2635
Sök

Rånare fick åka ambulans, rätt eller fel??

?
1 038 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Kan tyckas att det är dumt att eventuellt offra sitt liv för kanske en dagskassa men samtidgt säkert svårt när ilskan tar över hand, tycker personen i fråga gjorde helt rätt.

Sen är väl risken att butiksägaren får värre straff än rånarna.

Man kan bara hoppas att dessa unga rånare fick sig en ordentlig tankeställare å kliver in på rätt bana.

http://www.aftonbladet.se/stockholm/article1047366.ab

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

FreddeK
19 oktober 2007
Rätt

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
19 oktober 2007
Helt rätt, dom fick vad dom förtjänade, hoppas bara att butiksägaren inte åker dit för misshandel...  Hoppas även att dom lär sej en läxa å inte gör om de nå mer, å att dom inte försöker hämnas...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 oktober 2007
synd bara att vårat rättsamhälle inte funkar.... hmm

butiksägaren som enligt mig gjorde helt rätt!.. kommer garanterat åka dit för misshandel olaga våld o all möjlig skit de kan hitta på...  rånarna kommer få böter för hot men eftersom butiken inte rånades färdigt kommer dom säkert inte åka på de heller... roll

förjävligt men sant..  vakna nu folk!  ut och demonstrera !!  hårdare straff i sverige behövs!!!

10 sec före dig...
540 Inlägg
19 oktober 2007
richardoo290 skrev:

butiksägaren som enligt mig gjorde helt rätt!.. kommer garanterat åka dit för misshandel olaga våld o all möjlig skit de kan hitta på...  rånarna kommer få böter för hot men eftersom butiken inte rånades färdigt kommer dom säkert inte åka på de heller... roll

förjävligt men sant..  vakna nu folk!  ut och demonstrera !!  hårdare straff i sverige behövs!!!

helt klart.. sverige håller på att gå under!

Lagerhjon
178 Inlägg
19 oktober 2007
Helt rätt! Borde inte killarna ha kollat efter vad det e dom försöker råna? hmm Vad jag har fått för mig så är Gym/solariebranchen en fasad för många "olagliga" verksamheter. Fast nu har ju jag välldigt många förutfattade meningar roll

Skulle iaf vara ganska kul att höra deras försvar eller anmälan.
Tyvärr som många säger så åker väll "uppläxaren" på ett åtal.

Noiseprojekt
19 oktober 2007
Han gjorde helt rätt!
Vad hade dom där att göra? klart att han har rätt och försvara sig och sin verksamhet..
Blir dom inte straffade o han åker dit på misshandel är det ju som att uppmuntra brott!

1 833 Inlägg
19 oktober 2007
Klockrent!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Kontot inaktivt
104 Inlägg
19 oktober 2007
richardoo290 skrev:

Kan inget annat än hålla med, på alla punkter.

Mvh/ Adde

510 Inlägg
19 oktober 2007
richardoo290 skrev:

Kan tillägga att både hårdare och RÄTTVISARE straff behövs i Sverige .. Rättvisan i detta fallet är att ägaren inte ska få något, då han känt sig hotad och skyddat sin affär .. Rånarna kunde fått några års fängelse .. Då hade det vart ett bra straff .. Kolla in aftonbladet i Onsdags .. Britney spears bakcade på en bil och smet .. Nu riskerade hon 6månaders fängelse wink Tänk om samma sak hade hänt här smile Då hade man fått en varning/bdagsböter på sammanlagt 5000kr smile Mvh Johan

2 594 Inlägg
19 oktober 2007
hahahahahah fyyy fan va jävla bra lol stryk ska dom ha

609 Inlägg
19 oktober 2007
jaha rättsliga följder åt ägare/butiksägare som "tar lagen i egna händer"  vart är Sverige på väg.. bla bla bla... KÖTTA big_smile

BMW-328I
19 oktober 2007
rätt såklart vad annars?

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
19 oktober 2007
Det sjukaste är att om en inbrottstjuv skär sig på rutan som han just slog sönder hemma hos dig så kan han begära skadestånd och gå fri! Inte konstigt att det görs så många brott i detta landet! Ge dem hårdare straff! Jag lägger gärna lite mer skatt för att de skall kunna bygga några fler fängelser för att få plats med skiten! Få bort skiten från gatorna!
Men vad ägaren gjorde var helt rätt i mitt tycke! Hade förmodligen gjort likadant! Tänk dig den stackaren som sätter sig sin fot innanför min tröskel som inte skall vara där! Tur att man har stor trädgård att gräva ner skiten på!

-Mike-

Colaberoende
1 219 Inlägg
19 oktober 2007
Tycker det var helt rätt. Dom fick vad dom förtjänade.
Sverige borde sluta upp med mjäkandet och sätta hårdare straff på brott.
Det ska inte finnas en chans till att kräva skadestånd i sådana här situationer.
Enligt mig handlade det om att försvara sin egna egendom. Killen som läxade upp dom borde vara ett gott exempel på att brott straffar sig.

/Ena

1 779 Inlägg
19 oktober 2007
hahah helt jävla rätt, tror inte han kommer åka dit.

Men hade de varit usa så hade han åkt dit så de skriker om de...
man kan ju åka dit för knepiga saker i de landet, tex, om man har inbrott och inbrottstjuven trampar på en bräda med en spik som går rakt genom foten så kan tjuven stämma ägaren till huset :S

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

Smålänning
7 887 Inlägg
19 oktober 2007
Helt rätt!

Enda kruxet är att butiksägaren kommer få betala skadestånd till rånarna och anklagas för misshandel, medans rånarna kommer få pisk på fingrarna och bli tillsagda att såhär får ni inte göra hmm

Halkar en rånare på infarten till ditt hus så kan han stämma dig...
Helt sjukt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

380 Inlägg
19 oktober 2007
Gött att se att det finns nån som vägrar bli ett offer,men som flera av nämt synd att han förmodligen får värre straff än tjuvarna.

Sök