3465
Sök

Funderingar kring köp av V70 T5 -97

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
tja alla glada, har idag ringt på en v70 T5 som föll mig i blicken, men som gammal 740 raggare är det ju en helt annan bil, så:

vad ska jag tänka på?

den va chippad och mappad till 350HK, e detta illa?

nyservad osv...

vad kan man betala för en sådan? den ser mycket fräch ut på bilderna osv...

Japs :)
775 Inlägg
22 oktober 2007
Xoff skrev:
tja alla glada, har idag ringt på en v70 T5 som föll mig i blicken, men som gammal 740 raggare är det ju en helt annan bil, så:

vad ska jag tänka på?

nyservad osv...

själv så skulle ja köpa en org o den måste vara mer än chippad o mappad för o ha 350hk.
Hör efter hur mkt han laddat. en tumregel är inte mer än 1.2 för stakarnas skull, kolla så turbon inte läcker o kolla så packboxen inte läcker(sjukdomar)
Annars har du en jävligt fin bil där..

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Westberg skrev:
Xoff skrev:

vad ska jag tänka på?

nyservad osv...

själv så skulle ja köpa en org o den måste vara mer än chippad o mappad för o ha 350hk.
Hör efter hur mkt han laddat. en tumregel är inte mer än 1.2 för stakarnas skull, kolla så turbon inte läcker o kolla så packboxen inte läcker(sjukdomar)
Annars har du en jävligt fin bil där..

0.8 laddar ska bilen laddas enligt uppgift... inte så farligt då? skall ej vara något mekaniskt gjort med bilen, det va lovat på heder...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
vad e det för tum på bromsarna på en V70 T5??

och lika så, vad betyder 87W som står efter däckdimension i regbeviset? (205/50 R16 87W)

började precis fundera på vinterdäck (följer inte med)
Senast redigerat av Xoff (22 oktober 2007)

4 823 Inlägg
23 oktober 2007
Det sitter dom vanliga bromsarna på T5, dvs 280mm alltså samma som på alla andra förutom R som har 302mm.

vad 87 betyder kommer jag inte ihåg men har för mig att det är bärindex på däcket
W är hastighetskod dvs hösta tillåtna hastighet på det däcket

Taget från en sida som säljer däck
Vilken hastighetskod skall det vara på däcken till min bil?

Kontrollera vad det står i ditt registreringsbevis?
Enligt lag skall däcket minst ha den hastighetskod som bilen är registrerad med. Det kan med fördel även väljas en kod som överstiger bilens original.
Undvik att montera på däck med lägre hastighetskod då detta kan medföra böter.
(Vinterdäck är undantagna denna lag)
Q=160km
T=190km
H=210km
V=240km
W=270km
Z/Y=300km

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
23 oktober 2007
Kolla så den är bänkad till 350HK låter lite väl att dom skall få ut 100hk extra. Sen låter det skumt att den både är chipad och mappad. brukar man inte bara göra en av dom sakerna. alltså antingen chipar man och då är det ett standarchip som funkar i alla bilar av samma model eller så mappar man och då ställer man in befintligt chip för just din bil.

SEn kan det ju va bra att skriva ut vilken årsmodel och hur långt den har gått

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

191 Inlägg
23 oktober 2007
är det inte gjort något mekaniskt så är det inte 350hk, max 280-300 och med 0,8 i ladd............pyttsan, original laddar den 0,65-0,70, förutsätter att det är en 97-00 du pratar om.

KÖP INTE

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
bilen är med tanke på utseéndet värd att köpa även otrimmad jag va bara mer sugen på vad ni trodde, och man måste väll först sätta in ett chip som sedan mappas? finns det inte mappningsbara chip? Ska vara gjort av en tysk firma...

bilen i fråga är -97 å har gått precis 20'000mil...

vad betyder att det sitter 280mm bromsar? vad blir det i minimum tum på fälgarna?

Japs :)
775 Inlägg
23 oktober 2007
Xoff skrev:
bilen är med tanke på utseéndet värd att köpa även otrimmad jag va bara mer sugen på vad ni trodde, och man måste väll först sätta in ett chip som sedan mappas? finns det inte mappningsbara chip? Ska vara gjort av en tysk firma...

vad betyder att det sitter 280mm bromsar? vad blir det i minimum tum på fälgarna?

15 el 16..

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Westberg skrev:
Xoff skrev:

15 el 16..

jag klarar mig då på de 15" vinterdäcken jag har idag? men vad behövs för att kunna sätta 740 fälg på bilen då? spacers å liknande?

4 823 Inlägg
23 oktober 2007
Har man 280mm bromsar så får man på 15" vilket man inte får om man har 302mm.

740 fälgar får du inte på då dom hamnar alldeles för långt ut mot skärmkanten.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök