vad är felet på dom som kör volvo 740.

steifan DR!FTT3KN!K3R
21 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Fick en skön kommentar från en äldre herre (Peugeot-ägare, typisk Volvohatare) när bilen var upphissad inne på en däckfirma.

"Du har ju bra puts på den här, kul att se.. man ser ju så många förstörda såna här ute på vägarna. Folk verkar ju inte fatta att dom har kostat pengar en gång i tiden"

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
twin_cam Smålänning
21 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

steifan skrev:
Fick en skön kommentar från en äldre herre (Peugeot-ägare, typisk Volvohatare) när bilen var upphissad inne på en däckfirma.

"Du har ju bra puts på den här, kul att se.. man ser ju så många förstörda såna här ute på vägarna. Folk verkar ju inte fatta att dom har kostat pengar en gång i tiden"

Vilken grym kommentar! Helt rätt ju! Tänk på att dom ar dyra när dom va nya smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
klimpan
21 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

folk kör olika bilar så är det inget fel på nån som kör 740 eller bmw eller ford alla ha olika smak. se på mig jag tycker om ford hadde jag hafft råd hadde jag köpt mig en nyare ford modell men plånboken räkte inte till de så det blev en scorpio och glad är jag för de för den funka jävligt bra smile  så det är inte fel på nån som kör 740 eller nån annan bil.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
steifan DR!FTT3KN!K3R
21 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

twin_cam skrev:

steifan skrev:
Fick en skön kommentar från en äldre herre (Peugeot-ägare, typisk Volvohatare) när bilen var upphissad inne på en däckfirma.

"Du har ju bra puts på den här, kul att se.. man ser ju så många förstörda såna här ute på vägarna. Folk verkar ju inte fatta att dom har kostat pengar en gång i tiden"

Vilken grym kommentar! Helt rätt ju! Tänk på att dom ar dyra när dom va nya smile

Fick även kommentaren "Vilken härlig bil du har!" & nånting med "riktig bil" från en äldre dam som jag hjälpte tanka vid en JET mack (kanske var avis, vem vill åka en sen 90tals Toyota Corolla på äldre dar? tongue)

Får jämt beröm från äldre personer när bilarna (både GLEn & GLT) står parkerad nånstans.
Har väl för lite neon, dekaler & aluvingar på helt enkelt wink

Senast redigerat av steifan (21 oktober 2007)

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
alias_kladde
21 oktober 2007 ·

Det troliga felet på oss/de som kör Volvo är att vi tycker om komforten, vi är medvetna om att vi väldigt lätt kan få hjälp när de gå sönder liksom alla andra bilar gör någon dag. Vi tycker troligtvis för mycket om RWD som gör att man kan sladda mer.

Jag själv köpte en 765 nu bara för att ha som vinterbil, jag tycker de funkar bra för min del, jag behöver inte mer och sen vet jag en hel del om dem. men bästa andledningen är egentligen jag får inte ont i ryggen av att köra bilen som jag får från pappas saab 9000 eller brorsans nya opel. Bilen är enkel mer behöver inte jag.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
21 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

Zeth_Filth skrev:
det går inte att döda en volvo helt enkelt.

bmw har super dåliga toppar på sin bilar.

och mercedes kör baka LB reggat å diesle sket..

visst bmw är bland dom snabbaste bilarna.
och har sett mercedes som går bra oxå men inget slår en volvo medd turbo sus wink

Volvo går i alla väder...

Rostar i alla väder med glömde du ..

C H E V R O L E T <3
steifan DR!FTT3KN!K3R
21 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Zeth_Filth skrev:
det går inte att döda en volvo helt enkelt.

bmw har super dåliga toppar på sin bilar.

och mercedes kör baka LB reggat å diesle sket..

visst bmw är bland dom snabbaste bilarna.
och har sett mercedes som går bra oxå men inget slår en volvo medd turbo sus wink

Volvo går i alla väder...

Rostar i alla väder med glömde du ..

Som alla andra bilar glömde du wink

precision
21 oktober 2007 · 2 652 Inlägg

finns inga konstiga människor ,alla e bara olika smile
Om du kör en 740 eller bmw\audi\skoda eller va du nu vill köra så kvittar de för mej.

FireTraXX DFFL
22 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

steifan skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

Zeth_Filth skrev:
det går inte att döda en volvo helt enkelt.

bmw har super dåliga toppar på sin bilar.

och mercedes kör baka LB reggat å diesle sket..

visst bmw är bland dom snabbaste bilarna.
och har sett mercedes som går bra oxå men inget slår en volvo medd turbo sus wink

Volvo går i alla väder...

Rostar i alla väder med glömde du ..

