Tjo!
Var och köpte nytt slutsteg och ny baslåda från mutant för ett tag sen för att byta upp mig en aning, men har stött på problem!
Ungefär varann gång jag startar mitt system så lyser en röd lampa på steget där det står "Protection" och då skickar inte ut något ljud till mina basar. Har inte en blekaste om vad felet är, drog om mina sladdar igår och kortade ner jordsladden till ca 20cm, allt är som det ska med sladdarna, men fungerar inte ändå.
När det fungerar så kan jag spela väldigt högt med det utan problem, sladdarna blir inte varma, steget blir inte varm heller.. Så det borde inte vara att jag behöver tjockare sladdar heller, för dom ska vara rätt dimensionerade..
Reomoten har jag kopplad till antennen och det bråkade inte en enda gång med det gamla systemet, så där hittar jag inte heller något problem.
Jag hade tidigare låda och steg från Mutant som var 12" bas på 600w och steg på 1x150w och det fungerade hur bra som helst. Nu har jag 2st 10" på 600w stycket och ett steg på 2x160w = bättre steg än innan till samma watt, så det borde inte vara några problem där heller. Plus att jag var i kontakt med Mutant när jag skulle köpa grejorna för att veta om det funkade bra ihop och det sa dom att det gjorde, inga problem alls och att dom själva hade provat det ihop.
Har någon några idéer om vad problemet kan vara för mina är slut
Mutant baslåda(MT10DBP) 2x10" 2x600w
Mutant slutsteg(NV280SP) 2x160w