3396
Sök

Volvo C70 T5 400 Hk ( Film )

764 Inlägg
7 december 2005
Skärp er här inne!
Ska ni hålla på o tjafsa får ni ta det privat.

TeQuilla

111 Inlägg
7 december 2005
Du SIGGE_C70R, allvarligt, om du ska hålla på o debattera om nånting så kan du väl ÅTMINSTONDE stava som vettigt folk, inte ens min yngre bror på 10 år förstår vad du skriver. Svenska språket använder sig av punkter, kommatecken, cituationstecken, stora bokstäver samt korrekt meningsbyggnad, nåt man lärde sig i grundskolan...om du kommer ihåg de? Har för mig att man även lärde sig enkel matematik?
Senast redigerat av Dj_Aleks (7 december 2005)

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto

904 Inlägg
7 december 2005
SIGGE_C70R skrev:
MrVain skrev:
SIGGE_C70R skrev:
det du säger en snubbe kör 8or på strekan så skickade min kompis filmer på 3 supror  världens snabbaste men tyvär filmerna finns inte men de gör 7
och 6or på strippen medans de har en v6 singel turbo på runt 1600 hk ta den här da och föresten du säger gemför inte otrimad bil mot en trimmad ok jag har en v6 värför komer du då med en v10 du vet sj vilken e stark men för supra e en v12 som en kx80 motor hämta en v6 bmw m3 så får vi se skilnaden tar du det där nä det e bara o ärkänna 7-6or på strippen kan ingen bmw göra o det finns säker många starkare supror som vi intes har hört om ferstår du o du gemför bilar som en m5 mot en vw polo ferstår du en starkare motor men endå så supra tror jag skulle spöa skiten ur 1000 m5or i strippen o vart som helst

Hahah, jag säger då bara det HAHAHA är du alvarlig?

För det första lär dig skilladen på Rak och V 6a

Tänk på att Supran har TURBO!!! Rak 3 liters 6a med turbo och 330 hk orginal!
BMW M3 E46 har en 3.2 Liters rak sexa UTAN turbo och 343 hk ... sug på den du.
Vist är supra en bra bil, men varför används inte dessa motorer i Dragsters då som kör 4 sekunder på stripen? jo för att jänkarna byggde bättre doningar redan på 60 å 70 talet... kallas visst V8a.

Om Supra var så bra som du försöker få det att låta så skulle alla köpa en oavsett pris, men så är de tinte du får fortfarande idag ge närmare 300 tusen för en vettig bil i bra skick å då är den 10 år gammal. Och då är det enda som är bra med den att den är snuskigt snabb rakt fram.
Å du ska veta det att dom bilarna du drar upp här är det i prinsip inget som är orginal, obyggnaden för dom hästarna lär kosta närmare miljonen.

OCH DU DIN TÖNT ska du fatta en sak

supra för det första väger mer och en m3 har bara en kamaxel medans en
supra har dubbla kammaxlar och supras avgassystem e sj klart sötren en m3
och en supras cylinder/ kbk mm e stören en m3 å så vidare
men supra med dens 330 hk räcker det got o väl för att köra om en bmw m3 med supras reg nr sug på den
fattar du och det e inte så stor skilnad med en 330 och en 343 hk inte så mycket om vi gärmför dagens bilar

som sagt min kompis körde med sin  org nissan 240zx
mot en m3 å som sagt m3 föraren trode inte sina ögon o istället för att m3 killen ska titta på backspegeln så titta han på framrutan där det stog en nissan 240zx org
och m3 killen prejade 2000 kr till han
så om du tror bmw m3 e nåt så e det bara en cykel med 4 hjul
o inget anat så jag tycker du ska sitta läsa o jobba med trimm som jag gör då får du många svar om du äger en firma som jag
så får du se o lära dig men först tycker jag du ska sitta o fyndera på en massa saker .

mvh/ sigge

Vad är ditt problem, varför blir du så sur?
En M3a har också dubbla kamaxlar, är inte nått nytt om du trodde det, satt i flygplansmotorer redan på 40 talet.

Du menar alltså en orginal Nissan 240zx? heter dom inte sx och är sugmotor alternativet av 200sx? eller menar du gammla 300 serien?

Iaf så är det inte jag som ska läsa på utan du. den dagen en 3 liters sexa från en supra fyra har 4000 hk som du säger ska jag måla ett kors i taket. Visa mig FAKTA på den motorn du pratar om.

Anledningen till att dragsters har V8 är för att de är den stabilaste grunden att plocka ut effekt på, en rak sexa får för stora svägningar i vevpartiet med den effekten vi pratar om här, och det är inga 120 tusen kronors motorer vi pratar om utan ny tillverkade V8or som troligen kostar mer än en fabriksny Supra för den delen.

Supra är bra bilar, men inte så bra som du tror.

De ska va gött å leva

424 Inlägg
7 december 2005
"Min pappa är starkare än din pappa..." "Min är större än din..."

Det spelar ingen roll vad ni säger, min C70 drar era bilar lätt ändå! :-D

Hehe...

291 Inlägg
7 december 2005
och du Aatos  vadå hjärn tvätta dig det e vad jag tycker inte vad du tycker och om du tycker jag fersöker det så värför besöker du dena tråd för
så svårt e det inte
och vadå lyckats jag äger redan en supra din tönt en mkiv 96 330 hk org singel turbo å den e på trimm nu lägger en t75 turbo å så vidare så den ska ligga på 800-900 hk
så du ska bara hålla käften tills vidare o gör nåt med din bil "OM DU LYCKAS"

såja, nu lugnar vi ner oss, du borde vårda ditt språk, o inte hoppa på folk med massa såna ord...
Jasså, du äger en supra redan, o som jag skrev i förra inlägget så e det fina bilar, men ta o sätta upp ett par bilder och lite ingående information om den, skulle gärna vilja veta vad som e gjort på den och vad som skall göras, jag e ganska osäker på att du har en... Sorry men jag litar inte på dig..
Och det e ju inte precis gratis att trimma en bil till såna hästar..
och det där att jag skall göra ngt med min bil, så kan jag säga dig, att jag jobbade med den senast igår, men det står lite stilla med den nu pga. att jag inte har ngt garage med värme...

764 Inlägg
7 december 2005
SKÄRPNING!

TeQuilla

19 Inlägg
7 december 2005
man har väll v8 i dragsters för man kan få ut väldigt mkt nm i dom elr har jag fel?

11 Inlägg
7 december 2005
Har följt den här tråden sen start och har hela tiden haft en gnagande tanke i bakhuvudet. Nu har det gått så långt att jag beslutat mig för att dela med mig av den. Tänk er följande hypotetiska scenario: En doktorerande psykolog sitter och funderar på lämpligt ämne till sin avhandling. Istället för att koncentrera sig slösurfar han på garaget.org och tittar i forumet. Då kommer han på det; han skall undersöka hur mogna nätvärldens bilfantaster är och hur mycket de står ut med innan de lackar ur. Eventuellt kommer han även att kunna koppla deras betéende till vilket bilmärke de favoriserar.

Till att börja med tar doktoranden ett typiskt överdrivet namn med uppenbara detaljfel; exempelvis Bertil99aero. Eftersom att det aldrig tillverkades någon SAAB 99 Aero lyckas han redan här reta upp ett flertal individer. Han börjar mjukt med att bombardera forumet med videosekvenser föreställande hobbytrimmade SAABar och en och annan Reanult 2CV som också är en av hans favoritbilar, den har så sexiga former. Detta får dock inte den reaktion som han väntat sig. Forumet behöver retas på ett bra mycket mer utstuderat sätt för att reagera våldsamt nog för en psykologisk studie. Därför postar Bertil99Aero även videosekvenser på hur en toktrimmad SAAB99 piskar skiten ur en Ferrari på allmän väg. Detta skulle, enligt honom, bevisa att orginalsaabar spöar vilken superbil som helst när som helst.  Nu börjar det hända saker, men reaktionerna är fortfarande blandade och alltid sansade. Bertil99Aero börjar bli frustrerad, tiden går men folk blir inte alls så irriterade som han hoppats. Så nu tar han fram det tunga artilleriet. Med det skrivna språket hos en fanatisk 10-åring angriper han Ferrari i synnerhet och verkligenheten och sanningen i största allmänhet med den ena rövarhistorien efter den andra. Nu tar det hus i helvete. Uppretade forumiter tar upp kampen med Bertil99Aero i tron att denne är en seriös användare. Bertil99Aero lyckas, trots att hans förvrängningar av fakta är uppenbara, hålla bataljen igång genom att helt enkelt förneka sina motståndares argument och försvara sig med nya påhitt i stil med "Min mormors gynnekologs tremänning ägde 2CV-fabriken och han sa att de tillverkade 2CV:er med 1800 hästar orginal. De spöade till och med CIA's SR-71 Blackbird i toppfart i saltöknen det har CIAs chef sagt till mig! Jag har bildbevis också!"  Nu börjar responsen bli mätbar men är långt ifrån tillräcklig för att utgöra stommen för en avhandling. Därför går planen nu in i fas 2. Förutom de vanliga detaljfelen och sagorna blandar Bertil99Aero nu in personliga påhopp. HELA forumet skall engageras!

Här slutar tyvärr min teori. Skall Bertil99Aero provocera fram tillräckligt mycket material för sin avhandling? Hur många forumiter kommer att tvingas uppsöka sjukhus efter att ha skallat sönder sin skärm i frustrerad ilska över Bertil99Aeros befängda utspel? Det lär tiden utvisa. Jag tror att ni kan ta det lugnt, det är någon som driver med er grabbar (och tjejer?).

Så... får jag något pris nu?

904 Inlägg
7 december 2005
ostmacka skrev:
Har följt den här tråden sen start och har hela tiden haft en gnagande tanke i bakhuvudet. Nu har det gått så långt att jag beslutat mig för att dela med mig av den. Tänk er följande hypotetiska scenario: En doktorerande psykolog sitter och funderar på lämpligt ämne till sin avhandling. Istället för att koncentrera sig slösurfar han på garaget.org och tittar i forumet. Då kommer han på det; han skall undersöka hur mogna nätvärldens bilfantaster är och hur mycket de står ut med innan de lackar ur. Eventuellt kommer han även att kunna koppla deras betéende till vilket bilmärke de favoriserar.

Till att börja med tar doktoranden ett typiskt överdrivet namn med uppenbara detaljfel; exempelvis Bertil99aero. Eftersom att det aldrig tillverkades någon SAAB 99 Aero lyckas han redan här reta upp ett flertal individer. Han börjar mjukt med att bombardera forumet med videosekvenser föreställande hobbytrimmade SAABar och en och annan Reanult 2CV som också är en av hans favoritbilar, den har så sexiga former. Detta får dock inte den reaktion som han väntat sig. Forumet behöver retas på ett bra mycket mer utstuderat sätt för att reagera våldsamt nog för en psykologisk studie. Därför postar Bertil99Aero även videosekvenser på hur en toktrimmad SAAB99 piskar skiten ur en Ferrari på allmän väg. Detta skulle, enligt honom, bevisa att orginalsaabar spöar vilken superbil som helst när som helst.  Nu börjar det hända saker, men reaktionerna är fortfarande blandade och alltid sansade. Bertil99Aero börjar bli frustrerad, tiden går men folk blir inte alls så irriterade som han hoppats. Så nu tar han fram det tunga artilleriet. Med det skrivna språket hos en fanatisk 10-åring angriper han Ferrari i synnerhet och verkligenheten och sanningen i största allmänhet med den ena rövarhistorien efter den andra. Nu tar det hus i helvete. Uppretade forumiter tar upp kampen med Bertil99Aero i tron att denne är en seriös användare. Bertil99Aero lyckas, trots att hans förvrängningar av fakta är uppenbara, hålla bataljen igång genom att helt enkelt förneka sina motståndares argument och försvara sig med nya påhitt i stil med "Min mormors gynnekologs tremänning ägde 2CV-fabriken och han sa att de tillverkade 2CV:er med 1800 hästar orginal. De spöade till och med CIA's SR-71 Blackbird i toppfart i saltöknen det har CIAs chef sagt till mig! Jag har bildbevis också!"  Nu börjar responsen bli mätbar men är långt ifrån tillräcklig för att utgöra stommen för en avhandling. Därför går planen nu in i fas 2. Förutom de vanliga detaljfelen och sagorna blandar Bertil99Aero nu in personliga påhopp. HELA forumet skall engageras!