Som alla andra bilar glömde du wink

Inte tillbaka till framtiden-bilen tongue
(Kommer inte ihåg namnet, DMC nånting väl?)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
nosferato
22 oktober 2007 · 439 Inlägg

rost kommer på alla bilar som missköts.
att folk kör volvo för att det är en billig bil o köpa är lite fel.
har ägt cirka 80 bilar o flertalet har varit volvo och bmw ,ingen större prisskillnad på dem.

alla tycker att deras bil är ballast och blir en aningen trångsynta,deras[min] bil e ju fetast,därför ja köpte den.

lägg ner diskussionen el håll den något normal utan pajkastning mm

old,low and slow....
nosferato
22 oktober 2007 · 439 Inlägg

FireTraXX skrev:

steifan skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

Rostar i alla väder med glömde du ..

Som alla andra bilar glömde du wink

Inte tillbaka till framtiden-bilen tongue
(Kommer inte ihåg namnet, DMC nånting väl?)

delorean hette bilen,satt en volvomotor i den,förövrigt var den byggd av aluminium.

old,low and slow....
Hakan_J
22 oktober 2007 · 380 Inlägg

Hehe har skummat igenom tråden å fått några goa garv av all pajkastning smile att det alltid ska bli dagisnivå på såna här diskutioner,jaja åter till ämnet,tycker inte att det är mer fel på 740 åkare än det är på förare av andra bilmodeller/märken,spelar lixom ingen roll vad det är för bil om det är en idiot bakom ratten eller ?

Förövrigt om vi ska gå lite offtopic igen så ang deloreon:vänster framskärm är en ytterst sällsynt reservdel eftersom arbetarna i bilfabriken slängde pressverktygen till skärmen i sjön vid en strejk smile

fluppidupp ...
22 oktober 2007 · 757 Inlägg

well får väll lämna min åsikt dåda :p det jag stör mig på hos 740 ägarna är som flera sagt hitils att dom överrecklamerar bilen. många tror att deras 745 på 130hk kör ifrån skylines och allt möjligt. sen som sagt det är ju dom som sticker ut som man lägger märke till så dom seriösa folket försvinner där bakom. men men kommer aldrig köpa volvo om det inte är en nyare V70 01->

FreddeK
22 oktober 2007 ·

haha vika fördommar folk har...skrämmande tycker jag!

Spelar väl ingen roll på vilken bil man kör och vem som kör den osv? bara det inte är någon dåre som skadar allmänheten så är det ju lugnt!

Märks att nivån på garaget.org ligger på en riktig låg del av skalan.

blacken
22 oktober 2007 ·

nosferato skrev:

FireTraXX skrev:

steifan skrev:

Som alla andra bilar glömde du wink

Inte tillbaka till framtiden-bilen tongue
(Kommer inte ihåg namnet, DMC nånting väl?)

delorean hette bilen,satt en volvomotor i den,förövrigt var den byggd av aluminium.

Lite fel. det är en renault spis (PRV) i den. Som för övrigt är en skitmotor.

Trozzo Oekonomisk, ja visst
22 oktober 2007 · 966 Inlägg

Felet på 740 enligt min personliga uppfattning, är inte utseende eller kvalitet, utan att det är den tråkigaste bilen som finns, har själv haft 2st, men klarar inte av att köra dom och ha skoj. Men det är min personliga uppfattning. Det finns garanterat folk som kommer klanka ner på mig för detta, men säger bara att JAG tycker detta, sen vad andra tycker är en annan sak.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Jimm
22 oktober 2007 · 1 661 Inlägg

Angående De Lorean DMC-12:
PRV-6 (Peugeot-Renault-Volvo)
6-cylindrar, 2849cc 132 hk vid 5500 v/min

Uppbyggt chassi av kompositmaterial och separat ram från Lotus.
Kaross av rostfritt stål. (RF304)

EJ ALU!!

Ca: 6,000 bilar finns fortfarande.
Av dessa ett hundratal i Europa och ca 60 i Sverige

För mer info: http://www.delorean.nu/index/index.php

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 oktober 2007 · 10 427 Inlägg

FireTraXX skrev:

steifan skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

Rostar i alla väder med glömde du ..

Som alla andra bilar glömde du wink

Inte tillbaka till framtiden-bilen tongue
(Kommer inte ihåg namnet, DMC nånting väl?)

Ja den irländska doningen.. (som var på gång igen eventuellt? tongue)
Även om den är i rostfritt så ger nog metallen med sig nångång..
Syret är lömskt wink

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
22 oktober 2007 · 2 258 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

Moget svar...

Sump Runk Rätt O Slätt!
_Volvo_fidde
22 oktober 2007 · 2 Inlägg

Klart som fan man kör 740 ! Dom är sköna och ställer sig bra i kurvorna ! 740 är en nybörjar bil som används vid nytaget körkort big_smile Men andra ord en rolig rally bil

Volvo turbo performance
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang