Jahapp. Inte trodde jag att jag skulle gå bet på att byta skivor och belägg bak på T4:an.
Får inte in kolven i oket. Provat att skruva. Använt rörtång för att klämma ihop. Tror inte att det kärvar. Dock är det tvärstumt. Öppnat locket till bromsvätske behållaren.
Nån specell teknik? Verktyg? Tacksam för snabba svar. Bilen upphissad.
Behövs säkert specialverktyg. Men har du fått in den någonting? du kanske har pressat in den lite snett så den har satt sig.. isf bör du ju trycka ut den lite o sen prova igen!
De ska skruvar och pressas samtidigt, går ju att bygga ett eget om man är envis men de brukar inte kosta överdrivet mkt... är du inte säker på om det kärvar så be en kompis trycka ner pedalen, kärvar det inte ser man att kolven vänder och går in en liten bit... Samma sak med handbromsen fast den går tillbaka helt då..
Hehe, samma skit som på min gamla Audi. Höll på i flera timmar, men tröttnade tillslut o slängde tillbaka dom gamla beläggen, som fick ligga på ett par tre dagar innan jag fick berättat för mig att det krävdes specialverktyg!
Bromsok med inbyggd handbroms kräver att man skruvar in kolven. Volvo brukar ha separat handbroms men så kanske de inte är på V40? Isf är de som alla andra säger, skruva in. Har man separat handbroms ska de bara va o pressa in skiten.