Här slutar tyvärr min teori. Skall Bertil99Aero provocera fram tillräckligt mycket material för sin avhandling? Hur många forumiter kommer att tvingas uppsöka sjukhus efter att ha skallat sönder sin skärm i frustrerad ilska över Bertil99Aeros befängda utspel? Det lär tiden utvisa. Jag tror att ni kan ta det lugnt, det är någon som driver med er grabbar (och tjejer?).

Så... får jag något pris nu?

De där inlägget får då ett dint pris på min mentala hylla iaf smile Strongt skrivet!

De ska va gött å leva

6 Inlägg
7 december 2005
OjOjOj. Vad ska man säga om en debatt som denna. Den är på dagis-nivå grabbar. Ostmacka skriver helt perfekt. Du får ett Pris av mig helt klart. Sigge kanske ska du göra något åt din egen bil istället för att hitta på massa "DRÖM"prestanda siffror om volvobilar. Säkerligen finns det många grymt trimmade Volvobilar men att volvo är världens bästa bilar det vet jag då inte. Det du säger om att volvo XC90 ska få Yamaha v8:an preppad med Bi-Turbo med 600 hk det tror jag knappast. Där imot kommer Nya Audi Q7 komma i en RS verision med runt 550 hk. Det är mer troligt. Så nu tycker jag att du ska säga upp internet-abonemanget och spara pengarna till att fixa i årdning din bil. // Matte
Senast redigerat av mattethex (7 december 2005)

202 Inlägg
7 december 2005
"Ostmacka" har skrivit ett av de vettigaste inläggen i denna tråd.
Jag orkar inte ens svara på "Sigges" inlägg längre då det är på en nivå som kan beskrivas som lägre än glocalnet. O det är LÅGT.

98 Inlägg
258 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
det är min bil när jag var på en träff

http://f.playahead.com/ca5f992793544d5e … 66484f.jpg

jag o mina polarna som jag kom med i bilen

C:\Documents and Settings\Sargon M\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 003.jpg

C:\Documents and Settings\Sargon M\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 018.jpg

här e några bevis att jag äger en supra men ni som sitter där o e tysta vad har ni för bilar da ?? ni kan bara sitta bakom datorn o skryta om era saker fats ni intes har det
och värför inte ska jag lyckas med mitt jobb när jag känner 100tals människor som trimmar o stylar
å min e redan på trimm har redan bitalat mitt cash det kostade mig 265.000 kr för att få min bil att ha 800-900 hk

jag har lyckats men tack vare min farsa som är en returang ägrare till 2 resturanger som ha sj har prejad för 2.1miljoner
så har jag fått det summa från han o gjort det jag ska göra
o mitt e klart få se på ert när ni nån gång lyckas jag tror ni lyckas bli datanördar backom datorn o snacka skit big_smile

258 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
men en sak ska ni veta ni som tror er nåt bryr jag mitt intes ett enda dyg
och ni tror jag tar ått mig det ni säger.
nä tyvär jag bryr mig inte om jävla idiotiska inlägg.
som jag säger o har sagt jag har gjort mitt o e ganska glad jobbar som
mekaniker o som sagt håller snart på en trimmfirma o jag e jätte glad jag äger en fin supra bil som jag kör i från vilken bil som helst o jag e nöjd
o allt deta var min drömm o jag e glad för det
men om vi ska koma till er drömar tror jag knappast att det räcker i en a4 papper .
men aja skriv vad ni vill men jag bryr mig inte jag e glad invandrare med en supra i mitt garag men inte just nu den e på trimm men snart snart

och att ni säger deta forumet ser utt som att vara för ungre som "barn"
värför e ni då här ine o anstränger er o skriver massa skit
ni ska fatta jag har gjort mitt o e stolt jag äger nåt på 800-900 hk
så vad en ni skriver e bara som att skrika framför 5000 människor utan att högtalarna funkar fattar ni

ha det bra hoppas ni nån gång kan lyckas med ert
mvh / SIGGE

645 Inlägg
8 december 2005
Det ska komma en xc90 med en v8a på ~500 hästar. Och även den där T6 roadstern finns... Men siffrorna har jag ingen aning om.

Men Ostmacka, vilket inlägg. Grymt gjort!
Senast redigerat av BAD_ROBOT (8 december 2005)

258 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
nej fan kolla det ni tror att jag menar xc90 ska ha 500-600 kussar det e inte det jag menar.
jag mena att den t6 roadster kommer inte ha nu längre en t6 utan e xc90 v8 motor i den roadstern på 500-600 hk fattar ni nu
det märks att ni inte ´fattar så bra om det man skriver

645 Inlägg
8 december 2005
SIGGE_C70R skrev:
nej fan kolla det ni tror att jag menar xc90 ska ha 500-600 kussar det e inte det jag menar.
jag mena att den t6 roadster kommer inte ha nu längre en t6 utan e xc90 v8 motor i den roadstern på 500-600 hk fattar ni nu
det märks att ni inte ´fattar så bra om det man skriver

No offense, men du skriver så suddigt eller hur man nu ska säga, så det är klart det blir missförstånd. Men det du menar är att den kommande xc90 v8an på ~500 ska in i roadstern?

764 Inlägg
8 december 2005
SIGGE_C70R skrev:
men en sak ska ni veta ni som tror er nåt bryr jag mitt intes ett enda dyg
och ni tror jag tar ått mig det ni säger.
nä tyvär jag bryr mig inte om jävla idiotiska inlägg.
som jag säger o har sagt jag har gjort mitt o e ganska glad jobbar som
mekaniker o som sagt håller snart på en trimmfirma o jag e jätte glad jag äger en fin supra bil som jag kör i från vilken bil som helst o jag e nöjd
o allt deta var min drömm o jag e glad för det
men om vi ska koma till er drömar tror jag knappast att det räcker i en a4 papper .
men aja skriv vad ni vill men jag bryr mig inte jag e glad invandrare med en supra i mitt garag men inte just nu den e på trimm men snart snart

och att ni säger deta forumet ser utt som att vara för ungre som "barn"
värför e ni då här ine o anstränger er o skriver massa skit
ni ska fatta jag har gjort mitt o e stolt jag äger nåt på 800-900 hk
så vad en ni skriver e bara som att skrika framför 5000 människor utan att högtalarna funkar fattar ni

ha det bra hoppas ni nån gång kan lyckas med ert
mvh / SIGGE

Det är tur för dig att du har en supra som åker ifrån vilken bil som helst, men vårda språket på forumet.

TeQuilla

904 Inlägg
8 december 2005
SIGGE_C70R skrev:
det är min bil när jag var på en träff

http://f.playahead.com/ca5f992793544d5e … 66484f.jpg

jag o mina polarna som jag kom med i bilen

C:\Documents and Settings\Sargon M\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 003.jpg

C:\Documents and Settings\Sargon M\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 018.jpg

här e några bevis att jag äger en supra men ni som sitter där o e tysta vad har ni för bilar da ?? ni kan bara sitta bakom datorn o skryta om era saker fats ni intes har det
och värför inte ska jag lyckas med mitt jobb när jag känner 100tals människor som trimmar o stylar
å min e redan på trimm har redan bitalat mitt cash det kostade mig 265.000 kr för att få min bil att ha 800-900 hk

jag har lyckats men tack vare min farsa som är en returang ägrare till 2 resturanger som ha sj har prejad för 2.1miljoner
så har jag fått det summa från han o gjort det jag ska göra
o mitt e klart få se på ert när ni nån gång lyckas jag tror ni lyckas bli datanördar backom datorn o snacka skit big_smile

Lägg upp alla bilderna på nätet så dom går att se för oss, de två sista länkarna är sökvägar på din egen dator.

Jag har hört många sagt att dom har X antal hästar i sina supror å att du har fått dom hästarna för dom pengarna det synar jag. Kom upp på hudiksvalls flygfällt i sommar så får vi se vilken tid din bil presterar... "Om" det nu är din bil.

Min bil kan du se själv under mitt garage.

De ska va gött å leva

111 Inlägg
8 december 2005
*gapflabbar* Ostmacka, du doktorerade som psykolog i min bok iaf big_smile Credz!
Och hallå killar?! klart han har 900Hk i sin bil? ja menar, bara vingen ger ju 300 Hk ser ni väl?? Titta på vingen som satt på min bil förut, den gav mig minsann bra mkt mer än 300 hästar, den va ju faktiskt kråååååmad big_smile

Allvarligt, släng upp lite papper på vad du gjort, lite bilder på bilen och gärna lite FAKTA, sen kan vi snacka om din 900Hk supra wink

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto

Sök