Hänger på hur man har byggt motorn, ett toppmonterat grenrör brukar de inte tycka om.. Besiktigade min S13 med "bara" 270hk utan problem, de kollade bara lite nyfiket under huven.. Hänger lite på vilket humör bes. gubben är på..
Man har en jävla massa flyt hehe! Min kompis fick igenom sin S13 med 440 hk trots toppmonterad turbo! Hur det gick till fattar jag inte! Men försök göra alla modifieringar så diskret som möjligt så ökar du chansen att det ska gå igenom.
men hur kul är de då:S jag vill ju bygga nåt snyggt som man kan ställa ut med. man borde la kunna hävda att den bara är för utställning och är därför lite extra pimpad?
Spelar ingen roll om du bygger för utställning eller inte, bilen ska ändå kunna besiktas utan problem. Men som sagt, toppmonterad turbo gillas ej, sen beror allt på hur det ser ut, blanka rör å slangar gör väl inget.
Släng in en bild så man kan se, lättare att få sig en uppfattning
Så fort utseendet börjar avvika alltför mycket från original kan man räkna med att man kommer sitta i skiten hos SBP förr eller senare. Antingen bygger man tillbaks till original inför besiktning eller så skiter man i blingbling och trimmar så att det ändå ser skapligt original ut.