba. Du kan göra en "snabbkontroll" genom att plocka loss den och kolla att trådarna är hela.
Tja. min bil har också gjort så ett par gånger.. på min va de vacuum slangar som hade spruckit bl,a slangen till bränsle regulatorn. Kolla lite slangar när du ändå e under huven och rotar. Har den betett sig konstigt innan när du har kört? Tex slått ifrån när du har haft fullt ladd??
vad har du mer provat att byta?? Provat MAP sensorn?? Har du kollat bräsnletrycket?? kanske kan vara BTR på fuelrailen som är felande?? tempgivaren har du kollat den??
Hur kollar jag respektive saker?
Var nämligen så att jag bytte motor i somras. Eller en verkstad gjorde det åt mig. Efter det ville den inte gå riktigt när laddtrycket börjar komma. Börjar hacka. Precis som den inte får tillräckligt med bränsle.
Bytt stift. AD motor gav mig stift som sagt till mig att skaffa på STCS. Minns ej beteckning.
Om den sitter som på modellen äldre med samma motor så bor den precis bakom motorn på höger sida framifrån sett. Kommer en vacuum slang från höger och sitter på undersidan.
Magnetventil kan du skriva av direkt då en trasig sådan inte får motorn att gå på 3 cylindrar.
Jag hade skruvat ur stiften och läst av färg, man kan säkerligen se vilken cylinder det är som inte vill hänga med riktigt. Eftersom du bytt stift är det ju inte troligt att det är dessa utan mer troligt att det är DI-kasetten eller något med bränslet. Kanske en spridare som inte öppnar pga mekaniskt eller elektriskt fel? Ta reda på vilken cylinder som inte går först så blir det lättare att felsöka.
Stiften hade samma färg allihop. Svartaktiga. Torra.
Då kan man misstänka att den inte får bränsle på någon burk..... Har kabelmattan eller insuget vart loss? Det sitter jordkablar mellan 1-2:ans och mellan 3-4:ans insugspipa som b.l.a jordar spridarna. Kolla så dessa sitter fast. Kolla oxo hur spridarkontakterna och kabelstam ser ut.
Sitter de fast, och kontakterna ser bra ut hade jag testat med ett gäng andra spridare. Är man lite jäklig kan man ju skruva loss hela fuel-railen och spoppa spridarna i 4 glas för att sedan köra på på startmotorn så ser du om någon utav dessa inte funkar.
Hittar du inget på bränslesidan får man gå vidare med kompprov osv....