En gift man gick ner till doktorn och berättade att han kommer för tidigt. Doktorn rekomderade att använda en startpistol, nästa gång han blev avsugen av sin fru, så att han blev skrämd. Sagt och gjort, han går hem, men kommer ner till doktorn nästa vecka med en allvarlig skada.
- Jo, precis när jag kände att det skulle gå, så sköt jag av skott, men frun bet av toppen på ollonet och grannen hoppade ut genom garderoben.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det var en gång en fluga som skulle flyga uppströms för en fors.
Då kom en lax och tänkte: Ja, när flugan flyger nerströms så tar jag den!
Därefter kom det en björn som tänkte: Ja, när flugan flyger nerströms så
tar laxen den och då tar jag laxen.
Sedan kom en jägare och tänkte: Ja, när flugan flyger nerströms så tar
laxen den och då tar björnen laxen och jag skjuter björnen. <br>
Sist kom det en mus och han tänkte: Ja när flugan flyger nerströms så tar
laxen den och björnen tar laxen och jägaren skjuter björnen och samtidigt
ramlar det en ostmacka ur jägarens ficka!
Ja, mycket riktigt så flög flugan nerströms, och laxen tog flugan och
björnen tog laxen och jägaren sköt björnen och en ostmacka ramlade ut ur jägarens ficka!
Men när musen skulle ta ett skutt mot mackan så missade han och hamnade i vattnet istället!
Vad kan man lära sig av detta?? Jo, det krävs många förspel för att få en mus våt!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kvinnan var i den exklusiva affären och provade klänningar, där den ena var mer utmanande än den andra. När hon provade en fin, röd klänning frågade hon föreståndaren som stod bredvid:
Tycker ni att den är för utmanande? Är inte urringningen för vågad?
Föreståndaren skruvade lite på sig och sa sedan:
-Har damen hår på bröstet?
-Nej, det har jag verkligen inte!
-Ja, då är urringningen för vågad...
Lev livet, det kan ta slut fort