7 november 2007
Trådstartare
Tack för alla eras hjälp!!!! Har nu snackat med försäkringsbolaget och det va inga problem med utbetalning..
YYYYYEEEEESSSSS!!!
Farsan snackade med försäkringsbolaget idag och dom snåla jävlarna vill ju betala så lite som möjligt, dom frågade min farsa vad vi själva värderade bilen till, farsan drog till med ett överpris på 40,000 kr (Ena framskärmen vart sönderrostad). Jaha sa den sura försäkringsgubben, jag tittar lite här sa han och här finns en a50 som gått 27,000 mil och den kostar 27,000 och sedan har jag en annan här som gått 24,000 mil alltså lite mer än eran 9000, den kostar 33,000, Farsan sa tilll honom att det var dåligt då dom är dyrare på blocket (vilket dom egentligen inte är), sedan blev gubben tyst och frågade plötstligt ja vad har ni för kontonummer som pengarna ska in på då? sedan när han gett kontonummret så säger försäkringsgubben att pengarna kommer in om 3 dagar, farsan frågar då vad vi får för bilen,
Gubben snabbt säger
-Vad tycker du själv?
Farsan:
-Jag vet inte
Gubben:
JA men det blir väl 40,000 - 3,000 kr för självrisken då
Farsan blir chockad och blir helt tyst och sedan säger dom Hej då och lägger på..
Det verkar ju som att Försäkringsbolaget inte hade någon koll överhuvudtaget vad bilar står i för pris, det enda pris han kunde få fram var från min farsa, alltså priset var tvunget att komma ifrån min farsa verkade det som, verkade bara som om att han satt och ljög och med att han tittade på 9000 på internet för att min farsa själv skulle gå ned i pris..
Så Slutsatsen av detta:
Sätt ALLTID ett högt pris när försäkringsbolaget frågar vad man tycker själv den är värd, sedan säger du ingenting om när han börjar jämföra med andra gammla bilar på "internet" som dom verkar använda istället för blocket..
Konstigt detta enligt mig faktiskt...
Senast redigerat av Joo (7 november 2007)