2252
Sök

Grafikkortsproblem igen. Nvidia Geforce 6200 AGP

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Har problem med grafikkortet igen, men nu är det på en annan dator, fixade till det så jag hittade namn på grafikkortet och tankade hem drivrutiner och det verkade fungera bra.
Men när jag ska öppna något spel så står det att det är fel på grafikkortet eller liknande, spelen är inte ens avancerade. Så om ni kan hjälpa mig så vore jag tacksam, kanske det bara är inställningar, ingen aning!?
Mvh Mäki

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

77 Inlägg
15 oktober 2007
kolla om det går att updatera drivrutinerna, dom kanske är föråldrade?smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Det står att guiden inte kan slutföras, verkar som om den vill ha en CD-skiva att installera efter. smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Ingen annan som har någon aning?

Miklen
16 oktober 2007
Inte bytt från ATI till nVidia eller.. d kan strula lite..annars testa avinstallera directx å installera d igen..Ska finnas nåt directx uninstall verktyg..googla lite.. Kan va en sån grej.. Guider e skit..haru testat tweak drivisarna.. DNA drivarna eller dom andra..va dom nu heter..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Ehrm? Svenska uppskattas! wink Kan testa ominstallera DirectX imorgon. smile

Kalaskillen
246 Inlägg
16 oktober 2007
Skriv ut vad du har för spec på datorn din. moderkortet är kanske så pass gammalt så att den inte stödjer vissa typer som finns på kortet.

Men mitt bästa tips är att fråga dom som kan istället på sweclockers.com! cool

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Streammen skrev:
Skriv ut vad du har för spec på datorn din. moderkortet är kanske så pass gammalt så att den inte stödjer vissa typer som finns på kortet.

Men mitt bästa tips är att fråga dom som kan istället på sweclockers.com! cool

Å hur kollar man specsen på datorn då? Alltså en sak ska ni veta! Jag kan använda datorerna men kan inget om dom! wink Sweclockers gillade jag inte så mycket, känner mig utanför roll

.......
2 655 Inlägg
17 oktober 2007
hehe tongue. höger klicka på *den här datorn* och tryck egenskaper, då står de (tar min som exempel)

celeron(R) CPU 2,60GHz
2,60GHz 1 GB RAM

sen högerklickar du på skrivbordet och egenskaper, tryck på *inställningar* längst upp i högra hörnet på rutan. sen *avancerat* i nedre högra hörnet, eftyer de så trycker du på *bildskärmskort* och kollar där (tar min som exempel igen)

ATI radeon graphics prosessor AGP
internal DAC(400MHz)
256mb
ATI radeon 9550/x1050 series

och de är de so ska skriva upp så dom vet tongue...
Senast redigerat av beemern (17 oktober 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Intel(R)
Celeron(R) CPU 2.80GHz
2.79GHz
512MB RAM

GeForce 6200
Integrated RAMDC
256 MB
GeForce 6200
Version 5.44.A2.06.52

Tack för all hjälp.

Kalaskillen
246 Inlägg
17 oktober 2007
När den säger att den inte kan fortsätta installationen, kan betyda att du fått tag på fel version?
Skriv upp vad de är för version på den drivrutinen du laddade ner förut?

Den senaste som finns på nvidia.com's hemsida är http://www.nvidia.com/object/winxp_163.71.html

Och den ska även passa ditt kort.

har du testat att avinstallera drivisarna och sen starta om (då ska du få en stor och härlig upplösning) därefter starta ditt spel, då kör han genom de inbyggda kortet som finns på moderbordet. (för du sa att spelet inte krävde så mycket?) sånt fall borde de gå, även om de nu kan lagga(hacka) lite.

testa de får vi se smile

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 oktober 2007
Trådstartare
Jag har den här:
ForceWare Release 163
Version:     163.71  WHQL
Release Date:     September 28, 2007
Operating System:     Windows XP, Media Center Edition
Language:     U.S. English
File Size:     36.6 MB

Men det vill inte fungera alls, jag har testat att ominstallera dom, dessutom har jag aldrig fått dom där små upplösningarna när jag startat om datorn heller. Så jag kan inte köra spelet över det inbyggda kortet isåfall antar jag?

Ni ska veta att det uppskattas!

Kalaskillen
246 Inlägg
18 oktober 2007
Mäki skrev:
dessutom har jag aldrig fått dom där små upplösningarna när jag startat om datorn heller.

De där med upplösningen borde alla få om du avinstallerat FÖRST och sen starta om, då hittar han inte de externa kortet utan kopplar då över till de inbyggda?

annars kan du få en äldre version av mig som du sedan installerar. Skicka ett PM sånt fall!
Men kom ihåg att avinstallera de du har installerat nu, därefter starta om och sedan installera den äldre, annars vill han inte ta de gamla då du har en nyare (ganska logiskt va? cool) förresten, de är ingen fara med att installera äldre, lovar! (om du nu undra)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Streammen skrev:
De där med upplösningen borde alla få om du avinstallerat FÖRST och sen starta om, då hittar han inte de externa kortet utan kopplar då över till de inbyggda?

annars kan du få en äldre version av mig som du sedan installerar. Skicka ett PM sånt fall!
Men kom ihåg att avinstallera de du har installerat nu, därefter starta om och sedan installera den äldre, annars vill han inte ta de gamla då du har en nyare (ganska logiskt va? cool) förresten, de är ingen fara med att installera äldre, lovar! (om du nu undra)

Låter kanonbra det! smile Du hittar min E-mail under presentationen.
Jag vet att det inte är farligt med äldre, fungerade innan allting ominstallerades, då var antagligen drivisarna äldre men skivan till sakerna är sedan länge försvunnen.

Tack så grymt mycket för hjälpen.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Har avinstallerat Drivrutinerna nu.
Upplösningen datorn valde blev 1024*768 och 32bitar i färgkvalitet.. Låter väl lite konstigt när det är avinstallerat och datorn omstartad?
Spelet gick inte att köra heller.

8 883 Inlägg
18 oktober 2007
1024*768 är en vanlig upplösning, så det är inget att oroa sig för.
Vad är det för spel du försöker spela? är det riktigt gammla spel så kan det vara så att dom inte fungerar i Windows XP.

Fotograf på tierpidag.se

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Det är ett gammalt 3D spel som till och med fungerar i gamla bärbara datorn så det borde ju fungera här också. Känns bra att upplösningen inte var helt åt helvete i alla fall smile

8 883 Inlägg
19 oktober 2007
Mäki skrev:
Det är ett gammalt 3D spel som till och med fungerar i gamla bärbara datorn så det borde ju fungera här också. Känns bra att upplösningen inte var helt åt helvete i alla fall smile

och i den bärbara har du? inte lätt att behöva gissa till vad du har för grejer wink

Är det Windows XP på den bärbara också?

Fotograf på tierpidag.se

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
och i den bärbara har du? inte lätt att behöva gissa till vad du har för grejer wink

Är det Windows XP på den bärbara också?

Ursäkta haha! Men det är nå gammalt tjafs, men den är inte hemma just nu, därför jag inte vet tongue

Sök